دیگه چه خبر



درخواست قضایی وزیر خارجه سوئد از ایران

   خبر اول اینکه، وزیر امور خارجه سوئد اعلام کرد که با محمدجواد ظریف درخصوص احتمال اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام احمدرضا جلالی شهروند دوتابعیتی ایرانی-سوئدی گفت‌وگو کرده است. به گزارش ایلنا، به نوشته یورونیوز، این رایزنی تلفنی در حالی انجام شده که برخی منابع خبری روز سه‌شنبه به نقل از ویدا مهران نیا، همسر احمدرضا جلالی اعلام کردند که حکم اعدام این شهروند دوتابعیتی به اتهام جاسوسی صادر شده و وی قرار است برای اجرای حکم اعدام به زندان رجایی شهر منتقل شود.
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه با  اشاره به توئیت خانم لینده وزیر خارجه سوئد که پس از  تماس تلفنی وزرای خارجه دو کشور منتشر گردید، اظهار داشت: متأسفانه اطلاعات مقامات سوئدی درخصوص وضعیت آقای جلالی که بنا به جرایم امنیتی در زندان به سر می‌برد، ناقص و غلط است. وی افزود، همان طور که دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو برای خانم لینده توضیح داد، قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران مستقل بوده و هرگونه دخالت در صدور یا اجرای احکام قضایی مردود و غیرقابل پذیرش است.
از سوی دیگر زینب طاهری، وکیل مدافع احمدرضا جلالی گفت: آقای جلالی سال ۹۵ به اتهام افساد فی‌الارض بازداشت شد و حکم اعدام توسط قاضی صلواتی صادر و در دیوان عالی کشور تأیید شد و سه مرتبه اعاده دادرسی دادیم که رد شد و موکلم در حال حاضر با حکم قطعی اعدام در زندان است. وی افزود: طبق آخرین اطلاعی که دارم آقای جلالی تا هفته گذشته در زندان اوین بودند. اعدامی‌ها را به زندان رجایی شهر منتقل می‌کنند اما بر اساس آخرین اطلاعاتی که تا هفته پیش داشتم آقای جلالی را به زندان رجایی شهر منتقل نکرده بودند.

شکایت رژیم صهیونیستی از ایران به شورای امنیت

  خبر دیگر اینکه، رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل خواستار اتخاذ اقداماتی علیه ایران شد. به گزارش ایسنا، «گلعا اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در نامه ای به  آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان و ریاست شورای امنیت ضمن طرح ادعای تلاش ایران برای مستقر شدن در سوریه خواستار اتخاذ گام‌هایی علیه تهران شد. تل‌آویو پیش از این مدعی شده بود که ایران در بلندی‌های جولان مین‌گذاری کرده است.
در بخشی از این نامه آمده است: نظام سوریه به ایران و نمایندگان آن اجازه می‌دهد که از خاک سوریه و تأسیسات و زیرساخت‌های نظامی آن استفاده کنند تا حضور نظامی خود در سوریه را تحکیم بخشند. رژیم صهیونیستی در این نامه از شورای امنیت خواست که این اقدامات را محکوم کند و ایران و نمایندگان آن در سوریه به علاوه زیرساخت‌های نظامی ایران در این کشور به طور کامل باید خارج شوند. در این نامه همچنین آمده است که اسرائیل از سازمان ملل می‌خواهد تحقیقات مفصلی در این رابطه انجام دهد و نتایج آن را به اعضای شورای امنیت ارائه دهد.

امارات، صدور ویزا برای ایرانی‌ها را متوقف کرد

  شنیدیم که، امارات متحده عربی برای مدتی صدور روادید برای 13 کشور با اکثریت مسلمان از جمله ایران را متوقف کرد. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق سندی که یک منطقه تجاری دولتی امارات متحده عربی ارائه کرده است، این کشور صدور روادید برای شهروندان 13 کشور را که اکثراً مسلمان هستند از جمله ایران، سوریه و سومالی متوقف کرده است. این سند که برای شرکت‌های فعال در این منطقه تجاری ارسال شده و رویترز نیز آن را رؤیت کرده است، شامل بخشنامه‌ای در زمینه مهاجرت بود که از تاریخ 18 نوامبر اجرایی شده است.
طبق این بخشنامه، ارائه روادید کاری و سفری برای اتباع 13 کشور از جمله افغانستان، لیبی و یمن تا اطلاع بعدی لغو شده است. این ممنوعیت در دادن روادید همچنین شامل شهروندان کشورهای الجزایر، کنیا، عراق، لبنان، پاکستان،  تونس و ترکیه می‌شود. مشخص نیست که آیا استثنایی در این ممنوعیت وجود دارد یا نه. یک منبع آگاه از این موضوع گفته است که امارات متحده به خاطر مسائل امنیتی چنین تصمیمی گرفته است.

نایب ‌رئیس مجلس عضو ستاد کرونا شد

  دست آخر اینکه،  نایب ‌رئیس اول مجلس به عضویت ستاد ملی مقابله با کرونا درآمد. به گزارش ایلنا، با توافق حسن روحانی و محمدباقر قالیباف، سیدامیرحسین قاضی‌زاده ‌هاشمی، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به عضویت ستاد ملی مقابله با کرونا درآمد. توافق رئیس مجلس و رئیس جمهوری برمبنای سوابق و همچنین کسوت نایب رئیسی اول مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7501/3/561400/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها