مهر ماندگار با اهدای تبلت به دانش‌آموزان البرزی




کرج - موج «مهر ماندگار» موجی است که برای تهیه و اهدای تبلت و دیگر اقلام هوشمند آموزشی به گروهی از دانش‌آموزان با کمک فرهنگیان و خیرین در استان البرز به راه افتاده است.
عده‌ای از فرهنگیان البرز در حرکتی همدلانه با عنوان «مهر ماندگار» به اهدای بخشی از حقوق خود برای تأمین هزینه خرید تبلت یا گوشی هوشمند برای حضوردانش‌آموزان بی‌بضاعت در کلاس‌های درس درشبکه آموزشی شاد به‌صورت فردی و گروهی اقدام کردند.
مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج در این زمینه اظهار داشت: بیش از ۲ ماه از سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می‌گذرد که در این مدت بسیاری از فرهنگیان البرز پس از شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت درمدارس به میدان آمدند تا با مشارکت سایر خیرین گامی دیگر در شاد کردن دانش‌آموزانی که در کلاس‌های حضوری غایب هستند، کاری ماندگار با یکی کردن دل‌های مهربان و دغدغه‌مند در تداوم جریان آموزش در این وضعیت سخت کرونایی انجام دهند.
مراد مالمیر خاطرنشان کرد: فرهنگیان البرز در روزهای نخست آغاز سال تحصیلی امیدوار بودند که مشکل دانش‌آموزان بی‌بضاعت با مداخله خیرین، مؤسسات مالی، بانک‌ها و نهادهای حمایتی هرچه زودتر به سرانجام برسد ولی کمک‌ها در حد انتظار و پیش‌بینی نبوده و همچنان دانش‌آموزان نیازمندی وجود دارند که به کلاس درس معلمان وصل نشده‌اند. وی بیان داشت: در این مدت تنها نهادهای حمایتی درحد توانشان به تعهداتشان در راستای برخوردار کردن دانش‌آموزان از تجهیزات آموزشی هوشمند عمل کرده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت که سه هزار تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت در این استان با همکاری دستگاه‌ها و خیرین استان در حال آماده‌سازی است.
سالار قاسمی اظهارداشت: این حرکت در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه این تعداد تبلت برای دانش‌آموزانی که دسترسی به شبکه آموزشی شاد ندارند، تهیه می‌شود. وی بیان داشت: این اقدام با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج فرهنگیان، بسیج دانش‌آموزی، اصناف و ستاد اجرایی حضرت امام و خیرین در حال انجام است.
وی اضافه کرد: برای ۲۵ هزار دانش‌آموز نیازمند این استان نیاز به تداوم انفاق، همدلی، احسان و نیکوکاری دراین شرایط خاص آموزشی و کرونایی داریم.
قاسمی ادامه داد: امسال همزمان با سراسر کشور پویش عاطفه‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی به منظور توزیع نوشت افزار در میان دانش‌آموزان نیازمند البرز اجرایی شد تا شرایط مناسب برای ۶ هزار دانش‌آموزی که دسترسی به شبکه آموزشی شاد ندارند، فراهم آید.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه بسته حمایتی همانند کیف، دفتر، مداد، تبلت و سایرنوشت افزارهای مورد نیاز دانش‌آموزان که از طریق کمک‌های نقدی و غیرنقدی که در جریان برگزاری پویش عاطفه‌ها جمع‌آوری شده است در بین دانش‌آموزان نیازمند این استان توزیع می‌شود.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش‌آموز و ۲۴ هزار فرهنگی دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7487/11/559743/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها