اتفاقات و حواشی هفته نخست لیگ برتر زیر ذره‌بین «ایران»

صدای اعتراض‌ها بلند شد




گروه ورزش/ هفته اول لیگ برتر بیستم برگزار شد و در همین ابتدای مسابقات نکات قابل توجهی خودنمایی کرد. در وهله اول اینکه سازمان لیگ دیدار صنعت نفت آبادان- پیکان را لغو کرد تا شروع کار با تعویق یک مسابقه همراه باشد. البته سازمان لیگ دلیل لغو این بازی را به صورت رسمی عنوان نکرد تا صحبت‌های ضد و نقیضی در مورد آن شنیده شود. برخی این لغو را آماده نبودن هتل‌های آبادان به خاطر شیوع کرونا عنوان کردند و بعضی هم معتقدند باشگاه پیکان با نفوذ در فدراسیون فوتبال اعمال قدرت کرده تا به دلیل تغییر در کادر فنی اش، این مسابقه به زمان دیگری موکول شود.
خلأهای ملموس در مدافع عنوان قهرمانی
پرسپولیس در حالی برای اولین بار در ادوار لیگ برتر در ورزشگاه شهید دستگردی مقابل سایپا قرار گرفت که نور کم ورزشگاه و کیفیت بد چمن حسابی توی ذوق می‌زد. در این شرایط  پرسپولیس نتوانست کار خود را با برد شروع کند چرا که درخشش محمدحسین اکبرمنادی دروازه‌بان سایپا و بی دقتی شاگردان گل‌محمدی در زدن ضربات آخر مانع این مهم شد. از سویی مشخص است قانون منع جذب خارجی‌ها و جدایی تعدادی از بازیکنان مؤثر و درجه یک، کار سرخپوشان را برای موفقیت در فصل جاری بسیار سخت کرده است. این تیم در غیاب عیسی آل کثیر محروم و بهترین گلزنان فصل گذشته‌اش یعنی علی علیپور و مهدی ترابی که جدا شده‌اند، از فقر یک مهاجم گلزن بشدت رنج می‌برد. ضمن اینکه اخراج کمال کامیابی‌نیا دیگر به یک اتفاق تکراری تبدیل شده و ممکن است در آینده لطمه بیشتری به سرخ‌ها بزند.
 داوری باز هم پر سروصدا شد
دیدار ذوب آهن و فولاد در شرایطی با تساوی 2-2 به پایان رسید که پنالتی دقیقه آخر برای فولاد سرو صدای زیادی  به پا کرد و قضاوت مهدی مرجانزاده با حرف و حدیث‌های زیادی همراه شد. موضوعی که باعث نگارش اولین بیانیه‌ها در فصل جدید شد و باشگاه ذوب آهن موضعگیری شدیدی نسبت به داوری انجام داد و سپس فولادی‌ها بیکار ننشسته و جواب محکم‌تری به حریف اصفهانی دادند. دیروز فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران گفت: «عملکرد داوران در هفته اول را مثبت ارزیابی می‌کنم. با توجه به گزارش‌های ناظران مشکلی خاصی در بازی‌ها وجود نداشت بجز یک مورد که در بازی ذوب آهن و فولاد خوزستان، متأسفانه داور اشتباه داشت. در این هفته ترکیبی از داوران جوان و باتجربه را کنار یکدیگر قرار دادیم که خوشبختانه به خوبی توانستند به وظایف خود عمل کنند.»
نگاهی به تازه واردها و جوان‌ها؛ کولاک رحمتی
تیم تازه لیگ برتری آلومینیوم اراک در نخستین گام 0-3 مغلوب میهمان خود نساجی شد. گلایه‌های رسول خطیبی که اعلام کرد با این شرایط نمی‌تواند در آلومینیوم کار کند نشان داد درون این باشگاه مشکلاتی وجود دارد. در مقابل تیم «شهر خسته» با وحید فاضلی سرمربی جدیدش توانست گام اول را محکم بردارد تا در شروع مسابقات غیبت محمود فکری در نساجی حس نشود. علیرضا منصوریان ابراز امیدواری کرده بود تراکتور کار خود را با برد در لیگ برتر آغاز کند ولی تیم او مقابل نفت‌ مسجدسلیمان به تساوی بدون گل دست یافت. این در حالی است که سیدمجتبی حسینی سرمربی نفت هم به دلیل محرومیت روی نیمکت نبود. در این بازی مسعود شجاعی کاپیتان تراکتور هم که انتقادهایی را به فدراسیون مطرح کرده بود، به دلیل محرومیت نتوانست برای پرشورها به میدان برود. شهرخودرو با 3 گل از سد ماشین‌سازی گذشت تا سیدمهدی رحمتی چهره‌ای متفاوت از خود و تیمش نسبت به لیگ قهرمانان آسیا نمایان کند. سرمربی شهرخودرو اولین گام خود در لیگ برتر را محکم برداشت و امین قاسمی نژاد مهاجم این تیم دبل کرد تا اولین بازیکن 2 گله لیگ بیستم باشد. در سمت مقابل قبل از بازی اعلام شد 6 بازیکن ماشین سازی نمی توانند بازی کنند اما بعد با دستور موقت اجازه بازی 4 بازیکن صادر شد ولی 2 بازیکن دیگر به دلیل مشکلاتی که در ثبت قراردادشان به وجود آمده بود اجازه بازی پیدا نکردند. موضوعی که بیاتلو را برآشفته کرد و صحبت‌های تندی علیه ایفمارک انجام داد. گرچه بیانیه باشگاه ماشین‌سازی که به اشتباه سرمربی‌اش اذعان کرده نشان می‌دهد وحید بیاتلو سرمربی 32 ساله این تیم به عنوان جوان‌ترین مربی لیگ برتر، تجربه لازم برای مواجهه با برخی مسائل و حواشی را ندارد؛ مربی ای که همین ابتدای کار به کمیته اخلاق فراخوانده شده و زهره هراتیان رئیس ایفمارک هم از او شکایت کرده است.
 اعاده حیثیت امیر مقابل سپاهان
گل گهر در اولین بازی خود دست به کار بزرگی زد و سپاهان را 3-1 از پیش رو برداشت تا امیر قلعه نویی که در اواخر فصل گذشته انتقادهای زیادی از او توسط سپاهانی‌ها مطرح شده بود و در نهایت به جدایی‌اش از این تیم انجامید، در روزی که به دلیل محرومیت روی نیمکت نبود مقابل تیم سابق خود اعاده حیثیت کند. در سوی دیگر میدان محرم نویدکیا که برای اولین بار در لیگ برتر روی نیمکت سپاهان قرار گرفته بود، متوجه شد که کار سختی دارد و باید دید کاپیتان سابق و محبوب سپاهانی‌ها در ادامه چه نتایجی می‌گیرد. گلزنی گادوین منشا مهاجم گل گهر که در بازی دوستانه مقابل پرسپولیس هم 2 گل زده بود، نشان داد او در شرایط ایده آلی قرار دارد.
برد استقلال با پنجره بسته
استقلال هم در حالی که پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته بود و محمود فکری نتوانست از خریدهای جدید تیمش در اولین بازی استفاده کند، 2- 0 تیم تازه لیگ برتری شده مس رفسنجان را از پیش رو برداشت تا آبی پوشان بعد از 4 سال ناکامی در شروع لیگ امسال کارشان  را با 3 امتیاز آغاز کنند. البته فکری بابت بسته ماندن پنجره تیمش از وینفرد شفر گلایه کرد که در نوع خود عجیب بود. این در حالی است که اگر مدیریت استقلال زودتر اقدام به پرداخت پول مربی آلمانی می‌کرد، او دچار این معضل نمی‌شد. با این حال در این بازی، شیخ دیاباته آقای گل لیگ نوزدهم روی نیمکت استقلال نشسته بود و وقتی هم به زمین آمد، نشان داد هنوز به  آمادگی لازم نرسیده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7486/18/559678/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها