دیگه چه خبر




۷۰ میلیارد دلار
خسارت امریکا به درآمد نفتی ایران

   خبر اول اینکه، وزارت امور خارجه امریکا در گزارشی درباره ایران مدعی شد که این کشور با پیشبرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران به میزان ۷۰ میلیارد دلار به درآمد نفتی ایران خسارت زده است.
به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه امریکا در گزارشی درباره سیاست‌های امریکا در قبال ایران نوشت: کارزار فشار حداکثری علیه ایران همچنان به‌طرز خارق‌العاده‌ای مؤثر است. امروز، اقتصاد ایران با بحران پول رایج، افزایش بدهی‌های عمومی و تورم مواجه است. پیش از کارزار فشار حداکثری، ایران تقریباً ۲.۵ میلیون بشکه نفت در هر روز صادر می‌کرد. اکنون حتی برای ارسال یک چهارم آن نیز با چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند. از ماه مه سال ۲۰۱۸، مانع دستیابی ایران به بیش از ۷۰ میلیارد دلار درآمد نفت شده‌ایم و به ممانعت از دستیابی آن به ارزش  تقریبی۵۰ میلیارد دلار به طور سالانه خواهیم شد. ادعای وزارت امور خارجه امریکا درباره خسارت به ایران در پی این مطرح می‌شود که دولت این کشور در سال ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته‌ای از آن خارج شده و با رویکردی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» تحریم‌های متعددی را علیه ایران اعمال کرد.

صداو سیما: در رأس اعتماد مردم هستیم
  خبر دیگر اینکه، رئیس سازمان صداو‌سیما بر اساس نظرسنجی‌هایی مدعی شد که این رسانه در رأس اعتماد مردم قرار دارد. علی عسگری البته اشاره‌ای به جزئیات این نظرسنجی‌ها نکرد.
به گزارش ایلنا رئیس سازمان صداو‌سیما در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وی، با تأکید بر اینکه فضای مجازی یکی دیگر از راه‌های دشمن برای هجمه فرهنگی است تصریح کرد: فضای مجازی امروز برای ما هم فرصت و هم تهدید است و باید با قانون‌مند کردن آن مانند همه‌جای دنیا، از فرصت‌های آن بیشتر و بهتر استفاده کنیم و نقش مجلس در این باره و در رأس آن، کمیسیون فرهنگی بسیار مهم است.علی عسگری با بیان اینکه با وجود همه هجمه فرهنگی و عملیات روانی دشمنان، صداوسیما در رأس اعتماد مردم قرار دارد، افزود: آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رسانه ملی جایگاه ویژه‌ای میان مردم هم از منظر اعتماد عمومی و هم میزان مراجعه و علاقه‌مندی دارد.

امریکا کشوری جهان سومی شده است

  دست آخر اینکه،  نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیش‌بینی کرده که امریکا هم همچون اتحاد جماهیر شوروی در مسیر فروپاشی است. عباس مقتدایی، در گفت‌وگو با عصرایران گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران بر موضع اصولی خود پافشاری کند در جنگ اراده‌ها همانگونه که تاکنون پیروز شده است پیروز خواهد شد، فقط باید به این نکته توجه کنیم که امریکا امروز از یک کشور قدرت جهان اولی به کشوری جهان سومی با تمام ویژگی‌های آن تبدیل شده و الان بدهکارترین کشور دنیا است... دولت این کشور توان صحیح برگزاری انتخابات را ندارد و دیکتاتوری در آن رخ نموده است، تبعیض نژادی و نادیده گرفتن آزادی‌های مدنی وجود دارد و همه این عوامل نشان می‌دهد که فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در ایالات متحده امریکا در حال رخ دادن است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7499/3/561252/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها