خاورمیانه




چراغ سبز عربستان به عادی‌سازی روابط با تل‌آویو

در حالی که دونالد ترامپ از احتمال پیوستن 9 تا 10 کشور عربی دیگر به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داده است، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان در اظهاراتی مدعی شد، عربستان نیز در نهایت به این روند خواهد پیوست.
به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «العهد» لبنان، فیصل بن فرحان تنش‌هایی را که گاهی میان ریاض و واشنگتن رخ می‌دهد تصادفی خواند و گفت: «این روابط دوجانبه بر پایه روابط شخصی نیست بلکه اساس آن، منافع دوطرفه است.» وی سپس درباره صلح در خاورمیانه نیز اظهار نظر کرد: «تحقق صلح و ثبات دائمی جز با توافق دائمی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها رخ نخواهد داد، عادی‌سازی روابط اتفاق خواهد افتاد اما ایجاد کشور فلسطینی و از سرگیری طرح صلح فلسطینی-اسرائیلی ضروری است. اگر از این منظر به آن نگاه کنیم (می‌توانیم بگوییم) زمینه را برای بازگشت احتمالی فلسطینی‌ها به میز مذاکره فراهم خواهد کرد.
اظهارات این مقام سعودی پس از آن بیان می‌شود که پیش‌تر دونالد ترامپ تأکید کرده بود که سعودی‌ها هم به روند سازش با رژیم صهیونیستی وارد می‌شوند. رئیس جمهوری امریکا مدعی شده بود، حدود ۹ یا ۱۰ کشور عربی دیگر آماده عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. اما  به جدول زمانی مشخصی برای این مسأله اشاره نکرده بود.

آیت‌الله عیسی قاسم: سکوت در برابر اهانت به پیامبر(ص) جایز نیست

آیت‌الله عیسی قاسم تحریم همه‌جانبه و مؤثر کالاهای وارداتی از فرانسه را پاسخی به امانوئل مکرون دانست و تأکید کرد این به معنای خصومت با مردم فرانسه نیست.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت العهد، مرجع دینی برجسته مردم بحرین با انتشار مقاله‌ای در سایت بحرینی «المقاوم» اظهار کرد: مکرون در اظهارات خود با اهانت به بزرگترین شخصیت الهی روی زمین یعنی رسول‌الله(ص) و تهدیدهایش، انسانیت خود، منافع کشورش و نیز مسئولیتش در حفاظت از صلح جهانی را فراموش کرد. این مرجع دینی مردم بحرین از ملت‌های اسلامی خواست موضعگیری جدی و صادقانه‌ای را در مخالفت عملی با اهانت رئیس جمهوری فرانسه به بزرگترین پیامبر و فرستاده خدا که به منزله اهانت به تمامی پیامبران و فرستادگان او است، در پیش بگیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7478/4/558683/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها