رئیسی در شورای عالی قوه قضائیه:

وضعیت برای هرگونه فعالیت ناسالم در قوه قضائیه قرمز است


گروه سیاسی/ رئیس دستگاه قضا در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه که در اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو سالن جداگانه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان این که در این شرایط کشور نیازمند انسجام و همدلی و هماهنگی است، به مسئولان وزارت بهداشت توصیه کرد که درگیر حاشیه‌ها نشوند و در یک کار جمعی همه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و امکانات و نیروی انسانی کارآمد این مجموعه را در جهت تأمین امنیت جانی مردم به‌کار گیرند.
به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی حقوق بشر سازمان ملل که با هدایت کانادا و حمایت رژیم صهیونیستی و امریکا و برخی کشور‌های اروپایی صادر شده است، گفت: امروز بر همگان ثابت شده غربی‌ها از قطعنامه‌ها به‌عنوان ابزاری سیاسی علیه کشور‌های مستقل استفاده می‌کنند. این که اکثریت کشور‌ها از میان ۱۹۳ کشور موافق این قطعنامه به اصطلاح حقوق بشری نبودند، نشانگر رو شدن دست طراحان این قطعنامه برای آنهاست و کشور‌ها متوجه شده‌اند که حقوق بشر دستخوش سیاست زدگی جدی شده است.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخورد دوگانه غربی‌ها با عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گفت: سازمان ملل از سویی از عملکرد ایران در مبارزه با مواد مخدر تقدیر می‌کند و می‌گوید صداقت شما در این زمینه بیشتر از دیگر کشورهاست و در این راه خسارت‌های مالی و جانی زیادی متحمل شدید، اما از سوی دیگر علیه ما قطعنامه می‌دهند. او با بیان این که اگر ایران راه ترانزیت مواد مخدر را باز بگذارد، تمام اروپا و امریکا را مواد مخدر فرا می‌گیرد، افزود: جوانان ما با ازخودگذشتگی در برابر قاچاق مواد مخدر و باند‌های قاچاق می‌ایستند و ما قربانی این مسأله هستیم و این که به جای تقدیر علیه ما قطعنامه می‌دهند، پدیده عجیبی است. رئیسی در ادامه گفت: کانادا به‌عنوان بانی قطعنامه ضد ایرانی از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق انسان است که هم حقوق مردم خودش را تضییع می‌کند و هم به پناهگاهی برای مفسدان و تبهکاران تبدیل شده است و باید علیه آن قطعنامه بدهند.
بازداشت ۱۲ کارمند متخلف و یک کارچاق‎کن حرفه‎ای
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از اقدامات صورت گرفته برای مقابله با تخلفات کارکنان و مرتبطین با دستگاه قضا از جمله وکلای رسمی دادگستری گزارشی ارائه کرد و گفت: در ماه‌های اخیر ۱۲ نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به اتهام ارتشاء دستگیر شده‌اند. همچنین با ۱۸ نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضایی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند بازداشت شدند و در همین زمینه یک کارچاق‎کن حرفه‌ای که به‌صورت علنی در مقابل یکی از مجموعه‌های قضایی فعالیت داشت، دستگیر شد.
رئیس قوه قضائیه در واکنش به این گزارش با تأکید بر لزوم برخورد با افراد فاسد در مجموعه مرتبطین با دستگاه قضا، تصریح کرد: مفسدین باید بدانند که وضعیت برای هر گونه فعالیت ناسالم در قوه قضائیه قرمز است. ما اجازه نمی‌دهیم چهره دستگاه کارآمدی که قضات آن بعضاً به‌صورت شبانه روزی در آن مشغول خدمت هستند و با اجاره نشینی و سختی زندگی خود را می‌گذرانند، با این نوع اقدامات موردی به‌گونه دیگری نشان داده شود. انتظار این است که جریان وکالت خودش نظارت داشته باشد تا فسادی در این مجموعه رخ ندهد.
گزارش رئیس سازمان بازرسی در مورد تخریب آلونک در بندرعباس
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص موضوع تخریب آلونک در بندرعباس، گفت: اداره کل بازرسی استان به‌صورت شبانه شهردار و ۱۳ نفر از افراد دخیل و مرتبط با این موضوع را دعوت کرد و موضوع مورد بررسی قرار گرفت. در جریان بررسی این موضوع مشخص شد که اقدام صورت گرفته از سوی مأموران شهرداری برای تخریب این آلونک، هیچ یک از تشریفات قانونی نظیر کسب مجوز مقام قضایی یا حضور نیروی انتظامی را طی نکرده که این کار واجد وصف کیفری تشخیص داده شده و برخورد قانونی با مقصران حادثه در دستور کار قرار گرفته است.
در پایان این نشست رئیس قوه قضائیه با اشاره به پخش گزارشی درباره قاچاق سیگار از رسانه ملی گفت: مردم وقتی این گزارش‌ها را می‌بینند، سؤال می‌کنند که چگونه قاچاق با این حجم و با تریلی وارد کشور می‌شود؟ این مسأله حتماً باید پیگیری جدی شود. وقتی چنین حجمی قاچاق وارد کشور می‌شود، یعنی این کالا از مبادی رسمی وارد شده که این خیلی مایه تأسف است و نیاز به ورود فوری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7499/1/561227/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها