دیگه چه خبر




تکذیب  تبادل ۲ جاسوس با امریکا

   خبر اول اینکه، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر تبادل دو جاسوس بازداشتی با امریکا، گفت: این خبر صد درصد دروغ است. به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه پیشنهاد مبادله جامع زندانیان طرفین را داده‌ایم، تصریح کرد: ما در کشور‌های مختلف به دستور امریکا و در خود امریکا زندانی داریم، افرادی را نیز در ایالات متحده امریکا داریم که حتی مدت محکومیت غیر قانونی آن‌ها هم تمام شده است، اما امریکایی‌ها مانع برگشت آن‌ها به ایران شدند. وزیر خارجه  افزود: بر همین اساس پیشنهاد کردیم که تمامی زندانیان دو طرف در همه جا مبادله شود و روی این موضوع تأکید داریم، اما موضوع مبادله دو جاسوس بازداشتی با امریکا کذب محض است.

تعویق رسیدگی به شکایت ایران از انگلیس

  خبر دیگر اینکه، منابع انگلیسی از تعویق جلسه رسیدگی به پرونده شکایت وزارت دفاع ایران از یکی از شرکت‌های وزارت دفاع انگلیس درخصوص بدهی انگلیس به ایران خبر دادند. به گزارش تابناک، در همین راستا، «پاتریک وینتور»، خبرنگار روزنامه گاردین در صفحه توئیتر خود نوشت: جلسه دیوان عالی برای رسیدگی به شکایت وزارت دفاع ایران از شرکت IMS، به عنوان بازوی فروش وزارت دفاع انگلیس در پرونده بدهی چند میلیون دلاری که قرار بود سوم نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شود، مجدداً به تعویق افتاد و تاریخ جدید این جلسه بیستم آوریل ۲۰۲۱ تعیین شده است. گفتنی است، ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی برای فروش هزار و 500 تانک و ۲۵۰ خودروی زرهی به ایران قراردادی را امضا کردند اما لندن بعد از ماجرای لانه جاسوسی امریکا، حاضر به تحویل این تانک‌ها به ایران نشد. دیوان داوری بین‌المللی یک شرکت خدمات نظامی در انگلیس را به پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند به دولت ایران ملزم کرد؛ اما انگلیس به بهانه تحریم‌های بین‌المللی از پرداخت این مبلغ سر باز زد.

وضعیت کروبی بعد از عمل جراحی

  شنیدیم که، حسین کروبی، فرزند شیخ مهدی کروبی با اشاره به آخرین وضعیت جسمی پدرش بعد از عمل جراحی گفت: آقای کروبی بعد از عمل جراحی کمر که بر اثر زمین خوردگی ایشان انجام شد به منزل منتقل شد و چند روزی است که فیزیوتراپی را هم شروع کرده‌ است. به گزارش اعتماد آنلاین، وی ادامه داد: پزشک معالج ایشان، آقای دکتر میری از عمل صورت گرفته رضایت کامل داشت و گفت که سعی می‌کنیم ظرف ۴ هفته با کم شدن درد کمر، آقای کروبی بتواند راه برود. حسین کروبی با اشاره به وضعیت چشم مهدی کروبی گفت: بعد از عمل جراحی کمر، چشمان آقای کروبی عفونت کرده بود که در این مدت ایشان را خیلی اذیت می‌کرد تا در نهایت دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت ایشان را در منزل معاینه کرد. وی اضافه کرد: متأسفانه وضعیت چشم آقای کروبی بهبود پیدا نکرد و ایشان در نهایت به بیمارستان مراجعه کرد که دکتر هاشمی لنزی در چشم آقای کروبی کار گذاشت و گفت که تا ۲۰ روز آینده به احتمال زیاد مشکل درد چشم پدر هم حل خواهد شد.

بیانیه شدید آیت‌الله یزدی علیه یک روحانی

  با خبر شدیم که، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای به امضای آیت‌الله محمد یزدی به اظهارات سید کمال حیدری واکنش نشان داد و آحاد جامعه اسلامی را از «فتنه چنین افرادی» برحذر کرد. به گزارش مهر، در این بیانیه با بیان اینکه سید کمال حیدری که یک روحانی شیعه است و هر از گاه درباره محکمات اسلام و تشیع سخنانی ناروا مطرح می‌کند، تأکید شده: هرگز نباید سخنان نادرست ایشان را به پای دین و مذهب روحانیت و عالمان دینی به حساب آورند زیرا راهی را که این شخص پیش گرفته سرانجامی جز انحراف و گمراهی نیست. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره این روحانی شیعه که در برنامه‌های شبکه تلویزیونی کوثر نیز حضور داشته افزوده: بررسی سوابق نامبرده نشان می‌دهد وی انضباط و استقامت لازم را در تحصیل نداشته، فراگیری از استادان را به حد کفایت نرسانده است. نقش‌آفرینی‌های وی در یکی از برنامه‌های سیمای کوثر نیز به لحاظ توانایی علمی خود وی نبوده بلکه به واسطه اطلاعات و استناداتی بوده که گروهی متخصص در اختیار وی قرار می‌داده‌اند و او تنها آن را اجرا می‌کرده است. گفته می‌شود که سید کمال حیدری در اظهارات اخیر خود انتقاداتی را درباره اقدام به «تکفیر باطنی» از سوی علمای شیعه مطرح کرده است که به زعم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حاصل برداشت‌های باطل او و نسبت‌ ناروا دادن به عالمان سلف رضوان‌الله تعالی علیهم است.

ادعای فرود یک هواپیمای ایرانی در ونزوئلا

  دست آخر اینکه،  رویترز بامداد چهارشنبه به نقل از «یک قانونگذار اپوزیسیون ونزوئلا» و «داده‌های پروازی» مدعی شد که یک هواپیمای ایرانی در ونزوئلا فرود آمد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز مدعی شد که این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی «فارس ایر قشم» بوده و روز سه‌شنبه به وقت محلی ونزوئلا در این کشور فرود آمد. اتکا خبر به توئیت «خوزه مانوئل اولیوارس» از نمایندگان ونزوئلا است که گفته این هواپیما در فرودگاه «مایکوتیا» ایالت وایگاس ونزوئلا فرود آمده و در تونس و جمهوری «کیپ ورده» در آفریقا توقف داشته است. رویترز احتمالاً در این خبر با اشاره به اینکه امریکا در سال ۲۰۱۹ فارس ایر قشم را به بهانه انتقال تسلیحات به سوریه تحریم کرده است، سعی در بیان این خوانش دارد که پس از انتقال تجهیزات برای تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلا و ارسال ۲ کشتی حامل سوخت به این کشور و با پایان تحریم‌های تسلیحاتی این پرواز می‌تواند آغاز فروش تسلیحات به ونزوئلا باشد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7478/3/558679/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها