دیگه چه خبر؟




عراقچی هیچ پیامی به بایدن نداده است

 خبر اول اینکه، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای روزنامه امریکایی نیویورک تایمز مبنی بر ارسال پیام از سوی معاون وزیر خارجه ایران به تیم جو بایدن درباره بازگشت بدون پیش شرط امریکا به برجام را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده با بیان اینکه خبرسازی‌های زرد، بویژه در این روزها که دستشان خالی و تقاضای خبر هم بالاست شیوه مرسوم برخی رسانه‌ها شده است، گفت: این خبر کاملاً ساختگی است و به محض انتشار دفتر نمایندگی ایران جواب داد که هیچ تماسی به صورت مستقیم  یا غیر‌مستقیم صورت نگرفته است.

فشار حداکثری علیه ایران بعد نظامی ندارد

 خبر دیگر اینکه، کنت مکنزی، فرمانده سنتکام در کنفرانسی خبری در شورای ملی روابط امریکا و اعراب مدعی شد: هدف نهایی ایران خارج کردن نیروهای امریکایی از عراق است. به گزارش ایسنا، وی با طرح این ادعا که ایران مدت‌ها تهدیدی برای خاورمیانه بوده است، اظهار کرد: ایران از عراق به عنوان میدان جنگ نیابتی خود با امریکا استفاده می‌کند. کنت مکنزی همچنین در اظهارات خود مدعی شد: فشار حداکثری علیه ایران تنها بعد دیپلماتیک و اقتصادی دارد و بعد نظامی را شامل نمی‌شود. همزمان «کریس مورفی»، نماینده مجلس سنای امریکا در توئیتی نوشت: «پمپئو به عنوان بخشی از کارزار فشار حداکثری ۱۲ مطالبه از ایران مطرح کرد. حتی یک مورد از آن برآورده نشده است. در عوض، ایران اکنون نسبت به سال ۲۰۱۶ ده برابر اورانیوم بیشتر دارد و زمان گریز هسته‌ای‌اش از ۱۲ ماه به ۳ ماه رسیده است. سیاست ترامپ در قبال ایران، شکست تمام‌عیار بوده است.»

تکذیب فوت یک زندانی در گرگان بر اثر شکنجه

 شنیدیم که، رئیس کل دادگستری استان گلستان خبر فوت یک زندانی در زندان امیرآباد گرگان در پی شکنجه جسمی توسط افسر نگهبانان را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، هادی هاشمیان در توضیح علت فوت این زندانی با اشاره به اینکه او به دلیل جرایمی از جمله سرقت مسلحانه و اخلال در نظم عمومی به هفت سال و 6 ماه حبس محکوم شده بود و در ویزیت دوره‌ای توسط دو پزشک در حضور رئیس زندان و دو نفر از پرستاران هیچ‌گونه مشکلی نداشته است، گفت: او پس از خوردن شام می‌خوابد و متأسفانه زندانی در خواب فوت می‌کند و مطابق نظر پزشکی قانونی، علت فوت سکته قلبی در خواب اعلام شد.

قاضی صلواتی از دادگاه انقلاب نرفته

 با خبر شدیم که، مدیرعامل خبرگزاری قوه قضائیه با انتشار پیامی توئیتری رفتن قاضی صلواتی از دادگاه انقلاب را تکذیب کرد. مهدی کشت‌دار، نوشت: «ادعاهای مطروحه از سوی کانال‌های خبری خارجی و برخی مرتبطین داخلی آنها در مورد رفتن قاضی صلواتی از دادگاه انقلاب صحت نداشته و وی کماکان در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و شعبه چهارم دادگاه‌های ویژه مشغول خدمت است».

تکذیب احضار امامان جمعه اهل سنت گلستان

 یک خبر دیگر اینکه،رئیس مرکز بزرگ اسلامی و دفتر رسیدگی به امور اهل سنت شمال کشور با تأیید برگزاری نماز جمعه هفته گذشته در برخی شهرهای گلستان علیرغم محدودیت ناشی از خطر ویروس کرونا گفت که هیچ‌یک از روحانیون و ائمه جمعه استان به دادگاه معرفی یا احضار نشده‌اند. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم گفت که برگزاری نماز جمعه هفته گذشته در دو نقطه از گلستان به سبب بی‌اطلاعی مردم و ائمه جمعه آن مناطق از آخرین مصوبه ستاد کرونا بوده است.

احتمال مخالفت پزشک قانونی با حبس صدیقه وسمقی

 شنیدیم که، وکیل مدافع صدیقه وسمقی از اعضای سابق شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش اطلاع‌رسانی کرد و گفت: موکلم با طرح درخواست اعاده دادرسی موافق نبود و با توجه به وضعیت جسمی ایشان، پزشکی قانونی اجازه تحمل حبس نخواهد داد. به گزارش ایلنا، به گفته سید محمود علیزاده طباطبایی حکم یک سال حبس برای خانم وسمقی قطعی شده اما هنوز پرونده به اجرای احکام ارسال نشده است.

درخواست حضور مجلس در ستاد کرونا

 دست آخر اینکه، یک عضو هیأت رئیسه مجلس مدعی شد که قالیباف درباره نقش مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته و درخواستی را مطرح کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، احمد امیرآبادی فراهانی، با اشاره به حضور نداشتن نمایندگان پارلمان در ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: قالیباف، رئیس مجلس برای پیگیری این موضوع نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته‌ است تا رئیس‌های دو کمیسیون «بهداشت‌ودرمان» و «اجتماعی» عضو این ستاد شوند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7496/3/560949/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها