اخبــــار




پاسخ دولت به شبهات درباره حساب خاص نهاد ریاست جمهوری

معاون پارلمانی رئیس جمهوری درباره طرح برخی شبهات پیرامون حساب خاص نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه خزانه دیگری در نهاد ریاست جمهوری وجود ندارد، گفت: نهاد ریاست جمهوری مثل همه دستگاه‌های دیگر در قانون بودجه سنواتی ردیف بودجه دارد و هزینه‌ها براساس قوانین و مقررات است. به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری در این باره افزود: در نهاد ریاست جمهوری هزینه‌ها براساس قوانین و مقررات پرداخت می‌شود، ذی حساب وجود دارد و دیوان محاسبات بر نحوه هزینه اعتبارات نظارت می‌کند. تخصیص‌ها در ریاست جمهوری مثل دستگاه‌های دیگر است که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند و چیزی به‌عنوان خزانه دیگر در نهاد ریاست جمهوری وجود ندارد.

کوثری: رئیس‌جمهوری نظامی یک جنگ روانی علیه سپاه است

اسماعیل کوثری، نماینده ادوار مجلس و از سرداران سپاه در واکنش به آنچه احتمال حضور یک چهره نظامی در ریاست جمهوری بعدی است، این گمانه زنی‌ها را ایجاد جنگ روانی علیه سپاه دانست و با این اعتقاد که «بچه‌های سپاه قبل از اینکه به سپاه بیایند سیاسی بودند و مبارزه می‌کردند» و «سواد برخی برادران سپاه از آقایانی که خودشان را سیاسی می‌دانند بیشتر است» از حضور آنها در عرصه‌های سیاسی دفاع کرد.
به‌گزارش خبرآنلاین، کوثری درباره مغایرت حضور سیاسی نظامیان با نظر بنیانگذار انقلاب اسلامی که به صراحت نظامیان را از حضور در سیاست برحذر داشته است، گفت: برای ریاست جمهوری هیچ مشکلی نیست چون قانون هم همین را می‌گوید، هرکسی می‌تواند نام‌نویسی کند، فقط نباید دو شغل داشته باشد، یعنی اگر انتخاب شد باید از کار قبلی خودش کنار بکشد و دیگر نباید مسؤلیتی داشته باشد. بنابراین این مسائل، مسائل انحرافی است که می‌گویند مثلاً نظامی‌ها فلان طور هستند، چون آنها ترس از این دارند که نظامی‌ها با فداکاری هایشان بین مردم محبوبتر شوند، اینها از این می‌ترسند که نظامی‌ها مسؤلیت بگیرند و کار را دنبال کنند و مقابل دشمن محکمتر بایستند. متأسفانه آنها این موضوع را بر این اساس مطرح می‌کنند.

عارف: اوج شیوع کرونا، زمان مناسبی برای گلایه‌های سیاسی نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق تهران در رشته توئیتی به موضوع کرونا و بحران سرمایه اجتماعی پرداخت و نوشت: «بحران سرمایه اجتماعی، نباید مانع همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا شود؛ چرا که کاستن اثرات مهلک پاندمی کرونا جز با مدیریت یکپارچه و واحد و همراهی مردم میسر نمی‌شود». به‌گزارش خبرآنلاین، محمدرضا عارف با بیان اینکه امروز بر همه ما ضروری‌ است به مصوبات ستاد کرونا و بیانیه آقای رئیس‌جمهوری عمل و دیگران را به رعایت بیشتر ترغیب کنیم، افزود: اوج شیوع پاندمی کرونا، زمان مناسبی برای گلایه‌ها و نقدهای سیاسی نیست. به‌عنوان یک معلم کوچک، از همه شما درخواست می‌کنم دولت را در طرح ممنوعیت رفت‌وآمد و مدیریت این بلای خانمان‌سوز یاری کنیم. کرونا جز با همکاری و تعهد بالای ملت و دولت، قابل کنترل نیست.

اکرمی: نهادهای نظارتی ریاست جمهوری زنان را نمی‌پذیرند

یک عضو جامعه روحانیت مبارز کشور درباره نامزدی زنان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: زنان در بخش آموزش و پرورش، آموزش عالی و پزشکی که زمینه بیشتری دارند فعالیت کنند و خیلی برای نامزدی در این انتخابات وقت نگذارند چون تجربه نهادهای نظارتی نشان می‌دهد که داوطلبان زن را نمی‌پذیرند. به‌گزارش ایرنا، سید رضا اکرمی در ارزیابی خود از عملکرد مجلس یازدهم نیز با اشاره به اینکه تقریباً دو سوم اعضای مجلس یازدهم جدید هستند و از تجربه کمتری برخوردارند، گفت: نمایندگان این مجلس مقداری شتاب زده عمل می‌کنند و آن‌طور که باید و شاید به شرایط پیش آمده در اثر کرونا و تحریم توجه جدی ندارند. او با یادآوری توصیه رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مبنی بر اینکه بدون تنش و تقابل، طبق قانون سخن بگویند و عمل کنند، گفت: در نطق‌های میان دستور آنها می‌بینم که گاهی توهین‌آمیز عمل می‌کنند و برخی دولت را اصلاً به حساب نمی‌آورند و کلمه بی‌دولتی را به کار می‌برند که این موضوع به مصلحت مجلس یازدهم نیست. او در ادامه تأکید کرد: در رابطه با مشکلات کشور همه باید دست به دست هم دهیم تا تحریم را خنثی کنیم و گرانی و تورم را کاهش دهیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7496/2/560939/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها