فعالیت جمعه بازار گنبدکاووس با وجود وضعیت قرمز کرونا





گرگان - گنبدکاووس از هفته گذشته وارد وضعیت قرمز شیوع کووید۱۹ شده اما با وجود مصوبه ستاد مقابله با کرونا، جمعه بازار و بازار پرنده‌فروشان این شهرستان همانند هفته‌های قبل باحضور کسبه و تعداد زیادی از مردم به فعالیت ادامه داد.
فعالیت جمعه بازار گنبدکاووس که از بزرگترین و شلوغ‌ترین بازارهای هفتگی استان گلستان است، نگرانی‌هایی را بین مردم و مسئولان حوزه بهداشت و درمان این شهرستان مرزی ایجاد کرده است.
یکی از شهروندان گنبدکاووس در این خصوص به ایرنا گفت: فعالیت بازار هفتگی این شهر  با حضور پرتعداد شهروندان در وضعیت قرمز شیوع کرونا در شهرستان نگران کننده است.
جمشید رزاقی افزود: مسئولان ستاد مقابله با کرونا هفته قبل اعلام کردند که فعالیت جمعه بازار گنبد تا اطلاع بعدی ممنوع است اما معلوم نیست چرا این مصوبه اجرا نشد.وی با بیان اینکه با تسامح و سهل‌انگاری نمی‌توان جلوی شیوع کرونا را گرفت، اضافه کرد: دود این بی‌توجهی‌ها به چشم همه شهروندان می‌رود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز با تأیید فعالیت جمعه بازار این شهر گفت: قبول ممنوعیت فعالیت این بازار و بازار پرنده فروشان به‌عنوان مصوبه ستاد مقابله با کرونا و نیز شورای تأمین این شهرستان برای همگان لازم است.
فرهاد بدیعی افزود: شهرداری و نیروی انتظامی متولی اجرای این مصوبه هستند که به نظر می‌رسد باید اهتمام بیشتری در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا داشته باشند. معاون شهردار گنبدکاووس نیزگفت: مطابق مصوبه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر ممنوعیت فعالیت جمعه بازار این شهرستان، مأموران شهرداری به همراه مأموران انتظامی از ساعت ۶ صبح جمعه در محل جمعه بازار مستقر بودند.
هوشنگ ابراهیم بیگی افزود:  مأموران شهرداری و انتظامی تا ساعت ۹:۳۰ صبح مانع بساط کسبه شدند اما با ترک مأموران انتظامی  از محل کسبه فعالیت خود را در این بازار آغاز کردند.
وی اضافه کرد: مأموران شهرداری بدون حضور مأموران انتظامی به‌عنوان ضابط قضایی قادر به جلوگیری از بساط کسبه جمعه بازار نیستند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7491/6/560241/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها