برای بررسی در ستاد ملی مقابله با کرونا صورت می گیرد

ارائه طرح محدودیت تردد خودروهای شخصی از ساعت 21


در پی اعلام استاندار تهران مبنی بر اجرای طرح جدید محدودیت‌های تردد از ساعت 21 در کلانشهر تهران که قرار بود به احتمال زیاد  از روز شنبه 24 آبان ماه آغاز شود، وزیر کشور اعلام کرد که ممنوعیت فعالیت مشاعل از ساعت ۱۸ غیر از مشاغل سطح یک اعمال می‌شود. همچنین طرح محدودیت تردد خودرو‌های شخصی بعد از ساعت ۲۱ هم در قرارگاه مطرح شد و ما ابعاد، محاسن، معایب و هزینه‌های این طرح را بررسی کردیم که گزارش این بررسی‌ها را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه داده‌ایم و هر تصمیمی که ستاد بگیرد آن را اجرا خواهیم کرد. به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان دومین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا از آغاز طرح غربالگری عمومی و افزایش تعداد تست در استان کرمانشاه به عنوان نخستین استان کشور خبر داد و گفت: رعایت پروتکل‌ها، انضباط و فاصله اجتماعی که در دو هفته گذشته به ۴۶ درصد رسیده بود، اکنون به ۷۰ تا ۷۵ درصد رسیده است.
او گفت: بنای قرارگاه این است که از ظرفیت‌های همه مردم و همه جغرافیای کشور و ساختار اداری استفاده کنیم. بر این اساس مقرر شد استان‌ها، شهرستان‌ها، شهرها و بخشداری‌ها چنین جلساتی را در قالب ستادهای استانی داشته باشند و اجرای مصوبات را به صورت دقیق پیگیری کرده و به صورت روزانه به قرارگاه گزارش دهند.
وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری عمومی و افزایش میزان تست گفت: ما مبنا را در طرح غربالگری عمومی محلات گرفتیم و بنا براین است که محلات تقسیم‌بندی شود. بسیج، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها، بهداشت، هلال احمر، مساجد و مردم محل در این زمینه همکاری خواهند داشت و همه امکانات در اختیار آنها قرار گرفته است.
همچنین  علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:  خبری که مبنی بر موافقت رئیس‌جمهوری با تعطیلی دو هفته‌ای تهران و مخالفت استاندار با اجرای آن مطرح شده بود، به هیچ وجه صحت ندارد.وی ادامه داد: در ستاد ملی که با ریاست رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود، اگر از سوی کمیته‌ها پیشنهادی داده شود، مطرح می‌شود و اجماعی درباره نظرات انجام شده و سپس تصمیم‌گیری می‌شود. اگر ستاد ملی تصمیمی را اتخاذ کرده و ابلاغ شود، قطعاً لازم الاجراست و کسی نمی‌تواند آن را اجرا نکند.
ضمناً سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از ظهر روز 18 آبان تا ظهر روز ۱۹ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که سه هزار و ۵۷۴ نفر از آنها بستری شدند. سیما سادات لاری گفت: در طول این مدت ، ۴۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7487/1/559815/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها