اخبـــــار



جهانگیری: تخریب مسکن قبل از تأمین سرپناه ممنوع
به دنبال ارسال گزارش تخریب خانه یک زن در بندرعباس به معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه، در دستوری به استانداران سراسر کشور تأکید کرد: همه دستگاه‌های استان قبل از تأمین سرپناه مناسب برای افراد ساکن، نباید اقدام به تخریب کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، متن کامل دستور معاون اول رئیس جمهوری به شرح ذیل است:
استانداران محترم
متأسفانه گاهی شاهد این‌گونه حوادث دردناک هستیم که روح و جان انسان را آزار می‌دهد. لازم است به همه دستگاه‌های استان ابلاغ شود که قبل از تأمین سرپناه مناسب برای افراد ساکن، نباید اقدام به تخریب کنند. یادآور می‌شود علاوه بر اعتبار دستگاه‌های ذیربط، همه ساله سازمان برنامه و بودجه کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعتباراتی را به مسکن محرومان اختصاص می‌دهند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

ایران نمی‌تواند گام‌های کاهش تعهدات خود را متوقف کند
کاظم غریب‌آبادی، نماینده ایران در آژانس بیانیه اخیر سه کشور اروپایی خطاب به شورای حکام را در ادامه تکرار مواضع خود درخصوص توسعه ماشین‌های جدید هسته‌ای ایران دانست. غریب آبادی در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: تزریق گاز هگزافلوراید اورانیوم یا یو.اف.شش به سانتریفیوژ، آخرین مرحله برای آغاز غنی‌سازی و جداسازی اورانیوم 238 از اورانیوم 235 است. از این منظر، در نطنز علاوه بر سانتریفیوژهای نسل یک، یک زنجیره 174 تایی از سانتریفیوژهای جدید آی.آر.ام دو نیز به غنی‌سازی خواهد پرداخت. سه کشور اروپایی مواضع خود را درخصوص توسعه ماشین‌های جدید قبلاً هم اعلام کرده بودند. او افزود:  در مقابل، ما نیز همواره به آنان گفتیم مادامی که برجام با رفع تحریم‌ها و بهره‌مندی ایران از منافع آن به مسیر صحیح خود بازنگردد، ایران نیز نمی‌تواند گام‌های کاهش تعهدات خود را متوقف کند. اصولاً اجرای یکجانبه برجام و صرفاً با هزینه ایران، نه منطقی است و نه عملی.

مجلس با حضور نیمی از نمایندگان در صحن تشکیل جلسه داد
مجلس در نخستین روز کاری خود در دوره محدودیت‌های جدید کرونایی، با حضور نیمی از نمایندگان در صحن علنی و نیمی دیگر در ساختمان مشروطه و کمیسیون تلفیق -با استفاده از فضای مجازی- تشکیل جلسه داد. به گزارش ایسنا، نمایندگان همچنین بعد از مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه به منظور رعایت پروتکل‌های ابلاغی در راستای کنترل کرونا جلسه را متوقف کردند و پس از 20 دقیقه به کار خود ادامه دادند. در ابتدای جلسه دیروز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به محدودیت‌های جدید کرونایی گفت: یکی از راه‌های اثربخشی قرنطینه افزایش تعداد تست‌های رایگان یا با قیمت کنترل شده در مناطق قرمز است. او همچنین با اشاره به گرانی کالاهای اساسی از طرح مجلس گفت و ادامه داد: به عنوان راهکاری کوتاه مدت برای این گرانی‌ها به دنبال طرح معیشت بودیم، اما برخی در کشور به دنبال این بودند که برچسب سیاسی بزنند. این واقعیت جامعه ما است که به دلیل انبوهی از ناکارآمدی‌ها به وضعی برسیم که برای مشکلات روزمره مردم چاره‌اندیشی کنیم. خوشحالیم که دولت نیز به همین نتیجه رسیده است. امیدواریم که دولت با استفاده از فرصت قانون طرح حمایت معیشتی به کمک مردم بیاید. جلب حمایت دولت به کمک‌های مردمی هرچند دیر، اما نشانه خوبی است که مردم از آن استقبال می‌کنند. مهم نیست این طرح قرار است به نام چه کسی به انجام برسد مهم این است که هرچه زودتر اجرایی شود.
محمد باقر ذوالقدر از معاونت راهبردی قوه قضائیه رفت
روز گذشته مراسم تودیع و معارفه معاون نظارت و راهبردی قوه قضائیه برگزار شد. در این مراسم با تقدیر از اقدامات و زحمات محمدباقر ذوالقدر در زمان تصدی معاونت مزبور، سید محمد صاحبکار به عنوان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قوه قضائیه معارفه شد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه در این مراسم با اشاره به ضرورت داشتن نگاه کلان نسبت به میزان تحقق اهداف انقلاب اسلامی گفت: یکی از اهداف بلند نظام ما و دستگاه قضایی تحقق عدالت است، لذا مسئولان و مدیران دستگاه قضایی باید همواره این نگاه و دغدغه را داشته باشند که در حوزه‌های مرتبط با مسئولیت خود هدف تحقق عدالت تا چه میزان عملیاتی شده است و چنانچه در رسیدن به اهداف متعالی انقلاب کوتاهی‌هایی وجود داشته باید به سرعت با آسیب‌شناسی‌های متقن درصدد رفع آن نواقص گام برداریم. وی خاطر نشان کرد: ما به عنوان مسئولان نظام جمهوری اسلامی مرهون خون تمام شهدا درطول تاریخ هستیم و امروز در عصر غیبت که پرچم حقانیت و عدالت در دستان ولی فقیه است باید به خود نهیب بزنیم که آیا وظایف و مسئولیت‌های خود را به درستی انجام می‌دهیم یا خیر؟

سردار سلیمانی: تقویت گروه‌های جهادی، اولویت بسیج است
مراسم افتتاحیه دوره توانمندسازی گروه‌های جهادی بسیج با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و سردار زهرایی مسئول بسیج سازندگی و ۴۰۰ نفر از جهادگران بسیجی کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد. به گزارش ایسنا، سردار سلیمانی در آیین افتتاحیه دوره توانمندسازی گروه جهادی بسیج که ۵ هزار گروه جهادی در آن شرکت کرده‌اند گفت: گروه‌های جهادی بسیج گروه‌های راهبردی برای جمهوری اسلامی است و تمام تلاش گروه‌های جهادی تحقق اهداف رهبری است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: تقویت و گسترش گروه‌های جهادی اولویت سازمان بسیج مستضعفین است و تمام تلاشمان این است که تدابیر رهبر معظم انقلاب در راه بارور شدن شجره طیبه بسیج به‌کار گرفته شود. سردار سلیمانی در پایان افزود: در بیانیه گام دوم رهبری چهار راهبرد محوریت جوانان، امید به آینده، جهش در پیشرفت و مدیریت جهادی را عامل تحقق دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی مطرح می‌کنند و بسیج به عنوان تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی وظیفه سازماندهی مردم برای نقش‌آفرینی آنها را برعهده دارد.

محسن هاشمی لیست کارگزاران را تکذیب کرد
محسن هاشمی، لیست حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد. روز شنبه گفت‌وگویی از محسن هاشمی‌رفسنجانی با خبرگزاری «ایسنا» منتشر شد که وی در آن به توضیح فعالیت‌های انتخاباتی حزب کارگزاران سازندگی پرداخته بود. در خلال همین سخنان نیز حدود 20 نام مختلف از قول او به‌عنوان لیست اولیه حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد. با این حال محسن هاشمی به روزنامه «شرق» گفته است: «این خبر که به نقل از من در خبرگزاری ایسنا مطرح شده، کژتابی به وجود آورده است و تا جایی که در آن گفت‌و‌گو مدنظر من بوده، ذکر این نام‌ها صرفاً عنوان‌ کردن نام کسانی بوده است که در جبهه اصلاحات از آنها به‌عنوان نامزد‌های بالقوه سخن به‌میان می‌آید، اما اینکه درباره این نام‌ها در حزب کارگزاران بحثی صورت گرفته باشد، خیر اصلاً چنین چیزی نیست و چنین منظوری نداشته‌ام.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7498/2/561092/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها