حرف‌های رکیک فکری پای او را به کمیته انضباطی باز کرد

استقلال 10نفره شد، کسی متوجه نشد!




گروه ورزشی/ استقلال بازی هفته دوم در لیگ برتر را 2-1 به فولاد در اهواز واگذار کرد تا محمود فکری خیلی زود متحمل نخستین شکست خود روی نیمکت آبی پوشان شود. باختی که نوار موفقیت‌های این سرمربی را قطع کرد. فکری فصل قبل در 10 مسابقه روی نیمکت نساجی نشست که 4 برد و 6 تساوی کسب کرد و بدون باخت در لیگ برتر به استقلال آمد. او فصل جاری مسابقات را هم با استقلال با برتری مقابل مس رفسنجان آغاز کرد اما مقابل فولاد روند شکست‌ناپذیری او از بین رفت. البته در پایان بازی با فولاد اتفاقات مهم تری هم افتاد. سرمربی استقلال که پیش از بازی ابراز امیدواری کرده بود «اخلاق» برنده تقابل شماره شش‌های سابق آبی‌ها (خودش و جواد نکونام) شود، در پایان بازی وقتی محمد قاسمی‌نژاد بازیکن فولاد به سمت او رفت تا خسته نباشید بگوید، بدون نام بردن از نکونام حرف‌های رکیکی علیه همتای خود در فولاد به زبان آورد. ویدئوی این اتفاق حیرت انگیز بلافاصله در فضای مجازی دست به دست شد.
پس از این موضوع، عارف عارف نیا مدیر حقوقی فولاد گفت: «باشگاه فولاد از فکری به‌دلیل توهینی که به بازیکنان، کادرفنی و باشگاه فولاد انجام داده به کمیته اخلاق و مراجع قضایی شکایت خواهد کرد. مستندات و فیلم این توهین نیز در اختیار کمیته اخلاق قرار خواهد گرفت تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.»
سعید آذری مدیرعامل فولاد هم در صفحه اینستاگرامش نوشت: «خانواده و نوامیس هر کس خط قرمز اوست. اینکه یک معلم و مربی که آموزش دهنده است پا روی اخلاق و اصول بگذارد و با توهین به نوامیس تمامی ارکان تیم رقیب سعی بر تخلیه روحی روانی خود کند و در کاهش فشار باخت دست به حرکات ناشایستی بزند که کلیت اخلاق و انسانیت را نابود کند هیچگونه نمی‌توان توجیه کرد.» پس‌از این اتفاق‌ها، فکری برای ادای توضیحاتی درباره رفتار و گفتارش به هنگام خروج از زمین به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد.
ماجرای عجیب 10 نفره شدن و عصبانیت فکری از دیاباته
حاشیه‌های باخت استقلال ابعاد دیگری هم دارد. وقتی بازی با تساوی 1-1 در جریان بود فکری تصمیم می‌گیرد شیخ دیاباته نیمکت‌نشین را دقیقه ۸۷ به جای امیر ارسلان مطهری به میدان بفرستد ولی در همان لحظه از داور چهارم می‌خواهد این تغییر انجام نشود چرا که فرشید اسماعیلی احساس درد و مصدومیت می‌کند و فکری می‌خواسته با کمی درنگ اوضاع را برای بهترین تعویض بررسی کند. تنها یک دقیقه پس از این اتفاقات و دقیقه ۸۸ دانشگر که از دقیقه 69 به جای آرش رضاوند به میدان آمده بود، پس از دفع توپ در گوشه زمین برخورد شدیدی با تابلوهای تبلیغاتی داشت که مصدومیت او ثانیه‌هایی بازی را متوقف کرد ولی مجدداً مسابقه بدون حضور دانشگر به جریان افتاد. این بازیکن که از درد به خود می‌پیچید، نتوانست به بازی ادامه دهد ولی در اتفاقی عجیب بازیکنی هم جانشین او نمی‌شود و به نظر می‌رسد همه اعضای کادر فنی محو در بازی بوده اند! در واقع استقلال 10 نفره بازی را ادامه و گل دوم را هم در همین دقایق دریافت کرد.
فکری دقیقه 95 و در واقع ۶ دقیقه پس از گل دوم فولاد، دو تعویض همزمان انجام ‌داد و متین کریم‌زاده را به جای دانشگر و بابک مرادی را به جای فرشید اسماعیلی به میدان فرستاد. اینکه چرا سرمربی استقلال در آن دقایق بازیکنی را جایگزین دانشگر نکرد، سؤالی است که ساعاتی پس از بازی توسط کاربران فضای مجازی و همچنین کانال‌های هواداری بارها مطرح شد.
به گزارش فارس، زمانی که فکری می‌خواسته دیاباته را به زمین بفرستد، اسماعیلی اعلام کرد زانویش درد می کند و نمی‌تواند به بازی ادامه بدهد. فکری برای حضور دیاباته دست نگه داشت ولی در ادامه خواستار حضور دیاباته در زمین شد اما خبری از مهاجم اهل مالی استقلال نبوده و گویا او برای تعویض کفش‌هایش راهی رختکن شده بود. دیاباته پس از دقایقی به نیمکت برمی گردد اما سرمربی استقلال که از این اتفاق بشدت عصبانی شده بود سر وی فریاد می‌زند که کجا بودی؟
همچنین باشگاه استقلال دیروز اعلام کرد:«به دلیل عدم تمکین شیخ دیاباته از دستور فکری در بازی با فولاد، این بازیکن از حضور در تمرین آبی‌ها منع شد و در اختیار باشگاه قرار گرفت.»
با تمام این اوصاف سؤال این است که آیا پزشک تیم موضوع مصدومیت دانشگر را به فکری اعلام کرده یا نه. اگر پاسخ منفی باشد باید از کادر پزشکی پرسید که چرا چنین موضوع مهمی را اطلاع نداده تا استقلال 10 نفره بازی را ادامه ندهد و اگر پاسخ مثبت است پس چرا سرمربی دست به تعویض نزده است؟ موضوع دیگر اینکه از فرشید باقری هافبک استقلال انتقادهای زیادی شده که چرا در زمان به ثمر رسیدن گل اول فولاد توسط فرشاد احمدزاده خوب یارگیری نکرده است. او هم نسبت به انتقادها واکنش نشان داده و گفته: «اگر یک عده فکر می‌کنند همه تقصیرها گردن من است، باشگاه رضایتنامه‌ام را بدهد تا بروم.»
بیانیه استقلال و واکنش حنیف
در این میان باشگاه استقلال در پاسخ به اظهارات آذری بیانیه ای صادر کرد که در قسمت هایی از آن آمده:« آقای آذری؛ قرار به عذرخواهی باشد شما بابت خیلی مسائل باید عذرخواهی کنید. باشگاه استقلال فیلم‌های زیادی از فحاشی‌های برخی اعضای کادر فنی فولاد دارد که می‌تواند آنها را در فضای مجازی منتشر کند ولی چون در مکتب استقلال انتشار فیلم‌های مخفیانه و به شیوه جاسوسی جایی ندارد، از انتشار آنها خودداری می‌کند.» حنیف عمران‌زاده، مربی استقلال و دستیار فکری هم دیروز وارد ماجرا شد و به اتفاقات واکنش نشان داد. او سعید آذری مدیرعامل فولادخوزستان را خطاب قرار داد و گفت:«مدیرعامل اخلاق مدار یک نگاه به فیلم و اواسط بازی بیندازد و ببیند مربی تیمش چگونه به‌سمت نیمکت استقلال حمله ور شد. نکند اینها را هم در کتاب اخلاق مدیرعامل فولاد نوشته اند؟ کسی که 2 سال به‌خاطر کارت به کارت کردن محروم بوده کنار تیم شما چه کار می‌کند؟» حنیف ماجراهای دقایق پایانی را اینگونه توضیح داد:«زمانی که دانشگر آسیب دید شیخ به رختکن رفت و 6-5 دقیقه نبود. او رفته بود کفشش را عوض کند وگرنه ما همان زمان می‌خواستیم تعویض کنیم. حتی او را کنار خط بردیم ولی یکی از بازیکنان ما گفت زانوی من درد دارد و به‌همین دلیل صبر کردیم تا تکلیف او مشخص شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7497/14/561036/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها