کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران:

باید از هر شرایطی برای منافع کشور خودمان استفاده کنیم



غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، با تأکید بر اینکه مسائل ایران عمدتاً ارتباطی به شرایط داخلی امریکا ندارد، درعین حال رویکرد دموکرات‌ها نسبت به مسائل ایران را متفاوت دانست و گفت: باید از هر شرایطی برای منافع مردم و کشور خودمان استفاده کنیم.
به گزارش جماران، کرباسچی با بیان اینکه حل اغلب مسائل کشور از جمله روابط با امریکا مانند سایر امور ما به تصمیم‌گیران داخلی مربوط می‌شود، افزود: اگر هر زمان اراده‌ای  پیدا شود، می‌توانند تحولاتی در وضعیت کشور ایجاد کنند.
او با بیان اینکه نباید ضعف مدیریت‌ها و ناکارآمدی‌های خود را پای تحریم‌ها بنویسیم، اظهار کرد: اما یادمان هم نرود که تحریم‌ها از کجا شروع و تشدید شد؟ تشدید تحریم‌ها به برخوردهای خارج از عرف سیاسی مسئولانی برمی‌گردد که قطعنامه‌های سازمان ملل را کاغذپاره می‌خواندند.   
دبیرکل حزب کارگزاران با اشاره به اینکه تحریم‌های سازمان ملل از روزی شروع شد که دولت وقت به جای برخورد منطقی و معقول با مسائل حیاتی بین‌المللی، برخوردهای احساسی و شعاری کرد، گفت: دولت آقای روحانی هم وارث همان خرابکاری‌ها است. هرچند در دوره‌ای توانست بخشی از آن تحریم‌ها را متوقف کند، اما در مجموع باید گفت که ادامه تحریم‌ها میراث گذشته است.
کرباسچی، ادعای دل بستن روحانی به برجام را بحثی شعاری دانست و تأکید کرد: واقعیت این بود که در مقطع تصویب برجام تحولی در مسائل کشور اتفاق افتاد. ضمن اینکه این دولت وارث وضعیتی بوده که رئیس جمهور قبل برایش به جا گذاشته است.حالا هم کنار نشسته‌اند و رجزخوانی می‌کنند.
او با بیان اینکه روحانی توانسته بخشی از مشکلات به ارث رسیده را در مقطعی حل و فصل کند، اما مجموعه شرایط طوری رقم خورده که دست و پای دولت درهم پیچیده ، اظهار کرد: امروز نیز اگر کسانی از رفتن ترامپ ناراحت هستند، در زمره افرادی قرار دارند که موافق سختگیری‌های بیشتر علیه ایران هستند. اسرائیل و اعراب منطقه ممکن است ناراحت باشند، اما نباید کسی در داخل کشور از رفتن ترامپ ناراحت باشد.  
کرباسچی با بیان اینکه ما از رفتن ترامپ ذوق زده شدیم، گفت: به این دلیل که دیدیم رئیس جمهوری که بسیار با ایران بد عمل کرد و فردی را مانند سردار سلیمانی به شهادت رساند از سوی اکثریت مردم امریکا کنار زده شد. این باعث خوشحالی است. اگر یک عده در داخل از این موضوع ناراحتند باید توضیح دهند که منطق‌شان چیست؟
دبیرکل کارگزاران سازندگی در پاسخ به اینکه دولت در شرایط جدید چه کار می‌تواند انجام دهد نیز اظهارکرد: حداقلش این است که آنچه برعهده مدیریت‌های داخل کشوراست را با جدیت دنبال کند و مشکلات مردم را برطرف کند. در  سیاست خارجی نیز روابط را  ترمیم وگسترش دهد و امریکا را تشویق کند تا به برجام برگردد و وضعیت تحریم‌ها را بهبود ببخشد.  
 
 



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7487/2/559767/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها