بررسی لیست تیم ملی برای دیدار تدارکاتی با بوسنی و هرزگوین

غیبت گلزنان و ستاره‌ها در بازی خوب اروپایی


حامد جیرودی
خبرنگار
تیم ملی فوتبال که مهرماه نخستین اردوی آماده‌سازی با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ را برگزار و 19 مهر یک دیدار دوستانه مقابل ازبکستان نیز انجام داد، پنجشنبه هفته جاری (۲۲ آبان) در سارایوو به مصاف بوسنی و هرزگوین خواهد رفت تا در یک دیدار تدارکاتی مهم برابر تیمی اروپایی محک جدی‌تری بخورد. نکته منفی عدم استفاده از هر دو فیفادی پیش‌رو است و فدراسیون فوتبال تنها دیدار مقابل بوسنی را قطعی کرد. در این شرایط، سرمربی کروات تیم ملی ۲۳ بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کرد اما تعدادی از بازیکنان هم دعوت نشده‌اند که طبق روال معمول حرف و حدیث‌هایی را به وجود آورده است. البته اسکوچیچ اعلام کرد: «سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و محمد محبی ازجمله نفراتی بودند که قصد داشتیم در این اردو از حضور آنها استفاده کنیم اما به دلایل مختلف این موضوع رخ نداد. با وجود این من بر این باورم که تیم بسیار خوبی داریم و به بازیکنانی که در بوسنی همراه‌مان هستند اعتماد و اعتقاد راسخ داریم.» گفتنی است تیم ملی دیروز یک جلسه تمرینی را در ورزشگاه آزادی برگزار کرد و بامداد امروز راهی بوسنی و هرزگوین شد. در همین رابطه دیروز سایت رسمی فدراسیون فوتبال خبر داد، مجتبی نجاریان و ساسان انصاری دو بازیکن فولاد به دلیل مثبت شدن تست کرونای شان نمی‌توانند تیم ملی را همراهی کنند و به جای آنها مهدی شیری مدافع راست پرسپولیس و علی کریمی هافبک دفاعی القطر به تیم ملی فراخوانده شدند. با اعلام این لیست مشخص شد 4 باشگاه لیگ برتری پرسپولیس (5)، استقلال (3) و سپاهان و تراکتور(2) نماینده در تیم ملی دارند و 11 بازیکن دیگر هم لژیونر هستند.
همان گلرها بدون لک و بیرو
سرمربی تیم ملی برای پست دروازه‌بان از همان گلرهای اردوی قبل یعنی محمدرشید مظاهری (استقلال)، امیر عابدزاده (ماریتیمو) و سید پیام نیازمند (سپاهان) دعوت به عمل آورده است. در بازی با ازبکستان، نیازمند بازی کرد و حالا باید دید مقابل بوسنی کدام یک از آنها درون دروازه قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسید حامد لک هم با توجه به درخشش‌اش درون دروازه پرسپولیس دعوت شود اما این اتفاق رخ نداد. البته خبر رسیده اسکوچیچ او را زیر نظر دارد و در اردوهای بعد دعوت خواهد شد. غایب بزرگ گلرها هم که بیرو است. بازیکنی که همچنان در آنتورپ نیمکت نشین است و باید دید چه شرایطی پیدا می‌کند.
پورعلی گنجی اضافه شد، رامین و وریا نه
میلاد محمدی (خنت)، عارف غلامی (استقلال)، صادق محرمی (دیناموزاگـــــــرب)، محمدحســـــــــین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری و سیامک نعمتی (پرسپولیس)، شجاع خلیل‌زاده (الریان)، مرتضی پورعلی‌گنجی (شنزن) و سید مجید حسینی (ترابزون اسپور) مدافعان دعوت شده به تیم ملی هستند. همان‌هایی که در اردوی قبل بودند و پورعلی گنجی و شیری به جمع آنها اضافه شده اند. در پست دفاع راست باز هم خبری از وریا غفوری و رامین رضاییان نیست. موضوعی که اعتراض کاپیتان استقلال را به عدم دعوت خود در پی داشت و با دعوت شیری هم اسکوچیچ نشان داد که بعد از محرمی و نعمتی، شیری گزینه او برای دفاع راست است. با این حال، شنیده می‌شود رضاییان برای اردوهای بعد دعوت خواهد شد.
تغییرات بیشتر در خط میانی
در پست هافبک‌، احسان حاج‌صفی و اکبر ایمانی (تراکتور)، سعید عزت‌اللهی (وایله)، علی قلی‌زاده (شارلروا)، وحید امیری و احمد نوراللهی (پرسپولیس)، امید نورافکن (سپاهان) و علی کریمی (القطر) به این اردو فراخوانده شده‌اند. در خط میانی تغییرات بیشتری نسبت به اردوی قبل رخ داده. چرا که عزت‌اللهی پس از درخشش در لیگ دانمارک دوباره دعوت شده و ایمانی هم نظر سرمربی تیم ملی را جلب کرده ولی خبری از سامان قدوس هافبک برنتفورد نیست. ضمن اینکه مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و امید ابراهیمی بازهم دعوت نشده‌اند و این طور به نظر می‌رسد که اسکوچیچ روی این بازیکنان که پا به سن گذاشته‌اند حساب نمی‌کند. در پست هافبک هجومی ترابی و جهانبخش هم غایب هستند که به دلیل مصدومیت در بازی‌های اخیر العربی و برایتون چندان فرصت بازی پیدا نکردند.
غیبت گلزنان تیم ملی و دعوت کریم
کریم انصاری‌فرد (آاک)، مهدی قائدی (استقلال) و کاوه رضایی (شارلروا) هم مهاجمان دعوت شده را تشکیل می‌دهند. نکته مهم در خط حمله، غیبت آزمون و طارمی است که در بازی با ازبکستان هم گلزنی کردند. سردار در چند وقت اخیر به خاطر بیماری در ترکیب زنیت به میدان نرفت و طارمی هم در بازی‌های پورتو در دقایق آخر به میدان رفته است. سرجیو کنسیسائو سرمربی پورتو چند وقت پیش یکی از علت‌های بازی نکردن طارمی را غیبت او در تمرینات این تیم به خاطر حضور در تیم ملی عنوان کرده بود و شاید اسکوچیچ خواسته طارمی شرایط بهتری در باشگاه خود پیدا کند و برای همین او را دعوت نکرده است. در این بین، انصاری‌فرد که بهترین گلزن آاک است جانشین آنها و باز هم دعوت شده است.

برش
غفوری: چرا نباید به تیم ملی دعوت شوم؟

استقلال در هفته نخست لیگ برتر با نتیجه 2 بر صفر مس رفسنجان را شکست داد تا طلسم نبردن این تیم در هفته‌های اول بشکند. وریا غفوری که زننده گل اول استقلال بود، طلسم گل نزدن آبی‌پوشان در هفته اول را هم شکست. وریا در‌خصوص گلزنی‌اش به تسنیم، گفت: «این گل را به فال نیک می‌گیرم چرا که یک خاطره خوب دارم و اینکه زمانی که به سپاهان رفتم، گل اول فصل را من زدم و 2 بر صفر بازی را بردیم و در آن فصل قهرمان شدیم. امیدوارم در استقلال هم این اتفاق تکرار شود.» کاپیتان استقلال درخصوص دعوت نشدنش به تیم ملی بیان داشت: «مربی تیم ملی مختار است و می‌تواند هر بازیکنی که بخواهد دعوت کند اما شایستگی این را دارم که در تیم ملی باشم. من تیم ملی را ساده به‌دست نیاورده بودم که به آسانی بخواهند روی نام من خط قرمز بکشند. از نظر آماری بهترین دفاع راست بودم و کمی عجیب است که حتی در لیست 40 نفره تیم ملی هم قرار نمی‌گیرم.»






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7486/18/559677/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها