اخبـــار



تسلیت روحانی به مناسبت درگذشت آیت‌الله جعفری و حجت الاسلام راستگو

  رئیس جمهوری در پیامی با تسلیت رحلت حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان به حوزه‌های علمیه، شاگردان، دوستداران و بویژه بیت مکرم ایشان و مردم قدرشناس استان کرمان، برای این عالم پرهیزگار از درگاه خداوند سبحان، علو درجات مسألت کرد .
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی همچنین در پیامی با تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو به حوزه‌های علمیه، عموم علاقه‌مندان و بویژه خانواده محترم آن مرحوم، برای ایشان از درگاه خداوند بزرگ رحمت و مغفرت الهی و همجواری با صالحان مسألت کرد.

رونمایی از ناوشکن تمام ایرانی دنا در آینده نزدیک

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی و تحویل ناوشکن تمام ایرانی دنا در آینده نزدیک به نیروی دریایی ارتش خبر داد و گفت: این ناوشکن به لحاظ امکانات و تجهیزات و عملکرد، متفاوت از ناوشکن‌های هم‌نسل خود است.
 به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ حاتمی در مراسم بزرگداشت هفته بسیج که به صورت ویدئو کنفرانس و ارتباط تصویری با حدود ۸۰ مرکز وزارت دفاع در سراسر کشور برگزار شد، تشکیل بسیج مستضعفین را  یک ابتکار بی بدیل از جانب امام راحل عظیم‌الشأن دانست و با بیان نقش‌آفرینی‌های گسترده بسیج  در تمامی آوردگاه‌های جمهوری اسلامی با اشاره به تعریف فرمانده معظم کل قوا از بسیج و بسیجی گفت: بسیج صرفاً عضویت در سازمانی با این عنوان نیست؛ و هر یک از آحاد جامعه چنانچه با احساس مسئولیت و ایمان راسخ اقدامی را در راستای ارزش‌های اسلام و انقلاب انجام دهند بسیجی هستند و به معنای واقعی کلمه بسیج یعنی آمادگی و حضور در سنگری که اسلام و قرآن به آن نیاز دارد.

دیدار و گفت‌وگوی عراقچی با سفیر ارمنستان در ایران

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با سفیر جمهوری ارمنستان در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا،  سفارت ارمنستان در ایران در پیامی توئیتری با اعلام خبر درباره محتوای این  دیدار نوشت: سفیر تومانیان و عباس عراقچی درباره حل و فصل مناقشه قره‌باغ،  مسائل مربوط به روندهای پس از جنگ، مشارکت بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و نقش محتمل آتی آنها تبادل نظر کردند.

توقیف ۲۰شناور خارجی صید ترال در خلیج فارس

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توقیف 20 شناور صید ترال در خلیج فارس خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار علیرضا تنگسیری در حاشیه آیین آغاز ساخت باغ‌موزه دفاع مقدس بوشهر گفت که  پس از صدور مجوز مقابله با صید غیرمجاز «ترال»، نیروی دریایی سپاه ۲۰ فروند شناور خارجی را که  صید ترال انجام می‌دادند، توقیف و صید آنها را بین مردم که دچار مشکلات اقتصادی بودند تقسیم کرده است.
 او  با بیان اینکه مکان مناسب برای صید ترال در شمال اقیانوس هند است و باید در جا‌هایی انجام شود  که تور آن به کف و بستر دریا اصابت نکند، تأکید کرد: سیاست این نیرو براساس تصمیم‌گیری مجلس انجام می‌شود. از صاحبان شناور‌های صنعتی تقاضا می‌شود با توجه به بزرگی شناور‌ها و اینکه اگر می‌توانند در اعماق بزرگ و دریا‌هایی بروند که تورشان بستر دریا را تخریب نکند تا نان دیگران آجر و جوانان بیکار نشوند. فرمانده نیروی دریایی سپاه  درباره مبارزه این نیرو با قاچاق سوخت هم گفت: تاکنون ۲۵ فروند کشتی قاچاق سوخت توسط نیروی دریایی سپاه توقیف و بلافاصله تحویل قوه قضائیه شده است.
او با تأکید مبارزه مستمر با قاچاقچیان سوخت، کالا و مواد مخدر افزود: توصیه می‌شود به اقتصاد کشور ضربه وارد نکنند و کمک کنند، اما سعی کرده‌ایم درگیر نشویم، ولی قطعاً کوتاه نمی‌آییم و نیروی انتظامی هم کوتاه نمی‌آید.

ظریف در کنفرانس افغانستان شرکت می‌کند

سخنگوی وزارت امورخارجه از حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مجازی افغانستان ۲۰۲۰ در ژنو خبر داد. به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امورخارجه از حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مجازی افغانستان ۲۰۲۰ در ژنو خبر داد .
وی افزود: کنفرانس‌های ژنو برای افغانستان هر چهار سال یک‌بار تشکیل می‌شود و محور اصلی مباحث آن تعهد کشورها برای برقراری صلح و ثبات و توسعه در افغانستان است.گفتنی است کنفرانس سال جاری با حضور ۶۶ کشور و ۳۲ سازمان بین‌المللی به جهت محدودیت‌های ناشی از کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7499/2/561246/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها