هفته دوم لیگ برتر با پیروزی سپاهان و توقف تراکتور ادامه یافت

فولاد برنده جدال پنالتی‌ها با استقلال





گروه ورزشی/ هفته دوم لیگ برتر پنجشنبه با برگزاری 3 بازی آغاز شد. نساجی و تراکتور در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند و به  تساوی 1-1 رضایت دادند. بازیکنان نساجی که بازی بهتری را از خود به نمایش گذاشته بودند، روی شوت ایوب کلانتری (68) به گل رسیدند ولی در ادامه حمید بوحمدان (82) گل تساوی تراکتور را به ثمر رساند تا تیم علیرضا منصوریان از شکست نجات پیدا کند. البته نساجی‌چی‌ها معتقد بودند گل تراکتور در موقعیت آفساید زده شده است. در دیگر بازی، سپاهان موفق شد در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، آلومینیوم اراک را با گل سجاد شهباززاده (56) 1-0 شکست دهد تا محرم نویدکیا اولین برد در لیگ برتر را به دست آورد. آلومینیوم هم در حالی دومین باخت خود را تجربه کرد که شاهین توکلی در ابتدای نیمه دوم با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد و 10 نفره بازی کرد. البته اراکی‌ها به آفساید بودن گل سپاهان اعتراض داشتند و مسعود مرادی کارشناس داوری هم اعلام کرد که گل شهباززاده آفساید بوده است. باشگاه آلومینیوم حتی درباره اشتباهات داوری این بازی بیانیه‌ای صادر کرد و از کمیته داوران خواست از تکرار این اشتباهات جلوگیری کند. همچنین نفت مسجدسلیمان و سایپا در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مقابل هم قرار گرفتند که این مسابقه هم با تساوی 1-1 خاتمه پیدا کرد. ساسان حسینی (40) برای نفت و حسین مالکی (51) برای سایپا گلزنی کردند تا 2 تیم دومین تساوی خود را کسب کنند.
پیروزی فولاد در دقیقه 90
این رقابت‌ها دیروز با انجام 3 بازی دیگر ادامه پیدا کرد که در یکی از مهم‌ترین آنها فولاد و استقلال از ساعت 16:40 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف هم رفتند. آبی پوشان در حالی به میدان رفتند که محمود فکری از همان ترکیب بازی با مس رفسنجان در ابتدای مسابقه استفاده کرده بود و تنها تغییر او حضور محمد حسین مرادمند به جای سیاوش یزدانی مصدوم در دفاع میانی بود. این بازی در نیمه اول بیشتر در میانه میدان در جریان بود. هرچند فولاد بازی بهتری به نمایش گذاشت اما موقعیت خاصی به وجود نیامد و بازی در پایان نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم هم بازی شکل نیمه اول را داشت تا اینکه دقیقه 63 برخورد عارف آغاسی مدافع فولاد با مهدی قایدی را محمدحسین زاهدی فر داور مسابقه که استقلالی‌ها به انتخاب او انتقاد داشتند، پنالتی اعلام کرد. وریا غفوری پشت توپ قرار گرفت و دروازه فولاد را گشود. پس‌از این، محمد دانشگر(69) به جای آرش رضاوند به میدان آمد تا استقلال دفاعی‌تر شود اما این برتری دقایقی بیشتر ادامه نیافت چرا که دقیقه 73 سانتر آیاندا پاتوسی از روی ضربه ایستگاهی با ضربه سر فرشاد احمدزاده وارد دروازه سید حسین حسینی شد تا بازی به تساوی کشیده شود. در حالی که بازی رو به پایان بود، دقیقه 90 خطای مرادمند به روی بازیکن فولاد را داور پنالتی اعلام کرد و لوسیانو پریرا آن را به گل دوم فولاد تبدیل کرد و بازی در نهایت 2-1 به سود فولاد به پایان رسید تا استقلال اولین باخت خود را در فصل جدید تجربه کند.
پیروزی گل‌گهر در جشن تولد امیر
در دیگر دیدارها ماشین‌سازی و ذوب آهن در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز به تساوی 1-1 رسیدند. پیمان بابایی (80) برای ماشین‌سازی و عبدالله حسینی (89) برای ذوب آهن گلزنی کردند. در این مسابقه که وحید بیاتلو سرمربی ماشین‌سازی به‌دلیل محرومیت از روی سکوها بازی را تماشا می‌کرد، وحید محمدزاده مدافع ذوب آهن دقیقه یک کارت قرمز گرفت تا سریع‌ترین اخراجی لیگ برتر نام بگیرد. در دیگر دیدار، مس رفسنجان در ورزشگاه شهدای صنعت مس این شهر به مصاف گل‌گهرسیرجان رفت. این دیدار 2-0 با دبل گادوین منشأ (62 و 76) به سود سیرجانی‌ها به پایان رسید تا گل‌گهری‌ها که برای امیر قلعه‌نویی جشن تولد گرفته بودند، هدیه خوبی به سرمربی خود داده باشند.
 پرسپولیس - نفت در غیاب آل کثیر
رقابت‌های هفته دوم امروز با برگزاری دو بازی همزمان از ساعت 16:20 به پایان می‌رسد. در یکی از این مسابقات که در اولین روز تعطیلات کرونایی در تهران برگزار می‌شود، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران میزبان صنعت نفت آبادان است که قضاوت آن را محمدرضا اکبریان بر عهده دارد.  فینالیست لیگ قهرمانان آسیا 2020 در هفته اول مقابل سایپا با تساوی بدون گل متوقف شد ولی نفتی‌ها یک برد خانگی به دست آوردند و در بازی معوقه خود که سه شنبه گذشته برگزار شد، برابر پیکان به پیروزی 2-1 رسیدند و حالا شاگردان سید سیروس پورموسوی که پنجره نقل و انتقالاتی‌شان هم باز شده، راهی تهران شده‌اند تا به موفقیت خود ادامه دهند. سرخپوشان پایتخت امیدوار بودند امسال هم با حضور عیسی آل کثیر خط حمله خطرناکی داشته باشند ولی این بازیکن 6 ماه توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا محروم شد تا امروز مقابل تیم فصل گذشته خود غایب باشد. پرسپولیسی‌ها مقابل سایپا مهدی عبدی را به عنوان مهاجم اصلی در اختیار داشتند ولی به نظر می‌رسد این بازیکن جوان به طور کامل نمی‌تواند جای آل کثیر را پر کند و برای همین قرمزها بعد از بررسی گزینه‌های مختلف، در نهایت محمدمهدی مهدی‌خانی، مهاجم فصل گذشته واراژدین کرواسی را به خدمت گرفتند. البته پرسپولیس به دنبال مدافع هم بود که با شاهین طاهرخانی مدافع فصل گذشته استقلال به توافق نرسید و حجت حق‌وردی هم نتوانست رضایتنامه خود را از پیکان بگیرد تا  در نهایت نام آل کثیر در لیست قرمزها باقی بماند. در بازی مقابل سایپا، کمال کامیابی‌نیا ‌هافبک دفاعی سرخ‌ها با دریافت کارت قرمز اخراج شد و پس از آن پرسپولیس نامه اعتراضی را نسبت به تصمیمات تیم داوری به فدراسیون ارسال کرد. فدراسیون هم حق را به پرسپولیس داد و اشتباه داور را تأیید کرد، اما اعلام کرد با توجه به قوانین داخلی امکان پاک شدن کارت قرمز کامیابی‌نیا وجود ندارد. بنابراین کمال از حضور در بازی مقابل نفت محروم است و احتمالاً میلاد سرلک به ترکیب اصلی پرسپولیس اضافه خواهد شد. در این میان شاید یحیی گل‌محمدی از خرید جدید خود یعنی مهدی خانی هم رونمایی کند. ضمن اینکه بازی کردن بشار رسن هم به خاطر آسیب دیدگی او در ابهام است. پرسپولیس و نفت تاکنون 38 بار در مجموع لیگ‌های تخت جمشید، آزادگان و برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 25 پیروزی برای پرسپولیس، ۴ برد برای صنعت نفت و 9 تساوی بوده است. در ادوار لیگ برتر هم 20 تقابل داشته‌اند که 15 برد سهم پرسپولیس و 2 برد سهم نفتی‌ها بوده و 3 بازی هم مساوی شده است. پرسپولیس فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت 1-0 به پیروزی رسید و در جام حذفی هم این تیم را 1-0 شکست داد.
 کورس مربیان قرمز و آبی
در دیگر دیدار امروز، پیکان و شهرخودرو در ورزشگاه شهدای شهر قدس برابر هم قرار می‌گیرند. مسابقه‌ای که به نوعی تقابل مربیان قرمز و آبی لیگ هم محسوب می‌شود؛ مهدی تارتار سرمربی پیکان و سیدمهدی رحمتی سرمربی شهرخودرو. البته رحمتی به اندازه تارتار تجربه مربیگری ندارد اما تیم او در بازی قبل مقابل ماشین سازی به پیروزی 3-0 رسید ولی تیم تارتار بازی برده را به نفت آبادان واگذار کرد. شهرخودرو در بازی رفت فصل گذشته 2-0 پیکان را برد و در بازی برگشت هم در مشهد به برتری 1-0 رسید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7496/22/560942/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها