۴ تا ۵ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در ایتالیا




رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا اظهار کرد: سیاستگذاران و نخبگان ما بدانند که حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود ولی نتوانیم ارتباط سوئیفت را برقرار کنیم و به FATF نپیوندیم هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. چون اگر نتوانیم پول را جابجا کنیم، برداشتن تحریم‌ها چه سودی خواهد داشت؟
احمد پورفلاح در مورد وضعیت تجاری ایران با ایتالیا اظهار داشت: سال‌های طولانی بخصوص در دهه‌های بعد از انقلاب، ایتالیا شریک اول تجاری ایران بود، تا جایی که تا 10 سال پیش رکورد یک میلیارد و 700-800 میلیون یورو در معاملات‌مان با ایتالیا را تجربه کردیم، ایتالیا تقریباً همه نیاز پالایشگاه‌هایش را از ایران تأمین می‌کرد.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا تصریح کرد: آخرین آماری که ما قبل از کرونا داشتیم نشان می‌داد که معاملات ایران و ایتالیا به حدود 600-700 میلیون دلار رسیده که بسیار ناچیز است ولی به نسبت ارتباط با بقیه کشورها، ارتباط ما با ایتالیا هنوز قطع نشده و به صورت مویرگی هنوز ادامه دارد، به خصوص شرکت‌های کوچک و متوسط به دلیل عدم ارتباط با امریکا، از این نظر مشکلی ندارند.
عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ایتالیا هنوز پای کار ایستاده و متأثر از هیجان‌های خاص نشده و ارتباطات‌مان را در حد مویرگی با ایتالیا حفظ کردیم. ارتباط با سفارت، کنسولگری و بخش بازرگانی ایتالیا در تهران بصورت منظم وجود دارد. ارتباطات اقتصادی حتی می‌تواند در فعالیت‌های سیاسی هم تأثیر بگذارد و تأثیر آن هم قابل مشاهده است. سعی کردیم که ارتباط را حفظ کنیم تا ریشه آن خشک نشود به امید آنکه روزی اتفاقی بیفتد تا ایتالیا دوباره شریک اول تجاری ما شود./ایلنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7487/9/559735/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها