اخبــــار




بررسی راهکارهای جذب معلم در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه عصر سه‌شنبه که به ریاست رئیس جمهوری و با حضور سران قوای قضائیه و مقننه و سایر اعضا برگزار شد، سیاست‌ها و راهکارهای جذب معلم در نظام آموزش و پرورش کشور را مورد بررسی و تصویب قرار داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش در زمینه جذب معلمین و تبصره‌های مربوط به آن پس از بحث و بررسی، به تصویب رسید. بنابر یکی از تبصره‌های این مصوبه، کسانی که به‌صورت حق‌التدریس با آموزش و پرورش همکاری داشتند از شرایط مساوی برای جذب و استخدام برخوردار خواهند بود. با این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ‌مقررات و ضوابط جذب معلم در آموزش و پرورش، بطور کامل تعیین گردید.

تأکید رئیسی بر تحقق دولت الکترونیک

رئیس دستگاه قضا گفت که موضوع قوه قضائیه هوشمند را جزو محور‌های تحولی در دستگاه قضایی قرار داده‌ایم.
بنا به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی که صبح سه‎شنبه در پنجمین نشست اعضای شورای راهبری دادرسی الکترونیکی سخن می‎‌گفت، تسهیل دسترسی مردم به عدالت را از وظایف مهم دستگاه قضایی در دوره تحول عنوان کرد. آیت‎الله رئیسی «ایجاد بانک اطلاعاتی جامع، دقیق و به روز» را از الزامات شکل‌گیری دولت الکترونیک دانست و افزود: ارتباط همه بخش‌های دارای بانک اطلاعاتی و ذخیره‌سازی اطلاعات انبوه و قابل دستیابی برای مسئولان، کشف جرم و تحقیق و قضات برای انجام دادرسی الکترونیک ضروری است. وی تصریح کرد: یکی از علت‎های اصلی اینکه تاکنون دولت الکترونیک در حد انتظار تحقق نیافته، امساک و خودداری دستگاه‎ها از ارائه اطلاعات است و هر چه تعاملات و ارتباطات دستگاه‎ها و پیوستگی بانک‎های اطلاعاتی در حوزه‎های مختلف مثل نظام بانکی و سازمان مالیاتی و گمرکات بیشتر باشد، کار‌ها بهتر پیش می‌رود. آیت‎الله رئیسی در همین راستا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست که برای ارائه هر چه بهتر خدمات عمومی و رفع مشکلات مردم در دسترسی آسان و سریع به عدالت، اقدامات لازم را برای افزایش پهنای باند، کاهش تعرفه‌های خدمات و بهبود خدمات الکترونیکی  انجام دهد.

احضار حافظ منافع کانادا به وزارت امور خارجه

سفیر ایتالیا در تهران به عنوان حافظ منافع کانادا دیروز از سوی مدیرکل امریکای وزارت امور خارجه فراخوانده شد.
به گزارش ایسنا، در این دیدار مراتب اعتراض کشورمان به رفتارهای ضدحقوق بشری دولت کانادا و ریاکاری آنها در ارتباط با رعایت حقوق شهروندی و کنسولی اتباع ایرانی مقیم این کشور به وی ابلاغ شد.
همچنین در این دیدار با اشاره به محروم بودن بیش از ۴۰۰ هزار ایرانی مقیم کانادا از دریافت خدمات کنسولی طی چند سال گذشته و به دنبال قطع روابط دو کشور و ضرورت تضمین برخورداری آنها از حقوق شهروندی و دریافت تسهیلات کنسولی، ادامه بی‌توجهی دولت کانادا به درخواست‌های ارائه شده برای ایجاد دفتر کنسولی یا دفتر حفاظت منافع و فرار از این مسئولیت انسانی، امری غیرقابل قبول و مغایر با ادعاهای حقوق بشری این کشور دانسته شد. همچنین در اعتراض به دیگر اقدامات دولت کانادا، به حافظ منافع این کشور در تهران تأکید شد: دولت کانادا از سوی دیگر با تبدیل کردن این کشور به بهشت امن مفسدین اقتصادی و مجرمین مالی دنیا، همچنان از زیر بار مسئولیت تعقیب و دستگیری و استرداد مجرمینی نظیر محمودرضا خاوری که به دلیل اختلاس ۲/۶ میلیارد دلاری در این کشور و همانند شهروندان عادی به سر می‌برد، شانه خالی می‌کند، این درحالی است که خاوری در لیست هشدار قرمز اینترپل قرار دارد و دولت کانادا موظف به همکاری با اینترپل به منظور بررسی موضوع و استرداد نامبرده است. در ادامه نیز این پیام به حافظ منافع کانادا ابلاغ شد که اینها تنها دو نمونه از اقدامات ضد حقوق بشری دولت کاناداست و ادامه برخوردهای سیاسی و ابزاری این کشور، صلاحیت آن را در جایگاه مدعی دفاع از حقوق بشر برای نقد وضعیت حقوق بشر سایر کشورها، زیر سؤال می‌برد.

اصلاح طرح یارانه کالاهای اساسی

نمایندگان مجلس دیروز رفع ایرادات شورای نگهبان از طرح تأمین کالاهای اساسی را در دستور کار قرار دادند. این طرح که به دلیل بار مالی آن در جلسه روز شنبه شورای نگهبان از سوی اعضا رد شده بود، دیروز مورد بررسی قرار گرفت و با تغییراتی که در نهایت چیزی جز فروش اموال دولتی و سهام شرکت‌های صنعتی و بانک‌ها و بیمه‌ها نبود، به تصویب رسید.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توضیح اصلاحات کمیسیون در طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که مجلس شورای اسلامی به دلیل شرایط اقتصادی به دنبال آن بود، طرح الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی بود. ما می‌خواستیم با این طرح به اقشار ضعیف کمک کنیم که در این شرایط حتی در تأمین معاش عادی هم با مشکل مواجه هستند. او با اشاره به روند تصویب این طرح در مجلس گفت: ما تلاش کردیم این طرح به گونه‌ای تنظیم شود که آثار تورمی نداشته باشد؛قرار نبود پول نقد در اختیار مردم قرار داده شود بلکه دولت باید کالا تأمین می‌کرد تا با پولی که به حساب مردم ریخته شده، بتوانند کالا خریداری کنند. سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: ما برای تأمین منابع در این طرح پیش‌بینی کرده بودیم که از محل فروش اموال دولت براساس قانون بودجه اقدام شود، ادعای دولت آن است که اموال را فروخته و هزینه کرده و پولی باقی نمانده که برای این طرح هزینه کند. لذا ایراد شورای نگهبان این بود که دولت براساس مجوز قانون بودجه اموال را فروخته و هزینه کرده ،پس دیگر عملاً منابعی باقی‌ نمانده که در این طرح هزینه کند، پس امکان تأمین مالی برای این طرح وجود ندارد.
وی ادامه داد: ما این گونه ایراد شورای نگهبان را برطرف کردیم که باقی‌مانده سهام دولت در شرکت‌های پالایشی را واگذار کرده و همچنین باقی مانده سهام شرکت‌های صنعتی و سهام‌ بانک‌ها و بیمه‌ها را بفروشد، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که دولت مواردی از اموال را نفروخته و می‌توانند از مبالغ باقی‌مانده برای اجرای این طرح مصرف کند.

حضور لشکر سایبری سپاه در فضای مجازی

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم با حضور در فضای مجازی کاری بکنیم تا با کسانی که می‌خواهند جوانان ما را فریب دهند، مقابله کنیم، گفت: لشکر سایبری سپاه تهران متشکل از ۱۴۴ گردان سایبری در فضای مجازی اقدام به انجام کارهای آموزشی از جمله در حوزه کرونا، مهارت‌افزایی و بصیرت‌افزایی و رفع ابهام آفرینی‌ها و دروغ‌گویی‌های معاندین در این فضا کرده‌اند. به‌ گزارش ایسنا، سردار محمدرضا یزدی در نشست خبری دیروز خود در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات سپاه تهران در حوزه تأمین امنیت طی دو هفته آتی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۹ در ارتباط با ایجاد امنیت در سطح شهر همکاری‌هایی داشته ایم؛ در هفته‌های آتی نیز که با دو هفته تعطیلی مواجه هستیم با دوستان نیروی انتظامی همکاری‌هایی خواهیم داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7494/2/560611/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها