اخبــــار




با وجود بارش سنگین
شبکه ارتباطی کشور برقرار است

تغییرات جوی در برخی موارد باعث از کار افتادن سایت‌های ارتباطی می‌شود، اما به گفته مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات، با برنامه‌ریزی‌های قبلی اکنون مشکلی در شبکه ارتباطی کشور وجود ندارد. به‌گزارش ایرنا، در گذشته معمولاً با بارش‌های سنگین، سایت‌های اینترنت در سطح روستاها و شهرها دچار مشکل می‌شدند اما از حدود دو سال قبل، زمانی که برنامه‌ریزی‌هایی در وزارت ارتباطات و بخش توسعه ارتباطات روستایی به‌وجود آمد، قطعی‌های ناشی از بارش‌های جوی به حداقل رسید. امروز پس‌ از دو روز بارش مداوم در برخی نقاط کشور، تنها بخش کوچکی از خوزستان مشکل ارتباطات اینترنتی دارد. «مهرداد ترابیان» مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات درباره مشکلات شبکه ارتباطی کشور که بواسطه بارش باران ایجاد شده است، گفت: «بارش‌های باران در کشور تقریباً شبکه ما را دچار مشکل نکرده است. مانیتورینگ شبکه نشان می‌دهد ارتباط در تمام کشور متصل است بجز منطقه‌ای در استان خوزستان.» ترابیان افزود: بر اثر بارش مداوم باران، قسمتی از شهرستان «اندیکا» در استان خوزستان دچار رانش شده و این رانش یک فیبر نوری را قطع کرده است. افراد در حال کار و تلاش برای تعمیر این فیبر نوری هستند و تا عصر این مشکل برطرف خواهد شد. شرایط جوی باعث بارش باران در اندیکا شده و فیبر نوری را قطع کرده است. وی درباره مشکلاتی که تغییرات جوی برای شبکه ارتباطی کشور به وجود می‌آورد، گفت: معمولاً زمان بارش برف و باران مشکل اصلی که برای سایت‌های ما رخ می‌دهد، قطعی برق است که اگر بیشتر از چهار ساعت طول بکشد، باتری‌ سایت‌ها تمام و ارتباط قطع می‌شود. ترابیان اشاره کرد: برای رفع این مشکل، مدتی است وزارت نیرو قطعی‌های برق را به‌ما اطلاع می‌دهد و ما با این آگاهی، سعی می‌کنیم از قبل برای برق‌رسانی به سایت موردنظر اقدام کنیم، اما همیشه مسأله قطعی از پیش اعلام شده نیست، گاهی اوقات قطعی‌ها اتفاقی و به دلایل طبیعی است. ترابیان در این باره گفت: قطعی‌های اتفاقی اگر در محل سایت‌های مهم که چند سایت دیگر از آن سرویس می‌گیرند، باشد برای آن دیزل می‌بریم تا برق مورد نظر را تأمین کند. مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات افزود: معمولاً در هرشهر چندین دیزل داریم که در مواقع بحرانی ارتباطات شبکه را متصل نگه دارند. دیزل‌ها از قبل‌ در شهرهای مختلف مستقر هستند و نیازی نیست که در این شرایط جوی دیزل‌ها را از جاده عبور بدهیم. البته گاهی اوقات مانند زمانی که در استان گیلان برف بارید، با وجود این‌که بیش از ۱۰ دیزل در آنجا داشتیم اما چون مشکل با کمتر از ۵۰ دیزل حل نمی شد، مجبور شدیم از شهرهای مجاور دیزل بفرستیم و وضعیت بد جاده‌ها هم البته کمی مشکل ایجاد کرد. وی در پایان تأکید کرد که ارتباطات کشور متصل است و تا این لحظه قطعی ارتباطی بجز در شهرستان اندیکای خوزستان وجود ندارد.

در بیانیه ای از سوی توئیتر و فیس بوک
تاریخ واگذاری حساب کاربری ریاست جمهوری امریکا  اعلام شد

توئیتر و فیس‌بوک اعلام کردند در یکم بهمن سال‌ جاری حساب‌های کاربری رسمی ریاست جمهوری را به منتخبان جدید واگذار می‌کنند. به‌ گزارش مهر توئیتر و فیس‌بوک اعلام کردند در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (یکم بهمن ۱۳۹۹) میلادی کنترل حساب‌های کاربری ریاست جمهوری(POTUS@) را به‌ دولت جوبایدن واگذار می‌کنند.
 POTUS@ در هر دو پلتفرم، حساب کاربری رئیس‌جمهوری امریکا است و با حساب کاربریreal @DonaldTrump در توئیتر و DonaldTrump@ در فیس‌بوک که رئیس‌جمهوری فعلی از آنها استفاده می‌کند، متفاوت است. توئیتر در بیانیه‌ای برای رویترز تأکید کرد مشغول آماده‌سازی پشتیبانی از فرآیند انتقال حساب کاربری کاخ سفید از ۲۰ ژانویه است؛ دربخشی از آن آمده است: همان‌طور که در فرآیند انتقال ۲۰۱۷ انجام دادیم، فرآیند مذکور با مشورت آرشیو و سوابق ملی انجام می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7498/13/561132/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها