پیکرمطهر امام در میان اشک و اندوه میلیون‌ها نفر به خاک سپرده شد

باشکوه‌ترین تشییع تاریخ




ساعت 40/16 روز سه‌شنبه شانزدهم خرداد سال 1368 برای همیشه در سینه تاریخ جاودانه شد. امروز پیکر کسی که پشت و پناه میلیون‌ها انسان ستمدیده بود سرانجام پس از سال‌ها مجاهدت، در آرامگاه همیشگی خویش آرام گرفت.
در ضلع غربی بهشت زهرا، یک فضای مربع شکل با اضلاعی بطول تقریبی ۱5۰ متر که با چندین دستگاه کانتینر محصور شده، حریم مقبره امام امت را تشکیل می‌دهد.
پیش‌از ظهریک بار پیکر مطهر حضرت امام بوسیله هلیکوپتر به این منطقه منتقل شده اما ازدحام بی‌حد مردم وهجوم به طرف تابوت حامل پیکر مطهر امام مانع از اجرای مراسم دفن
گردیده است. مأموران کمیته و سپاه تلاش می‌کنند که وسط صحن مدفن را برای اجرای مراسم آماده کنند. بالای کانتینر‌هایی که دور فضا را گرفته و فضای مدفن را از بقیه قسمت‌ها جدا می‌کند، مملو از جمعیتی است که درحال سینه زنی هستند. ساعت 32/16 هلیکوپتر می‌نشیند. همین که تابوت حامل پیکر پیاده می‌شود، صدای حسین‌حسین حاضران با نوای سرود جمهوری اسلامی که بوسیله گروه سرود ژاندارمری نواخته می‌شود بهم می‌آمیزد. تابوت حامل پیکر امام به بالای مقبره منتقل می‌شود و بدن امام در آرامگاه همیشگی در بهشت زهرا آرام می‌گیرد. جمعیت می‌گرید و بر سرو روی می‌کوبد. روی بدن مطهر امام را با خاک می‌پوشانند و قلب همه تاریخ انقلاب از پانزدهم خرداد سال 1342 تا بهمن 1357 و از آن موقع تا کنون در میان اشک و اندوه میلیون‌ها نفر به خاک سپرده می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7494/16/560706/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها