دیگه چه خبر




نامه ای از حوزه علمیه قم به پاپ فرانسیس

   خبر اول اینکه، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم در نامه‌ای خطاب به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان که به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده است از پاپ خواسته است، انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز به پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) و نیز بیانات نفرت‌پراکنانه رئیس جمهور فرانسه در حمایت از انتشار آن را محکوم کنند. به گزارش خبرگزاری حوزه، در بخشی از این نامه آمده است: سوای مبانی انسانی و دینی مبنی بر منع توهین به ادیان و مقدسات آنان بدون شک مطابق اسناد حقوق بین‌المللی نیز ممنوعیت توهین به مقدسات از اصل آزادی بیان استثنا شده است و نمی‌توان به بهانه آزادی بیان توهینی را به حضرت محمد صلی‌الله‌ علیه‌ وآله - که شأن مبارکشان از مقدس‌ترین امور برای هر مسلمانی است روا داشت و اقدام به تحریک مذهبی و نفرت‌افکنی دینی کرد. به نوشته علیدوست، انسان امروز بیش از هر زمان خسته و آسیب‌دیده از بداخلاقی‌ها، نفرت‌پراکنی‌ها و افسارگسیختگی - به هر نامی که نامیده شود - است.

طرح جنجالی دیگری در راه است

  خبر دیگر اینکه، نمایندگان مجلس در حال تهیه طرحی هستند که به نظر می‌رسد جنجال‌های تازه‌ای را به‌دنبال داشته باشد. به گزارش ایرنا، جلال رشیدی کوچی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: طرح ‎ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مسئولیت از کشور را تا سپری شدن مراحل قانونی، تنظیم کردم و با قید یک فوریت به هیأت رئیسه ارسال کردم. به نوشته نماینده مرودشت، این طرح به دنبال صیانت و حفاظت از بیت‌المال مسلمین و مسئولین و مدیران ارشد نظام است.

ادعای غرضی درباره تعداد فرزندان مسئولان ساکن امریکا

  شنیدیم که، محمد غرضی نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری که البته برای 1400 هم اعلام آمادگی کرده، مدعی شده که 5 هزار نفر از فرزندان مسئولان و مدیران کشور در امریکا زندگی می‌کنند. به گزارش همشهری آنلاین، وی افزوده: ۵ هزار نفر از فرزندان مدیران این ۴۰ سال در امریکا زندگی می‌کنند و ارز زیادی از کشور خارج کرده‌اند و به جای اینکه به کشور خدمت کنند به امریکا خدمت کرده‌اند. انقلاب سر جای خودش است اما مدیریت‌ها اصلاً قابل دفاع نیست. ۵ هزار فرزند مسئولان اصلاح‌طلب و اصولگرا در امریکا زندگی ‌می‌کنند. حساب کنید این تعداد، چقدر ارز از کشور خارج کرده‌اند و چقدر به منافع ملی ضربه زده‌اند. آنها در بالا دعوای زرگری راه می‌اندازند و در پایین رانت‌ها را بین خودشان تقسیم می‌کنند.

روایت نقدعلی از جنایت بزرگ عقیم‌سازی در ایران

  دست آخر اینکه،  یک نماینده مجلس گفت: در تصمیمات کرونایی به نیازهای معنوی توجه نشده است؛ مسجد و معنویت می‌تواند جلوی کرونا را بگیرد.به گزارش ایلنا، محمد تقی نقد علی، نماینده خمینی شهر با اشاره به برگزاری جلسات مجلس در روزهای تعطیلی دوهفته‌ای کشور بیان کرد: تشکر ویژه از ریاست محترم مجلس و هیأت رئیسه محترم دارم که نگذاشتند کسانی در این ایام مجلس را به تعطیلی بکشانند. این عزیزان ایستادگی کردند تا با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی، مجلس را سرپا نگه دارند. او با انتقاد از تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تعطیلات افزود: کسانی که ۲۰ سال در عرصه و مسند مدیریت بهداشتی این کشور تکیه زده‌اند و کسانی که جنایت بزرگ عقیم‌سازی زنان و نسل‌کشی ما را رقم زدند جلوی طب سنتی ایستادگی کردند، خوشبختانه مجلس محترم با طرح جمعیت و تعالی خانواده جلوی این جنایت را می‌گیرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7498/3/561099/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها