پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام دکتر جواد اژه‌ای



حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام آقای دکتر جواد اژه‌ای را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم‌الله الرحمن الرحیم
با اندوه و تأسف فراوان خبر درگذشت عالم مجاهد جناب حجت‌الاسلام آقای دکتر جواد اژه‌ای را دریافت کردم؛ شخصیت برجسته و ممتازی که سال‌های متمادی مجاهدت‌های بزرگ و مبارک را با اخلاص و بدون اندک تظاهری عهده‌دار شد و یادگارهای فراموش‌نشدنی برای کشور و انقلاب بر جای گذاشت. تشکیل انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، تشکیل مدارس استعدادهای درخشان کشور، مدیریت پدرانه بر مجموعه‌های نخبگانی جوان، و سازنده دوران طلایی مدال‌آوری‌های علمی بین‌المللی از جمله این یادگارهای بی‌همانند است.  این مجاهد خاموش که برادر شهیدی عزیز و داماد شهید عالیقدر آیت‌الله بهشتی بود بنای نخبگی و نخبه‌پروری را بر شالوده‌های محکم ایمان و انقلاب استوار ساخت و سپیدروی و سرافراز به ملاقات خداوند رحیم شتافت. اینجانب با تأسف عمیق، به همسر گرامی و صبور و فرزندان عزیز و دیگر منسوبان و بازماندگان ایشان و نیز به عموم جامعه نخبگانی کشور تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۴ آبان ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای؛ نماینده رهبری در امور دانشجویان اروپا و امریکا در پی ابتلا به کرونا در سن ۷۲ سالگی درگذشت. به گزارش خبرآنلاین، وی که داماد و پسرخاله شهید بهشتی و از طرف مادری جزو خاندان صدر بود، پیش از انقلاب دکترای روانشناسی تجربی از دانشگاه وین گرفت و پس از انقلاب در دولت زمان جنگ، وزیر مشاور و رئیس سازمان بهزیستی و سپس معاون فرهنگی نخست‌وزیر شد. او در دهه 60 سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) را تأسیس کرد و دو دهه رئیس سمپاد بود. مرحوم اژه‌ای همچنین در دولت‌های هاشمی و خاتمی، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور بود و در زمان احمدی‌نژاد مجبور به کناره‌گیری از سمپاد و دولت شد. رؤسای سه قوه هم در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حجت‌الاسلام اژه‌ای را تسلیت گفتند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7491/2/560308/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها