دیگه چه خبر؟




ادعای بررسی امکان حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران در دولت ترامپ

 خبر اول اینکه، روزنامه امریکایی نیویورک‌تایمز که چند روز پیش گزارشی ادعایی درباره ترور نفر دوم القاعده در تهران منتشر کرده بود، در گزارشی دیگر مدعی شد که دونالد ترامپ هفته گذشته امکان حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را بررسی کرده است. به گزارش ایلنا، در بخشی از این مطلب با بیان اینکه چند مشاور و مقام ارشد از جمله مایک پنس معاون ترامپ، مایک پمپئو وزیر خارجه، رئیس ‌جمهوری امریکا را از پیگیر شدن در این باره برحذر داشته‌اند، نوشت آنها به ترامپ هشدار داده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند منجر به جرقه برخوردهای جدی‌تر آن هم چند هفته مانده به پایان کار دولت او شود. نیویورک تایمز مدعی است «هرگونه برنامه حمله‌ای، احتمالاً روی تأسیسات نطنز متمرکز بوده است. جایی که هفته گذشته سازمان ملل متحد اعلام کرد توانسته ذخایر اورانیوم غنی شده ایران را به ۱۲ برابر مجاز در برجام برساند.»

روایت طبری از بازداشتش در منزل آملی لاریجانی

 خبر دیگر اینکه، اکبر طبری از مسئولان سابق قوه قضائیه بود که پس از برگزاری 15 جلسه رسیدگی قضایی، دادگاه او را به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری و حدود ۶۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد. با این حال او از زندان اوین با نوشتن جوابیه‌ای در واکنش به گزارش روزنامه شرق از تخلفات روی داده در لواسان که در پرونده طبری نیز مطرح شده بود، مطالب منتشر شده را اتهام‌زنی تلقی کرد و مدعی شد که هیچ یک از اتهاماتش به جایگاه شغلی و مدیریتی‌اش در قوه قضائیه ارتباط نداشته است. طبری در این جوابیه به روزنامه شرق گفته که در هنگام بازداشت در شهرستان آمل برای ناهار میهمان منزل آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است و پس از درگیری گروه 50 نفره بازداشت کنندگان با نیروهای حفاظتی منزل ایشان دستگیر و به بند 2 الف بازداشتگاه اوین منتقل شده است. طبری با این ادعا که شاکی عمومی و سازمان اطلاعات سپاه پس از 15 ماه هیچ‌یک از ادله اثبات اتهام یا جرم را ارائه ننمودند، مدعی شد «چنانچه نام این‌جانب را از این پرونده عریض و طویل صوری که تشکیل داده شد، بردارند و نام شخص دیگری را درج نمایند، آن شخص از اتهامات واهی تبرئه خواهد شد و بیش از 90 درصد اتهامات این‌جانب قبلاً در دوران رؤسای قبلی قوه قضائیه در محاکم قضایی رسیدگی و قرار منع تعقیب و مختومه شده بود.»

شکایت یک نماینده مجلس از ۲ کارگر و ۱۱ شهروند

 شنیدیم که، یک نماینده اصولگرای مجلس از 2 کارگر و 11 شهروند اراکی شکایت کرده است. به گزارش اعتمادآنلاین، علی‌اکبر کریمی نماینده اراک در مجلس یازدهم که پیش‌تر در سخنرانی‌های خود از مطالبات کارگران صنایع این شهر از جمله کارگران معترض شرکت هپکو دفاع کرده بود در اقدامی متفاوت، از این افراد که مطلبی انتقادی علیه او را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده بودند، شکایت کرده است. درنتیجه این شکایت رضا سیفوری کارگر هپکو و ساعد طاهری کارگر شاغل در نیروگاه و ۱۱ شهروند اراک به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اراک احضار شده‌اند تا بابت شکایت مبنی بر «نشر اکاذیب در سامانه‌های یارانه‌ای» پاسخگو باشند. اقدامی که برخی شهروندان اراکی در فضای مجازی به آن واکنش نشان داده و از نماینده‌شان خواسته‌اند اگر نمی‌تواند یار شاطر شهروندان باشد، بار خاطرشان نشود و علیه‌شان طرح شکایت نکند. خبرگزاری ایلنا هم خبر داده که رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس، طی نامه‌ای به مدیرعامل دخانیات ایران، خواستار حقوق و مزایای بالای ۱۰ میلیون تومان برای مشاور خود شده است که از اداره دخانیات گرگان مأمور به خدمت در دفتر وی شده است. این درخواست با مخالفت مدیرعامل شرکت دخانیات ایران رو‌به‌رو شده. «ایلنا» در ادامه مدعی شد که علت درخواست تحقیق و تفحص سنگدوینی، نماینده گرگان از شرکت دخانیات ایران، دست رد مدیرعامل این شرکت به گزینه این نماینده برای مدیرکلی دخانیات گلستان و مخالفت با پرداخت‌های غیرقانونی به مشاور وی از بودجه دخانیات است.

نماینده مجلس: مفسدان را در ملأ عام آویزان کنید!

 دست آخر اینکه، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی خواستار اعدام تعدادی از مفسدین و رانت‌خواران در ملأ عام شد. به گزارش ایسنا، حبیب‌الله دهمرده در تذکری در جلسه علنی صبح روز سه‌شنبه مجلس خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: با مفسدین، رانت‌خواران و آقازاده‌ها برخورد کنید و تعدادی از این حرام‌خواران را برای عبرت دیگران در ملأعام آویزان کنید. دهمرده با بیان اینکه کشور گران و بد اداره می‌شود، گفت: گرانی، بیکاری و حاشیه‌نشینی طاقت مردم را بریده و حقیقتاً این وضعیت مایه شرمندگی است. علاوه بر این در اثر نبود زیرساخت فضای مجازی، عدالت آموزشی از بین رفته است. وی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور گفت: وضعیت کرونا بسیار وحشتناک شده و اقدام جدی می‌طلبد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7494/3/560613/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها