سرنوشت 11 ساختمان تاریخی با تخریب پادگان 07 خرم‌آباد



خرم‌آباد- در حالی تخریب پادگان ۹۰ ساله خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفته که مسئولان اعلام می‌کنند قرار است ساختمان‌های تاریخی آن در اختیار میراث فرهنگی قرار بگیرد. پیرو مصوبه شورای معماری و شهرسازی کشور و مصوبه خروج پادگان‌ها از داخل شهرها، پادگان ۰۷ خرم‌آباد مشمول این مصوبات قرار گرفت و در گام نخست ساختمان‌های غیر تاریخی و همچنین دیوار پادگان ۰۷ در خیابان انقلاب و شورا تخریب شد تا در نزدیک ترین بازه زمانی توسط شهرداری به فضای سبز تبدیل شود.
به گزارش مهر، نوع کاربری مابقی زمین پادگان نیز طبق نقشه تأیید شده توسط شورای عالی معماری و شهرسازی مشخص شد و نزدیک به ۱۱ ساختمان کهن و تاریخی که در این پادگان قرار دارند و ثبت ملی شده‌اند در اختیار میراث فرهنگی برای بازسازی قرار می‌گیرند.
امیر خوشکنار، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم‌آباد اظهار داشت: پادگان ۰۷ خرم آباد ۱۵.۵ هکتار مساحت دارد که بر اساس قانون انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر و موافقت ارتش جمهوری اسلامی ایران، به خارج از شهر منتقل می‌شود. وی عنوان کرد: قسمتی از این زمین‌ها به عنوان فضای سبز در اختیار ادارات خاص و مردم قرار می‌گیرد و شهرداری در این رابطه متولی کار است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ خرم آباد گفت: دستور تخریب ۲۸ ابنیه و ساختمانی که در این مجموعه قرار دارند، صادر شده است. امیر خوشکنار با بیان اینکه تخریب این ساختمان‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: همچنین ۱۱ ابنیه و ساختمان که جزو ابنیه‌های تاریخی محسوب می‌شوند در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد.
گودرز امیری، معاون عمرانی استانداری لرستان نیز در این رابطه اظهار داشت: در راستای اجرای قانون خروج پادگان‌ها از شهرها، پادگان ۰۷ به دلیل اینکه در وسط شهر خرم آباد قرار داشت بنا شد که از شهر خارج شود.
وی افزود: طرح ۰۷ نیز از طریق کمیسیون ماده پنج استان تأیید و همچنین در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب و ابلاغ شد. معاون عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه بخشی از اراضی که در قالب مسکونی و تجاری در طرح پیش‌بینی شده به شهرداری اختصاص پیدا کرد، گفت: این اراضی قرار شده که در راستای آزادسازی خیابان انقلاب و حافظ استفاده شود و این امر توسط شهرداری یا باید تهاتر و یا به فروش برسد.
امیری تصریح کرد: همچنین بخش دیگری از پادگان نیز به عنوان فضای سبز پیش‌بینی شده و بخشی دیگر به عنوان آثار تاریخی بوده که در اختیار میراث فرهنگی قرار می‌گیرد که باید در راستای بازسازی از آنها گام برداشته شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7491/6/560239/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها