اخبار




رئیسی: برنامه‌ها را به توانمندی ملی گره بزنیم نه رفت و آمد خارجی‌ها

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه امروز کاملاً مشخص شده صیانت از حقوق و منافع ملت و تأمین امنیت و دستیابی به رفاه ملی در گرو افزایش توان ملی است، گفت: این برخلاف عقلانیت در حکمرانی است که برنامه ملی خود را در گرو آمد و رفت افراد در خارج از کشور بگذاریم. صیانت از حقوق ملت، منابع ملی و رفاه ملی در گرو توانمندی ملی است. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، گفت: درست است تروریستی که دستش به خون قهرمان ملی ما آلوده بود، از کاخ نمرودی‌اش بیرون انداخته شده است اما جمهوری اسلامی از عزم راسخ خود برای اجرای عدالت نسبت به عوامل ترور حاج قاسم سلیمانی و تروریست‌های اقتصادی که در قالب تحریم علیه ملت ایران مرتکب جنایت شدند، عقب‌نشینی نخواهد کرد. وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از همکاری دادستانی استان هرمزگان با دولت برای ترخیص کالاهای اساسی دپوشده در بندر شهید رجایی تأکید کرد: تأمین کالاهای اساسی و تسهیل دسترسی مردم به کالاهای مورد نیازشان، مانع از سوداگری و اجحاف به مردم می‌شود و به همکاران دستگاه قضا در سراسر کشور دستور داده شده در همکاری با دولت هر اقدامی که لازم است برای تسریع دسترسی مردم به کالاهای مورد نیازشان انجام دهند. حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از بازرسی صورت گرفته از شهرداری لواسان اعلام کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۶۵۰ هزار متر مربع ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه صورت گرفته که ۲۵۰ هزار متر مربع آن در محدوده و ۴۰۰ هزار متر مربع نیز در حریم شهر بوده است. وی با بیان اینکه در این مدت میزان ۵۵ میلیارد تومان تخفیفات غیرقانونی از سوی شهرداری به برخی از افراد ارائه شده است، گفت : «۱۰ نفر از متخلفان تحت تعقیب قضایی و اداری قرار گرفته‌اند و گزارش لازم نیز برای اقدام به مراجع قضایی ارسال شده است». مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها نیز در این نشست با اشاره به ابلاغ بخشنامه ویژه رئیس دستگاه قضا برای پایش زندانیان گفت: بر اساس این بخشنامه تلاش سازمان زندان‌ها این خواهد بود که کسی بدون دلیل در زندان‌ها نماند و برای کسانی که زندان برایشان ضرورت و فایده ندارد، تصمیم دیگری گرفته شود.

جهانگیری: دشمنی ترامپ با ملت ایران بی سابقه بود

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه تغییر رئیس جمهور امریکا به معنای تغییر سیاست‌های کلان این کشور در قبال ملت ایران نیست، اظهار کرد: دشمنی ترامپ با ملت ایران بی‌سابقه بود تا جایی که به گفته خودشان جنگی اقتصادی علیه ملت ایران آغاز کردند اما با اتخاذ راهبرد مقاومت در برابر سیاست فشار حداکثری از سوی ملت ایران، دوران ترامپ تمام شد و ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران همچنان سرفراز هستند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری در دیدار اعضای انجمن اتحاد اقوام ایران اسلامی تصریح کرد: ملت ایران که با صبوری و بزرگواری فشارهای اقتصادی را در سال‌های اخیر تحمل کرد، امکان به‌هم ریختن کشور و نظام را از دشمنان گرفت.
او همچنین با اشاره به گزارش‌های اعلام شده از فعالیت انجمن اتحاد اقوام ایران اسلامی اظهار کرد:  اقوام مختلف در استان‌های مرزی، مرزداران خوبی برای کشور هستند و همواره از کیان کشور حراست کرده‌اند اما متأسفانه در این مناطق با برخی محرومیت‌ها مواجه هستیم که لازم است برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای را به سمت این مناطق که نیاز بیشتری به توسعه دارند هدایت کنیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7487/2/559769/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها