اخبار



پیام رهبر معظم انقلاب به ‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان:
بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ خداداد ملت ایران است

در سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی بسیج را ثروت بزرگ و ذخیره خداداد ملت ایران خواندند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا آن را در ارتباط ویدئوکنفرانس با بسیج مراکز استان‌ها و اقشار بسیج قرائت کرد، به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
بسیج یادگار بزرگ و درخشان امام راحل و مظهر اقتدار ملی و نمایشگاه صفا و اخلاص و بصیرت و مجاهدت است. در دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن، در خدمات حیاتی با مقیاس گستره‌ کشوری، در فعالیت‌های پیشرو علمی و فناوری‌های نوین، در رویکردهای ارزشی و ایجاد فضای معنوی، همه جا نام بسیج برده می‌شود و حضور بسیج جلوه می‌کند. ایمان و عزم و احساس مسئولیت و اعتماد به نفس، پایه‌های اصلی این توانایی‌ها و گره‌گشایی‌ها است و اینها خود نعمت‌ها و موهبت‌های خداوند است که باید با شکر الهی و مراقبت دائمی، آنها را حفظ کرد و بر آن افزود. بسیج، ثروت بزرگ و ذخیره‌ خداداد ملت ایران است. دشمنان این ملت، اکنون و همیشه در این اندیشه بوده‌اند و خواهند بود که آن را نابود یا بی‌اثر کنند. مسئولان سازمانی و یکایک بسیجیان عزیز خود را موظف به ابطال کید دشمن بدانند و با توکل و اخلاص و برنامه‌ریزی به پیش روند. موفق باشید ان‌شاءالله.
سیّد علی خامنه‌ای / ۵ آذر ۱۳۹۹

واعظی: برای حمایت از مردم با مجلس صحبت می‌کنیم

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: مذاکرات جدیدی برای برجام صورت نمی‌گیرد. مذاکرات برجام ‌قبلاً انجام شده و مراحل خود را طی کرده است. به گزارش ایسنا، محمود واعظی رئیس‌ دفتر رئیس‌ جمهوری در حاشیه جلسه دیروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد:  امریکا به تعهدات خود عمل نکرده و مهم‌ترین شرط ما این است که  تعهدات کشورها باید در برجام برای همه محترم شمرده شود.   واعظی درباره توزیع یارانه کالای اساسی و منابع آن، اظهار کرد: ما از هر فرصتی استفاده می‌کنیم تا مردمی را که الان هم تحت فشار تحریم هستند و هم مشاغلی که برای کرونا یا تعطیل هستند یا از این رخداد لطمه می‌بینند با بسته‌های حمایتی و معیشتی پشتیبانی کنیم. وی افزود: ما در این زمینه با مجلس هم‌نظر هستیم که هرآنچه می‌توانیم منابعش را تأمین کنیم برای کمک به مردم اجرایی سازیم، اما الان باید با مجلس بیشتر صحبت کنیم تا ببینیم چطور می‌توانیم به تفاهم برسیم و تأمین منابع مالی را انجام دهیم.

فرمانده کل سپاه:
جنگ نظامی از گزینه‌های دشمن خارج شده است

فرمانده کل سپاه گفت: دشمن از ضربه به فیزیک نظام ما مأیوس شده و جنگ نظامی از گزینه‌های او خارج شده است. به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  با بیان اینکه ‌دشمن از اینکه به فیزیک نظام ما ضربه بزند مأیوس شده، تصریح کرد: جنگ نظامی از گزینه‌های او خارج شده است. دشمن روح معنابخش نظام ما را هدف قرار داده است. امروز دشمن، مردم ما و معیشت و دین آنها را مورد هدف قرار داده و بسیج در میدان ایستاده است تا از این ارزش های والا با فرمان رهبر دفاع کند و این دفاع برجسته‌ترین برگ تاریخ مقاومت ماست که در جریان است. وی گفت: ما ایستاده‌ایم و نهایت این ایستادگی ما زوال دشمنی است که امروز غروب را تجربه می‌کند و خورشید انقلاب ما در مرکز آسمان افتخارات این ملت در حال
درخشش است.

 خطیب‌زاده در کابل:
سند راهبردی ایران و افغانستان بزودی امضا می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، سند راهبردی بین ایران و افغانستان را یکی از اسناد خیلی مهم در روابط دو کشور عنوان و تأکید کرد: گفت‌وگوها میان تهران و کابل درباره سند راهبردی در ابعاد مختلف پیشرفت‌های زیادی داشته است. به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده که برای انجام دیدار با مقامات افغانستان راهی کابل شده است در گفت‌وگو با خبرگزاری ایران‌پرس در کابل تأکید کرد: روابط ایران با افغانستان خیلی گسترده است و گفت‌و‌گوها درباره سند راهبردی در ابعاد مختلف پیشرفت زیادی داشته و درباره قسمت عمده آن توافق شده است و فقط یکی دو بند نیاز به مذاکرات بیشتر دارد که خبر امضای ‌آن بزودی اعلام خواهد شد.

هشدار فرمانده ارتش به امریکایی‌ها:اگر راهتان را کج کنید، ضربتی توفانی دریافت خواهید کرد

فرمانده کل ارتش به‌مناسبت روز نیروی دریایی ارتش، پیامی صادر کرد. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر موسوی در این پیام نیروی دریایی را «قهرمانان پرافتخاری» خواند که «تکلیف‌مداری را خوب می‌شناختند و با وجود کمی تعدادشان، به مصاف دشمن رفتند و فتحی ماندگار در دریا آفریدند.» امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی تأکید کرد: اگر دشمن به خیال توان دریایی‌اش مستی کند و راهش کج شود، ضربتی توفانی از عزیزان نیروی دریایی راهبردی ارتش دریافت خواهد کرد و قدرت آتش در دریا را خواهد آزمود. دریا در طوفانی‌ترین شرایط برای ملت بزرگ ایران، امن است و می‌توانیم این امنیت دریایی را با مشارکت همسایگانمان برای همه ملت‌های منطقه، در غیاب بیگانگان تعمیم دهیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7501/2/561397/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها