ایران در ایران




صنعت پرورش میگو نیازمند تأمین سویا

بوشهر - مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: تأمین سویا از بازار آزاد از مشکلات صنعت پرورش میگو است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما علی بازدار افزود: از ۴ هزار تن سویای مورد نیاز صنعت پرورش میگو در سال‌جاری، ۹۰ درصد آن با نرخ دولتی تأمین شد. وی تأمین سویا از بازار آزاد را یکی از مشکلات صنعت پرورش میگو دانست و افزود: اختلاف زیاد بین قیمت آزاد و دولتی سویا یکی از مشکلات اصلی صنعت پرورش آبزیان است که باید در این راستا چاره اندیشی شود.  بازدار با اشاره به افزایش ظرفیت تولید میگوی پرورشی به ۳۵ هزار تن در استان بوشهر گفت: برای تولید این میزان میگوی پرورشی نیاز به تأمین غذای میگو از جمله ۵ هزار تن سویا است که باید تا ۲ ماه دیگر تأمین شود.  وی با اشاره به وضعیت تغذیه میگوی پرورشی عنوان کرد: در صنعت پرورش آبزیان، برای یک‌ کیلوگرم پرورش میگو، ۱.۵ کیلوگرم غذا در طول پرورش نیاز است که باید ۳۰۰ گرم آن سویا باشد.

عروسی‌های بی‌ضابطه گنبد را قرمز کردند

گنبدکاووس - پس از دو ماه و نیم آرامش نسبی در گنبد کاووس، وضعیت شیوع بیماری کرونا در این شهرستان ۳۵۰ هزار نفری به خاطر برگزاری آیین‌های عروسی همراه با سهل‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قرمز شده است؛ وضعیتی که امروز مسئولان برای مهار آن محدودیت‌های کرونایی را بار دیگر اعمال کرده اند.
مسئولان گنبدکاووس روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا، برخی محدودیت‌ها از جمله تعطیلی تالارهای پذیرایی و برگزاری بسیار محدود مراسم عروسی در منازل پس از تأیید مسئولان بهداشت، لغو برگزاری مراسم عزاداری در چادر ویژه اهل سنت و تعطیلی بازار هفتگی و پرنده فروشان را از روز یکشنبه تصویب کردند. همچنین مسئولان این شهرستان مرزی، برابر دستورالعمل ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، محدودیت فعالیت‌های شغلی گروه یک تا چهار را در این شهرستان تصویب کردند که براساس آن فعالیت گروه شغلی یک مانند سوپرمارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، جایگاه‌های سوخت، مراکز تهیه و توزیع غذاهای بیرون‌بر و میادین میوه و تره‌بار با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهند داد. مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس  با اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا گفت: درحال حاضر ۱۱۶ بیمار با علائم مثبت یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که ۲۱ نفر آنها در بخش «آی سی یو» تحت مراقبت هستند. فرهاد بدیعی با بیان اینکه ۶۴ درصد بیماران بستری در مراکز درمانی گنبدکاووس از این شهرستان و بقیه از شهرهای «کلاله، آزادشهر، گالیکش و رامیان» درشرق گلستان هستند، افزود: مهم‌ترین عامل تبدیل وضعیت زرد گنبدکاووس در شیوع کرونا به قرمز پس از ۲ ماه و نیم آرامش نسبی و با وجود تذکرات داده شده، برگزاری مراسم‌ پرشمار عروسی با رعایت ضعیف دستورالعمل‌های بهداشتی بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7486/6/559600/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها