استقلالی‌ها ناراحت از شرایط مالی، زمین تمرین و لباس

فکری به بازیکنان: علیه مدیریت صحبت نکنید




حامد جیرودی/ استقلالی‌ها در حالی خود را برای بازی با فولاد در هفته دوم لیگ برتر آماده می‌کنند که مشکلات مالی این باشگاه، باعث ناراحتی تعدادی از آبی‌پوشان شده است. دوشنبه اعلام شد بازیکنان استقلال 10 درصد از قرارداد فصل جدید خود را دریافت کرده‌اند ولی این پول به حساب محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی و فرشید باقری واریز نشد. 3 بازیکن پیگیر موضوع می‌شوند و احمد مددی سرپرست باشگاه به آنها اعلام می‌کند که شما در هنگام عقد قرارداد بخشی از قرارداد خود را دریافت کرده‌اید. در حالی که آن پول به عنوان تسویه حساب قرارداد سال گذشته به این بازیکنان پرداخت شده بود. چنین وضعیتی باعث شده 3 بازیکن نام برده بشدت از رفتار احمد مددی ناراحت شوند. در این بین تعدادی دیگر از بازیکنان هم از سرپرست باشگاه استقلال گلایه دارند و روند پرداخت‌ها باعث نارضایتی‌شان شده است. آنها می‌گویند که این 10 درصد برای باقی مانده مطالبات فصل گذشته است که به‌طور کامل هم تسویه نشده و تعدادی از بازیکنان حتی 20 درصد از مطالبات قبلی‌شان باقی مانده است. در این بین محمود فکری سرمربی استقلال از شاگردانش خواسته تا مصاحبه‌ای علیه مددی انجام ندهند و از ایجاد حاشیه برای تیم پرهیز کنند.
گرچه بازیکنان استقلال معتقدند چطور وقتی آنها امور فنی‌شان را آرام و بی‌حاشیه دنبال می‌کنند، مدیریت به دنبال حاشیه‌سازی است و اقدام مناسبی هم برای رفع مشکلات مالی بازیکنان انجام نداده است. بازیکنان استقلال می‌گویند پولی بابت امسال نگرفته‌اند و وقتی باشگاه قولی می‌دهد، باید به آن عمل کند. چرا که آنها برای پولی که قرار است بگیرند برنامه‌ریزی کرده‌اند و نباید از سکوت آنها سوءاستفاده شود. مشکل دیگری که در این بین وجود دارد این است که در زمان مدیریت احمد سعادتمند و قبل از سفر به قطر برای حضور در ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، به تعدادی از بازیکنان قول افزایش رقم قرارداد داده شده بود ولی با رفتن او و آمدن مددی، دیگر هیچ حرفی درباره قول‌هایی که به آنها داده شده، زده نمی‌شود. در چنین شرایطی از آنها خواسته شده که قراردادشان را کاهش هم دهند و بازیکنان می‌گویند وقتی همه جا 20 درصد روی قراردادها می‌آید، ما چطور قراردادمان را کم کنیم؟
مشکلات استقلال تنها به مسائل مالی مربوط نمی‌شود. آنها از زمین تمرینی‌شان هم گلایه دارند و معتقدند زمین مجموعه ورزشی انقلاب از استانداردهای لازم و در شأن استقلال برخوردار نیست. آبی‌پوشان کیفیت زمین تمرینی خود را با رقیب سنتی مقایسه می‌کنند و معتقدند این نوعی تبعیض آشکار است که زمین تمرین پرسپولیس بسیار خوب است. آنها می‌گویند وقتی زمین مناسب نباشد، با آمادگی کامل نمی‌توانند به مسابقه بروند و کارایی لازم از آنها گرفته می‌شود. آبی‌پوشان معتقدند در زمین آماده با 3 روز تمرین آماده می‌شوند ولی در زمین ناهموار باید 2 یا 3 هفته کار کنند تا به شرایط ایده‌آل برسند. استقلالی‌ها از اینکه لباس تمرین مناسبی هم ندارند، ناراحت هستند و حالا باید دید در این شرایط، مدیران استقلال چه تغییراتی را برای جلب رضایت بازیکنان به وجود می‌آورند.

بازتاب
تقابل شماره <شش> های آبی؛ اخلاق برنده شود

محمود فکری در خصوص شرایط استقلال در آستانه بازی با فولاد به واحد مرکزی خبر گفت:« باید از مسئولان باشگاه تشکر کنم که با پرواز چارتر به اهواز سفر خواهیم کرد. این مسأله برای خود باشگاه خوب است، چرا که اگر بخواهیم به مکان‌های عمومی برویم و بازیکنان مبتلا به ویروس کرونا شوند، چند صد میلیون ضرر می‌کنیم. امیدوارم هر چقدر جلوتر برویم امکاناتی داشته باشیم که هم در شأن و شخصیت بازیکن باشد، هم باشگاه. استقلال هیچ سالی بدون مشکل و حاشیه نبوده است. ما پیگیر تک تک موضوعات هستیم تا حل کنیم. می‌طلبد بازیکنان صبور باشند تا بحث لباس، زمین و دیگر امکانات حل شود. ما باید نتیجه بگیریم و در کنار آن مسائل دیگر را حل کرده تا کنار هواداران لحظات خوبی را ثبت کنیم.»سرمربی استقلال در رابطه با اعتراض باشگاه استقلال به انتخاب محمدحسین زاهدی‌فرد برای داوری دیدار با فولاد چنین واکنشی داشت: «ای کاش این کار انجام نمی‌شد، چون خودم اعتقادی ندارم. بهترین داورهای دنیا با بودن کمک داور ویدیویی باز هم اشتباه می‌کنند. از هواداران می‌خواهیم به قشر داوران احترام بگذارند.» وی در پاسخ به این سؤال که جمعه تقابل او و جواد نکونام خواهد بود که زمانی شماره 6 استقلال را برتن می‌کردند، گفت: « امیدوارم بین شماره شش‌ها، اخلاق برنده شود. از این بازی‌ها هر سال داریم و چیزی که باید بماند، بحث منش‌های پهلوانی و دوستانه است. امیدوارم بازی در فضای خوبی برگزار شود.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7494/22/560659/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها