روح خدا به خدا پیوست



روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان جهان حضرت امام خمینی به ملکوت اعلا پیوست. به همین مناسبت از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی فرزند امام خمینی بیانیه‌ای به این شرح منتشر شد.
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اناالله و انا الیه راجعون
یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی
 روح بلند پیشوای مسلمانان و رهبر آزادگان حضرت امام خمینی، به ملکوت اعلا پیوست و دل مالامال از عشق به خدا و بندگان رنج کشیده صالحش از تپش ایستاد. اما دل‌های دردمندی که لبریز از عشق به خمینی است تا ابد خواهد تپید و خورشید رهبری امام تابناک‌تر از گذشته در عالم و آدم خواهد تابید.
خدایا اگر اینک بنده عاشق تو در جوار رحمت متعالیت مأوا گرفته است و طوفان عشق دل دریایی اش بر کرانه غربت به اطمینان و سکون رسیده است اما تو خود می‌دانی که این مصیبت عظما طوفان غم ارتحال پیامبر عظیم الشأن اسلام را در دل ها برپا کرده است و مصیبتی این چنین با عظمت را تنها لطف تو می‌تواند تسلی بخش باشد. خدایا به جان و اصل امامی که شهامت و شهادت و عزت و سربلندی را در سیاه‌ترین دوره حاکمیت استکبار به امت مظلوم بخشید به دل دردمند بندگان خوبت که حق رهبری امام بزرگ خویش را بخوبی ادا کرده و می‌کنند صبر و صلابت عنایت فرما.
خمینی روح خدا بود در کالبد زمان و روح خدا جاودانه است و این سنت تغییرناپذیر ربوبیست که مردان بزرگ که مظهر حقیقت ناب‌اند چون درگذرند خورشید وجودشان در افقی بالاتر بر آسمان جان انسان‌های حقیقت جو طلوع خواهد کرد و اندیشه و آرمان‌شان سلسله جنبان تاریخ خواهد شد.
شباهنگان کوردل که چشم دیدن خورشید را ندارند در عالم سیاه ذهن خویش انتظار غیبت آفتاب امام را می‌کشیدند اما اینک نوید مرگ همیشگی خویش را در قیامت سهمگین حضور مردمی خواهند دید که زندگی شرافتمند خود را وامدار رهبری جانبخش خمینی بزرگ‌اند و عشق متقابل امام امت که بزرگترین حماسه دوران را آفرید ضامن تدافع راه و آرمان بلند امام تا ظهور حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود و امت استوار دعای همیشگی خود را در ماندگاری انقلاب بزرگ اسلامی که حاصل عمر پربرکت امام خمینی بود به وضوح مستجاب می‌بیند.
تپش قلب امام اینک در قیام اوج گیرنده و مهارناپذیر مستضعفان موحد و محرومان عدالت خواه علیه مستکبران ستمگر زمان تداوم خواهد یافت. مستضعفان تازیانه خورده‌ای که امام یک لحظه از فکر آنان نیاسود و محرومانی که کرامت سرکوب شده خود را در صلابت نهیب امام خویش بر سر کاخ های کفر و بیداد بازیافتند، آفتاب وجود پُربرکت امام برای همیشه از آیینه اسلام ناب محمدی صل‌الله علیه و آله و سلم که امام خمینی آگاه‌ترین و شجاع‌ترین بیانگر آن بود بر قلب تاریخ خواهد تابید و ابرهای تردید و زبونی را از آسمان دل پابرهنگان زمین خواهد زدود و جنگ همیشگی میان فقیر و غنی و اسلام و کفر و عدالت و بیداد را گرم و شورانگیز نگاه خواهد داشت.  رهبری امام خمینی از کانون جوشان حوزه‌های علوم اسلامی تداوم خواهد یافت و عارفان و حکیمان و فقیهانی که سینه‌شان گنجینه وحی خداست و اسلام را به‌عنوان دین انسان در همه مکان‌ها و زمان‌ها عرضه خواهند داشت و زنگار خرافه و تحجر را از چهره مقدس حوزه‌ها پاک خواهند کرد ضامن جاودانگی اندیشه بلند امام اند. راه و اندیشه امام در چهره مظلوم جمهوری اسلامی که امروز کانون حقیقت اسلام و پایگاه شکست‌ناپذیر مبارزه علیه کفر و نفاق و اسلام امریکایی خواهد بود با شکوه فزاینده ادامه خواهد یافت. امروز پیکر رشید بسیج مستضعفان که مردمی‌ترین ارتش توحید در سراسر تاریخ است به بلندای تاریخ انقلاب توحیدی انسان در برابر امواج توطئه‌های دشمنان امام و اسلام ایستاده است و دو بازوی توانمند مسلح امت یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش سرفراز اسلام که از حمایت و عنایت مداوم امام خویش قوت و سربلندی جاودانی یافته‌اند ضامن تداوم رهبری خمینی و امتداد خط روشن او تا ظهور بقیه‌الله الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه الشریف خواهند بود. دشمنان سیاه دل که مرگ خود را در حیات امام می‌دیدند گرچه غافل از حیات جاودانه امام از تهدید و توطئه دست نخواهند کشید، اما مطمئن باشند که با وجود امتی بیدار که پرورده دست سخاوتمند امام خمینی است سیاه بختی خود را در ادامه حیات رهبری امام همیشه زنده امت خواهند آزمود.
هنگامی امام از میان امت رخت برمی بندد که وجود مقدسش در جریان انقلاب جهانی اسلام امتداد یافته است. انقلابی که از مرزهای ایران شهید پرور فراتر رفته است و نه تنها در فلسطین اشغالی، لبنان و افغانستان و دیگر سرزمین‌های اسلامی که در کانون‌های سلطه کفر جهانی چون انگلستان ناقوس مرگ استکبار بویژه شیطان بزرگ را به صدا درآورده است.کاروان سالار انقلاب اسلامی که عهد خویش را با خدای خویش به پایان برده است پیشاپیش کاروان بلند شهیدان انقلاب در پیشگاه حضرت حق با سربلندی ایستاده است و شاهد ادامه نهضت شکست‌ناپذیر اسلامی است که از پانزده خرداد 1342 به رهبری خود او آغاز شد و تا قیام حضرت حجت عج‌الله تعالی فرجه الشریف ادامه خواهد یافت و همچنان امت را به برادری و وحدت پیرامون اهداف و مصالح انقلاب اسلامی و تسلیم‌ناپذیری در برابر فشارها و توطئه‌های دشمنان فرا می‌خواند و از امت رهبری جز پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی نمی‌طلبد.
در پایان این مصیبت عظما را به پیشگاه ولی‌الله الاعظم حضرت حجت ابن الحسن العسگری عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و به مردم بزرگوار و قهرمان پرور ایران و همه مسلمانان و مستضعفان جهان تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ مسألت می‌کنم که همه ما را در پاسداری اندیشه‌های والای امام و ادامه راه او موفق بدارد.
 سیداحمد خمینی

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7494/16/560685/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها