با شرکت 167 شخصیت برجسته جهان اسلام

کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی امروز آغاز می‌شود



سی ‌و ‌چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به صورت مجازی و با حضور آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز به صورت رسمی با شرکت 167 شخصیت برجسته جهان اسلام آغاز به کار خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، مراسم افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی از ساعت 9 صبح امروز پنجشنبه به صورت مجازی و از طریق سایت اصلی کنفرانس وحدت به نشانی iuc.taqrib.ir/live برگزار می‌شود. پیش ‌بینی می‌شود 350 سخنران از مناطق مختلف جهان شامل آفریقا، غرب آسیا، شرق آسیا، امریکای جنوبی، شبه قاره هند و... در کنفرانس سخنرانی داشته باشند که به زبان‌های مختلف فارسی، عربی، انگلیسی، ایتالیایی، روسی، مالایی، ترکی و دیگر زبان‌ها در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. این سخنرانی‌ها روی سایت اصلی کنفرانس وحدت به نشانی  iuc.taqrib.ir/live  و http://taghribnews.video بارگذاری می‌شود. چند سمینار غیرحضوری در این کنفرانس نیز برگزار خواهد شد که یکی از سمینارها با موضوع همکاری‌های اسلامی در مواجهه با مصایب و بلایاست که در محورهای «مبانی و چالش‌های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصایب»، «ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با مصایب و بلایا»، «نقش دانشمندان و نخبگان مسلمان»، «نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی و ترویج فرهنگ تعاون»، «تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی در عصر کرونا برای جهان اسلامی»، «جهان پساکرونا و سناریوهای جدید سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهان اسلام» و «چالش‌های فرهنگی اقتصادی و سیاسی غرب در مواجهه با کرونا» است. میزگرد «خیانت غرب به آرمان‌های فلسطین و نقش محور مقاومت در خنثی سازی تأثیرات عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی» و میزگرد «نقش سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی در وحدت و امنیت جهان اسلام» از دیگر برنامه‌های کنفرانس امسال است. همچنین از کتاب‌های فلسطین فی وجدان علماء الاسلام شامل ۲۰۰ فتوا از علمای اهل سنت و شیعه در رابطه با تحریم عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی و جلد دوم کتاب فقه مقارن آیت‌الله جناتی نیز رونمایی خواهد شد.
راه‌اندازی رادیو وحدت که از اول ربیع‌الاول برنامه‌های خود را آغاز کرده یکی از مهمترین برنامه‌های این کنفرانس است و پایگاه اطلاع‌رسانی ویکی وحدت با موضوع شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مهم جهان اسلام و محتواهای مربوط به وحدت جهان اسلام و کشورهای اسلامی در این کنفرانس راه‌اندازی خواهد شد. مراسم اختتامیه این کنفرانس با حضور برخی از چهره‌های برجسته کشور در عصر دوشنبه 12 آبان مصادف با ۱۶ ربیع‌الاول و شب میلاد پیامبر اکرم (ص) برگزار خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7478/3/558678/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها