واکنش وزارت خارجه به ادعای نیویورک‌تایمز:

حضور اعضای القاعده در تهران کذب محض است



سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گزارش‌های منتشر شده مبنی بر ادعای ترور یک مقام گروه تروریستی القاعده در ایران را سناریوپردازی هالیوودی خواند.
به گزارش «ایرنا»، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی درخصوص گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع اسرائیلی و گزارش اخیر روزنامه نیویورک‌تایمز مبنی بر ادعای ترور یک مقام گروه تروریستی القاعده در ایران قویاً هرگونه حضور اعضای این گروه در ایران را تکذیب و به رسانه‌های امریکایی توصیه کرد در دام سناریوپردازی‌های هالیوودی مقام‌های امریکا و رژیم صهیونیستی نیفتند.
اخیراً روزنامه امریکایی نیویورک تایمز در گزارشی اختصاصی مدعی شده که نیروهای اطلاعاتی اسرائیل، به نیابت از امریکا، ابو محمد المصری را که از مظنونان اصلی بمب‌گذاری‌های سفارت امریکا در کنیا و تانزانیا بود در تهران ترور کرده‌اند. از ابومحمد المصری به عنوان عضو ارشد القاعده و نفر دوم این گروه یاد می‌شود.
 تاریخ ادعایی کشته شدن این پدر و دختر در تهران در روز ١٨ مرداد ماه دقیقاً برابر با بیست و دومین سالگرد بمب‌گذاری‌های سفارت‌های امریکا در نایروبی و دارالسلام در ۷ اوت سال ۱۹۹۸ است. در این تاریخ رسانه‌ها از کشته شدن یک پدر و دختر در محله پاسداران خبر دادند که تبعه لبنان بودند.
اکنون نیویورک تایمز می‌گوید از طریق چهار مقام امنیتی و اطلاعاتی دریافته که این دو نفر عبدالله محمد عبدالله ملقب به ابومحمد المصری و دختر او مریم بوده‌اند. این روزنامه مریم المصری را همسر حمزه بن لادن، پسر اسامه بن لادن، رهبر سابق گروه القاعده خوانده است. ابومحمد المصری که از او به عنوان مغز متفکر و طراح بزرگ حملات القاعده یاد شده، در بالای فهرست «تحت تعقیب» پلیس اف‌بی‌آی قرار داشته و دولت امریکا برای دریافت هرگونه اطلاعاتی درباره او ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.
خطیب‌زاده با یادآوری اینکه گروه تروریستی القاعده‌ زاده سیاست‌های غلط ایالات متحده و متحدانش در منطقه بوده است، تأکید کرد: واشنگتن و تل‌آویو هر از چند گاهی برای شانه خالی کردن از مسئولیت اقدامات جنایت‌بار این گروه و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه، تلاش می‌کنند با دروغ‌پردازی و درز اطلاعات ساختگی به رسانه‌ها، ایران را مرتبط با چنین گروه‌هایی به تصویر بکشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: هرچند امریکا در گذشته نیز از طرح هیچ اتهام کذبی علیه جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده، اما این رویکرد در دولت فعلی امریکا تبدیل به یک روند دائمی شده و کاخ سفید تلاش کرده است با تکرار چنین اتهاماتی در اجرای طرح ایران‌هراسی خود بیش از پیش گام بردارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7491/3/560312/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها