شهروند مجـــازی



یگانه خدامی

#کوپن

با اعلام خبر تصویب طرح تأمین کالاهای اساسی و توزیع کالابرگ در مجلس موجی از شوخی با این مسأله و تعریف کردن خاطرات دوران کوپن ‌و صف‌های کوپنی در شبکه‌های اجتماعی راه افتاد. البته در کنار اینها خیلی‌ها هم از اجرای این طرح انتقاد می‌کردند و آن را بازگشت به عقب می‌دانستند: «‏کوپن در صحن علنی مجلس تصویب شد. نوستالژی سال‌های دوره جنگ»، «‏کاش کوپن رو دیگه به سرپرست خانوار ندن... کوپن هر کس رو بِدَن به خودش... من دلم میخواد شخصاً از خبر اعلام شدن کوپن پنیر خوشال بشم»، «‏کوپن تو کرونا. مثلاً باید بری صف وایستی یه روغن بخری بعدش دیگه زنده موندنت تا چند روز بعد معلوم نیست»، «‏میخوان دوباره یه سری از جنسا رو کوپنی کنن. برنامه آینده اینه بابام ساعت ۶ صبح دو تا کوپن پنیر میده دستم با یه لگد پرتم میکنه تو صف پنیر»، «‏طرح توزیع کالابرگ یا همان کوپن در مجلس تصویب شد حالا طبق قانون دولت باید به دهک‌های پایین کالابرگ بده. طرح خوبیه فقط امیدوارم نظارت هم بکنند»، «‏کوپن فروشای دوره بچگی مون احتمالاً از این به بعد تو دیوار فعالیت میکنن»، «‏تو سال ۲۰۲۱ برگشتیم به دوره کوپن! زیبا نیست؟»، «‌‎مجلس امروز به طرح پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی رأی داد طرحی که منابعش قابلیت تحقق را ندارد و می‌تواند اقتصاد ‎ایران را در مسیر ونزوئلایی شدن قرار بده. ونزوئلا هم پیش از بحران ابرتورمش رفت سمت کوپن و حاضر به اصلاح نشد»‏، «‏این کوپن‌ها هنوز توی خونه پدری هست؛هیچ‌وقت فکرشو نمی‌کردم دوباره برگردیم به زمانی که همه چیز جیره‌بندی بشه، دوباره بریم تو صف و دوباره چشم و گوشمون به رادیو، تلویزیون و معصومه‌خانم زن‌همسایه باشه که توی کوچه داد می‌زد: ۱۶۹، روغن اعلام کردن»، «‏اونایی که همیشه دوست داشتن بین دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۹۰ زندگی کنن صبر کنید داریم می‌رسیم»، «‏از امروز رسماً قانون کوپن تصویب شد لطفاً صف گرفتید نگید زنبیل گذاشتم رفیقم اینجا بود. رعایت کنید.»   

رئیس مجلس و کرونا

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس دیروز در توئیتر نوشت: «‏یکی از همکاران دفترم به کرونا مبتلا شد، نیمه‌شب پاسخ تست بنده هم اعلام و کرونا مثبت شد. در حال حاضر در قرنطینه هستم و به امید خدا، پیگیر امور و وظایف محوله خواهم بود.»
در شبکه‌های اجتماعی خیلی‌ها برای او آرزوی سلامتی می‌کردند و خیلی‌ها هم می‌نوشتند که رعایت نکردن پروتکل‌ها توسط رئیس مجلس باعث شده به کرونا مبتلا شود: «‏سه هفته بعد از بازدید از بخش کرونای بیمارستانی در تهران، تست کرونای باقر قالیباف مثبت شد.»، «‌‎این نتیجه اون رعایت نکردن‌های شماست. سفر و بازدید میدانی. فکر می‌کنید رابین هود هستید.»، «‏تأکید قالیباف بر اینکه «یکی از همکاران دفترم به ‎کرونا مبتلا شد» برای آن است که ذهن مخاطب را از رفتارهای پرخطر خود دور کند و از خود سلب مسئولیت نماید. جناب قالیباف شما برخلاف توصیه‌های رهبری، پروتکل‌ها را به‌خاطر دعواهای سیاسی بچگانه نقض کردید. شما مسئولید.»، «‏برای شفای آقای ‎قالیباف از شر ‎کرونا دعا می‌کنم، اما بیش و پیش از آن، برای مردمی که او به شهرشان سفر کرد و احتمالاً بیماری را به آنها انتقال داد. و صدبار دعا می‌کنم برای لشکر مشاوران ایشان که او را روانه سفر تبلیغاتی-انتخاباتی کردند تا نان خودشان را در تنور ‎حاج باقر بپزند.»، «‏این آقای ‎قالیباف مسئولیت مریض شدن خودش را به‌عهده نمی‌گیره می‌گه تقصیر کارمندم بود، بعد شما توقع‌ داری پاسخگوی فساد و دزدی معاونش تو شهرداری باشه؟»، «‏کار جهادی فقط قالیبافی که با کرونا کل کشورو چرخید و ویروس رو همه جا پخش کرد»، «‏کرونا گرفتن قالیباف، دلگرمی برای مردم بود! بدانند حداقل بعضی از مسئولان به علت پرکاری و عدم تعطیلی کارها مثل خودشان زمینه ابتلا به کرونا را دارند»، «‏بالاخره نمایش هزینه هم داره ‎»، «‏جناب ‎قالیباف برای چند روز امور ستاد انتخاباتی‌شون رو که تا الان از مجلس پیگیری می‌کردن، از قرنطینه پیگیری خواهند کرد! ایشون گفتن از یکی از همکاران دفتر ‎کرونا گرفتن! ولی خدایی ممکن نیست اون بنده خدا از ایشون گرفته باشه؟»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7478/20/558704/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها