جزئیات محدودیت‌های اعلام شده کرونایی از اول آذر




گروه اجتماعی/ به دنبال شیوع گسترده کرونا که موجب شد آمار مرگ‌و‌میر و تعداد مبتلایان در هفته‌های اخیر، سیر صعودی بگیرد، از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به‌منظور حفظ جان مردم، از روز شنبه اول آذر ماه حدود 150 شهر که بیشتر کلانشهرها هستند و شامل تهران هم می‌شوند به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود. همچنین همه مشاغل بجز گروه یک، مراکز ضروری مانند بیمارستان‌ها، سوپرمارکت‌ها، مراکز درمانی، آتش‌نشانی‌ها، مراکز امدادی و امنیتی و داروخانه‌ها بقیه مراکز کسب و کار از روز شنبه اول آذر به مدت دو هفته به‌طور کامل تعطیل می‌شود و اگر نیاز باشد این مدت تمدید خواهد شد البته تعطیلات دو هفته‎‌ای، شامل بانک‌ها نمی‌شود. به گزارش «ایران»، از روز شنبه آینده محدودیت‌های جدید کرونایی شامل منع تردد بین شهری و همچنین منع تردد درون‌شهری از ساعت 9 شب تا 4 صبح به اجرا در خواهد آمد همچنین در شهرهایی که وضعیت قرمز دارند خودروهای پلاک شخصی بعد از ساعت 21 اجازه تردد نخواهند داشت و پلاک‌های غیربومی هم نمی‌توانند وارد شهرهای قرمز و نارنجی شوند. از طرفی محدودیت‌های شبانه شامل تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی که نامه مکتوب از پلیس دارند نخواهد شد. وسایل حمل و نقل عمومی هم طبق مجوز‌هایی که صادر می‌شود می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند این گزارش حاکی است برای مدیران دولتی و غیردولتی که محدودیت‌های کرونایی را اعمال نکنند تا سه ماه انفصال از خدمت و جرایم نقدی پیش‌بینی شده است. ضمناً با راه‌اندازی یک سیستم مشترک با وزارت ارتباطات، از دو هفته آینده افرادی که قصد مسافرت با هواپیما و اتوبوس دارند تنها با کد ملی قادر به دریافت بلیت خواهند بود. البته افراد مبتلا به کرونا تا ۱۴روز حق سفر ندارند. بنابر این گزارش به گفته رئیسی معاون وزیر بهداشت، درباره محدودیت‌های تردد درون و بیرون شهری، افراد خاطی خارج شده از شهرهای نارنجی 500 هزار تومان و از شهرهای قرمز 1میلیون تومان جریمه می‌شوند. همچنین تجمع بیش از ۱۵ نفر در شهر‌های قرمز، ۲۰نفر در شهر‌های نارنجی و ۳۰ نفر در شهر‌های زرد ممنوع است.
جزئیات حضور کارکنان در محدودیت‌های جدید
طبق اعلام سازمان اداری و استخدامی، کارکنان مشغول به کار در دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و ضروری، در محدودیت‌های آتی می‌توانند در وضعیت قرمز تا ۵۰ درصد، وضعیت نارنجی یک سوم و در وضعیت زرد به‌طور کامل در محل کار حضور داشته باشند. به گزارش ایسنا، در اجرای «طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور» که در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مصوب شد، سازمان اداری و استخدامی نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی و ادارات مرکز و استان‌ها و شهرستان‌ها را در هر یک از شرایط سه‌گانه هشدار تعیین کرده است.
در بخشنامه‌ای که از سوی جمشید انصاری - رئیس سازمان اداری و استخدامی - به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده، جزئیات حضور کارکنان مشخص شده است که البته نیروهای مسلح مشمول این بخشنامه نیستند. البته طبق بخشنامه سازمان مذکور به دستگاه‌های اجرایی اعلام شده به منظور کاهش ترددهای شهروندان و کارکنان دولت در شرایط هشدار، وضعیت حضور کارکنان و فعالیت ادارات در مناطق با وضعیت زرد این گونه است که کارکنان ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد. همچنین در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور دوسوم کارکنان انجام می‌شود. اما در مناطق با وضعیت نارنجی ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول در سطح ملی یا استانی نسبت به کاهش حضور کارکنان تا یک سوم اقدام کنند. در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصد کارکنان انجام خواهد شد
ممنوعیت سفر‌های آخر هفته با اعمال جریمه
جانشین پلیس راهور ناجا گفت: از جمله محدودیت‌های مهمی که از امروز ساعت ۱۰ صبح در کل کشور اعمال می‌شود محدودیت در ورود و خروج در مراکز استان‌هاست همانند کاری که دو هفته پیش اجرا شد. براین اساس دوباره مبادی ورودی و خروجی مراکز استان‌ها کنترل می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، سردار تیمور حسینی گفت: ورود پلاک‌های غیر به هر شهر و مرکز استان ممنوع است و خروج پلاک‌های بومی نیز از هر شهر به مرکز استان هم ممنوع خواهد بود، این محدودیت‌ها تا جمعه ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت. وی افزود: در بحث ضمانت اجرایی نیز جریمه‌های ۲۰۰ هزار تومانی از شنبه اول آذر به مورد اجرا گذاشته می‌شود که جزئیات آن را در اطلاع‌رسانی بعدی به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند. ساعت کار فعالیت حمل‌ونقل عمومی از روز شنبه از ساعت 20 و 30 دقیقه به ساعت 22 شب افزایش می‌یابد.
تعطیلی شرکت‌های خصوصی در شهر‌های قرمز
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تمام شرکت‌های خصوصی از شنبه شامل محدودیت‌های اعمال شده خواهند شد و در شهر‌های قرمز این شرکت‌ها از شنبه تعطیل خواهند بود. دکتر علیرضا رئیسی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، درخصوص محدودیت‌های اعمال شده از شنبه افزود: منع تردد از ساعت ۹ شب برای وسایل نقلیه خواهد بود و افراد می‌توانند تردد داشته باشند. منع تردد شامل وسایل نقلیه است و پلاک‌ها جریمه می‌شوند. او در خصوص تعطیلی کارخانجات و شرکت‌های خصوصی گفت: شرکت‌های تولیدی و کارخانجات تعطیل نخواهند بود، اما شرکت‌های بخش خصوصی که خط تولید مهمی ندارند در شهر‌های قرمز جزو شغل‌های درجه سه حساب می‌شوند و تعطیل هستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7494/5/560620/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها