اخبار





آلکنو جایگزین کولاکوویچ شد

سومین نشست هیأت رئیسه فدراسیون والیبال در سال ۹۹ چهارشنبه هفته گذشته به ریاست محمدرضا داورزنی برگزار شد. رئیس فدراسیون در این نشست، گزارشی از مذاکرات انجام شده با ولادیمیر آلکنو برای هدایت ملی‌پوشان در سال ۲۰۲۱ ارائه کرد. هیأت رئیسه در پایان این نشست، برای عقد قرارداد با این مربی روس، موافقت خود را اعلام کرد تا عملاً هدایت تیم ملی ایران در رویدادهای سال ۲۰۲۱ به این مربی سپرده شود. قرار است سرمربی آینده تیم ملی از فروردین ماه به ایران بیاید اما با توجه به شرایط کرونایی هنوز نمی‌توان زمان دقیقی را برای ورود او به کشورمان اعلام کرد. گفته می‌شود مدت قرارداد ولادیمیر آلکنو با فدراسیون از فروردین ماه به مدت 5 ماه خواهد بود. پس از آن، با توجه به نتایجی که با تیم ملی در المپیک کسب خواهد کرد، درمورد تمدید قراردادش تصمیم‌گیری می‌شود. این موضوع باعث شد تا سایت تخصصی worldofvolley نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. این سایت با انتشار این خبر مدعی شد که فدراسیون والیبال ایران انتصاب ولادیمیر آلکنو برای نیمکت تیم ملی مردان را رسمی کرد. آلکنو با تیم ملی روسیه قهرمانی المپیک 2012 لندن شد و حالا قرار است با تیم ایران چهارمین حضور در المپیک را تجربه کند. قرار است این مربی روس هدایت مردان ایران در لیگ ملت‌های 2021 و بازی‌های المپیک 2021 توکیو را بر عهده داشته باشد. این مربی 53 ساله جایگزین ایگور کولاکوویچ شد.

آغاز شمارش معکوس برای عزل کی‌روش

باخت 6 بر یک تیم ملی کلمبیا با هدایت کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران مقابل اکوادور در انتخابی جام جهانی 2022 جنجال زیادی را در رسانه‌های این کشور داشت. بسیاری از هواداران این تیم خواهان برکناری این مربی پرتغالی شده‌اند. در جدیدترین خبر در این زمینه «Radio  Caracol» از زد و خورد بازیکنان کلمبیا با یکدیگر در رختکن تیم بعد از این بازی خبر داد و نوشت: «بعد از این شکست سنگین، میان خامس رودریگز و جفرسون لیرما درگیری صورت گرفت. البته با مداخله دیگر بازیکنان، بالا نگرفت.» این درگیری به دلیل تبعیضی که کی روش در استفاده از خامس به عنوان ستاره تیم گذاشته بود و از او به شکل بازیکن ثابت استفاده می‌کرد، رخ داده است. همچنین رسانه امریکای لاتین ال تمپو اعلام داشت که شمارش معکوس برای عزل کی‌روش آغاز شده است. این رسانه نوشت: «دوره حضور کارلوس کی‌روش در تیم کلمبیا به پایان رسیده است. هرچند فدراسیون فوتبال کلمبیا هنوز پایان همکاری با این مربی را تأیید نکرده اما شواهد نشان می‌دهد که توافقی بین طرفین صورت گرفته و تلاش برای یافتن جانشین وی آغاز شده است.»

موسوی به تیم والیبال پیاچنزا پیوست

سایت باشگاه ایتالیایی «گاس سیلز پیاچنزا» از امضای قرارداد با سیدمحمد موسوی ملی‌پوش سرشناس والیبال ایران خبر داد. موسوی در حالی قرار است زیر نظر لورنزو برناردی بازی کند که تیمش نخستین تجربه حضور در سوپرلیگ ایتالیا را تجربه می‌کند. جوزپه بونیورنی نایب رئیس باشگاه پیاچنزا درباره جذب موسوی گفت: «ویژگی‌های موسوی برای همه شناخته شده است؛ از نظر بین‌المللی، او یکی از بهترین بازیکنان جهان در سال‌های اخیر در پست خودش بوده است. یک ورزشکار با تجربه و با شخصیت قطعاً به رشد تیم ما کمک می‌کند. موسوی تا چند ساعت دیگر به ایتالیا می‌رسد و بعد از قرنطینه و یک دوره کوتاه برای آماده‌سازی، می‌توانیم او را تا چند هفته دیگر در زمین ببینیم.» تیم گاس سیلز پیاچنزا در سال 2018 تأسیس شد و هم‌اکنون در رده ششم لیگ 12 تیمی ایتالیا قرار دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7496/22/560943/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها