سخنگوی دولت خبر داد: بررسی تأمین اعتبار برای متضرران از تعطیلات کرونایی




گروه اجتماعی : سخنگوی دولت گفت: مراکز علمی و دانشگاهی کشور در خصوص داروهای کرونا تلاش‌های شایسته‌ای انجام دادند و ما امروز جزو تولید کنندگان داروهایی هستیم که در دنیا تجویز می‌شود و تأثیراتی دارد هرچند تأثیر نهایی هیچ دارویی را صددرصد تأیید نکرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، «علی ربیعی» در نشست خبری سخنگوی دولت گفت: در زمینه مقابله دارویی با کرونا، جهان در حال پیشرفت است ولی هنوز نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای درمان مؤثر نهایی مشخص کنیم با این وضع با پیگیری‌هایی که شاید از اسفندماه در کشور ما شروع شد مراکز علمی و دانشگاهی کشور در خصوص داروهای کرونا تلاش‌های شایسته‌ای انجام دادند. وی گفت: بعد از تولید دستگاه سی‌تی اسکن و کیت‌های آزمایش پادتن، دستگاه ونتیلاتور و داروهای مطرح در کرونا بنابر گزارش مطرح شده در دولت، کیت‌های تست فوری کرونا هم از این هفته به‌طور انبوه در داخل کشور تولید و وارد فرآیند تشخیص و درمان می‌شود. ربیعی با اشاره به افزایش تعداد مرگ و میر در روزهای اخیر گفت: علت اصلی هم بر اساس مطالعات صورت گرفته عدم همراهی تعدادی از افراد جامعه و حتی حرکت بیماران مبتلا در سطح شهر بوده است. با توجه به بررسی‌هایی که در بانک‌های اطلاعاتی جدید به‌دست ‌آمد مشخص شد، برخی افراد مبتلا در مشاغل مختلف تا بیش از ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر حرکت کردند.
او گفت: تعطیلی گسترده در شهرهای قرمز، فاصله‌گذاری فیزیکی، تست‌های گسترده، افزایش پوشش بیمه‌ای بیماران کرونا، افزایش غربالگری‌های هدفمند، ‌قرنطینه مبتلایان و فراهم کردن امکان قرنطینه برای افراد مبتلا که نمی‌توانند در منازل خودشان قرنطینه شوند، علاوه بر ردیابی الکترونیکی و از همه مهمتر برنامه نهادینه‌سازی اجتماعی رعایت پروتکل‌ها از عناصر اصلی استراتژی دولت در این مقطع است. ربیعی با تأکید بر اینکه هیچ تأخیری درباره تصمیم‌گیری در مورد پیشنهادهایی که از مجاری کارشناسی رسمی و کمیته سلامت ستاد آمده باشد، صورت نمی‌گیرد، تصریح کرد: تصمیم اخیر وزارت بهداشت که مبتنی بر تعطیلی گسترده و فراگیر ارائه شده، یک سیاست پویا برای همه کشور است و چارچوبی برای تصمیمات آینده و دادن اختیار به استان‌هاست. وی اضافه کرد: بر مبنای این تصمیم، در هر شهری که به تشخیص ستاد ملی استانی دچار شاخص‌های ابتلا و مرگ و میر شده باشد، تعطیلی براساس مناطق زرد، نارنجی و قرمز به‌طور گسترده اعمال خواهد شد. چنانچه پس از دو هفته نیز وضعیت تداوم داشته باشد، بنابر نظر وزارت بهداشت محدودیت مجدداً تمدید خواهد شد. ربیعی افزود: نظر رئیس‌جمهوری در اجرای طرح تعطیلی گسترده از روز سه‌شنبه یعنی دیروز بود اما اعضای جلسه شامل نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، صدا‌وسیما، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های عضو ستاد معتقد بودند اجرایی کردن این مصوبه به یک هفته زمان نیاز دارد. وی همچنین گفت: دولت مصوب کرد که انجام تست تشخیص کرونا با تکیه بر تولید کیت‌های داخلی به ۱۰۰ هزار عدد در روز افزایش یابد و در مراکز دولتی رایگان صورت بگیرد.   ربیعی ادامه داد: در آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا براساس مصوبه ستاد نزدیک به ۱۵۰ شهر و کلانشهر در حالت قرمز قرار دارند که تعطیلی‌های گسترده در آن شهرها ایجاد خواهد شد. این بدین معنا است که تعدادی بیکار و افرادی با  مشکلات و فشار اقتصادی و معیشتی روبه‌رو خواهند شد. این موضوع از طرف رئیس جمهوری در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مورد بحث قرار گرفت. براین اساس تا پایان هفته وزارت رفاه، جامعه هدف را مشخص خواهد کرد و میزان اعتبار نیز از طرف سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد. به‌نظر می‌رسد تعداد قابل توجهی از هموطنان مشمول این طرح قرار گیرند که روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7494/5/560621/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها