پرسپولیس با پنالتی سیامک نعمتی بر نفت آبادان غلبه کرد

گل 3 امتیازی زیر باران رویید


گروه ورزشی / هفته دوم لیگ برتر فوتبال دیروز با انجام 2 بازی همزمان ادامه پیدا کرد. پیکان و شهرخودرو در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف هم رفتند ولی زمین چمن این مجموعه به دلیل باران شدید دیروز تهران تبدیل به باتلاق شده بود. در این شرایط و هنگام گرم کردن بازیکنان دو تیم، حسین مهربان مهاجم شهرخودرو به دلیل وضعیت چمن آسیب دید و این موضوع باعث شد سیدمهدی رحمتی، سرمربی شهرخودرو به این شرایط اعتراض کند. با این حال، بازی آغاز شد ولی پس از 22 دقیقه از شروع بازی با تصمیم سید وحید کاظمی، داور مسابقه به دلیل شرایط زمین چمن بازی متوقف و ادامه آن به امروز موکول شد. در دیگر دیدار، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان صنعت نفت آبادان بود. سرخپوشان پایتخت در حالی به میدان رفتند که میلاد سرلک جای کمال کامیابی‌نیا محروم را در پست هافبک دفاعی گرفته و سیامک نعمتی هم به جای بشار رسن به ترکیب اضافه شده بود. هر چه از آغاز بازی گذشت، شاگردان یحیی گل‌محمدی تسلط خود را بر بازی بیشتر کردند و سعی داشتند با فشار روی دروازه حریف موقعیت گل ایجاد کنند اما تراکم زردپوشان صنعت نفت اجازه ایجاد فرصت گل را نمی‌داد. دقیقه ١٧ روی حرکت خوب وحید امیری که از سمت چپ انجام شد، توپ درون محوطه جریمه به سیامک نعمتی رسید اما ضربه برگردان این بازیکن راهی به دروازه پیدا نکرد. در ادامه باز هم این پرسپولیس بود که حاکم مطلق زمین بود ولی بارش شدید باران روی کیفیت بازی تأثیر زیادی گذاشته بود. مهدی شیری دقیقه 32 توپ را از سمت راست روی دروازه صنعت نفت ارسال کرد و در ادامه امیری قصد داشت با ضربه سر دروازه را باز کند اما فرزین گروسیان، دروازه‌بان نفت توپ را مهار کرد. دقیقه ٣٩ هم نعمتی از پشت محوطه جریمه صنعت نفت دروازه را هدف قرار داد اما شوت او را گروسیان به کرنر فرستاد. دقیقه ۴٠ پاس در عمق سید جلال حسینی برای محمدحسین کنعانی‌زادگان باعث شد این مدافع پیش تاخته درون محوطه جریمه صنعت نفت با دخالت محمود مطلق‌زاده مدافع نفت نقش بر زمین شود تا محمدرضا اکبریان داور بازی نقطه پنالتی را نشان دهد. نعمتی هم پشت ضربه پنالتی ایستاد و دقیقه 43 نخستین گل بازی و البته اولین گل سرخپوشان در لیگ برتر بیستم را به ثمر رساند. نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.
بازی در نیمه دوم شرایط متفاوتی نسبت به نیمه اول داشت. توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و نه نفت توانست خطر خاصی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کند و نه میزبان موقعیت خاصی برای افزایش تعداد گل‌هایش به دست آورد. گل‌محمدی اولین تعویض خود را دقیقه 73 انجام داد و علی شجاعی را به جای عبدی به میدان فرستاد. پورموسوی سرمربی نفت هم تعویض‌هایی داشت که مؤثر نبودند. دقیقه 88 دومین تعویض سرخ‌ها انجام شد و آرمان رمضانی به جای احسان پهلوان به میدان آمد. در حالی که بازی وقت‌های تلف شده خود را سپری می کرد، داور سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس و مقابل دیدگان یحیی اعلام ضربه ایستگاهی برای صنعت نفت آبادان کرد. در این صحنه گل محمدی به نشانه اعتراض به توپی که مقابلش بود ضربه محکمی زد و اکبریان سرمربی سرخپوشان را با کارت قرمز جریمه و از کنار زمین اخراج کرد. بدین ترتیب یحیی از حضور روی نیمکت پرسپولیس در بازی بعد مقابل نفت مسجد سلیمان محروم است. در هر حال بازی با همان نتیجه 1-0 به پایان رسید تا سرخ ها به اولین برد خود در لیگ بیستم برسند و با 4 امتیاز به رده چهارم جدول صعود کنند.

بــــرش
چرا عالیشاه از فهرست پرسپولیس خط خورد؟

با تصمیم یحیی گل‌محمدی، امید عالیشاه برای بازی مقابل نفت آبادان در فهرست پرسپولیس قرار نگرفت. ماجرای خط خوردن این بازیکن به تمرین روز جمعه بر‌می‌گردد. در این جلسه تمرینی با تصمیم سرمربی سرخپوشان امید عالیشاه در تیم ذخیره‌ها باید قرار می‌گرفت که این موضوع باعث اعتراض کاپیتان دوم پرسپولیس شد. گل‌محمدی هم در واکنش به اقدام این بازیکن اعلام کرد که این بازیکن را در فهرست تیم مقابل صنعت نفت قرار نمی‌دهد و این کار را هم انجام داد. باشگاه هم در اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب شایعات منتشر شده مبنی بر درگیری عالیشاه و یکی از اعضای کادرفنی، اعلام کرد این بازیکن باید پاسخگوی رفتار غیرحرفه‌ای خود باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7497/14/561035/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها