بریده جریده



تهیه و تنظیم:حسن مجیدی

ترور حسن آیت

دکتر حسن آیت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو  حزب جمهوری اسلامی صبح دیروز[چهارشنبه 14 مرداد 1360] حین خروج از منزل مسکونی خود در خیابان 30‌تیر کوی افشار، به‌ همراه دو نفر از محافظان خود مورد سوءقصد قرار گرفت و با شلیک 50 گلوله ، در دم به شهادت رسید و به‌جمع یاران گلگون کفن خویش پیوست.
روزنامه جمهوری اسلامی - پنجشنبه 15 مرداد1360

آیت‌الله قدوسی شهید شد

بر اثر انفجار یک بمب آتش‌زا که در ساعت 40/۸ دقیقه بامداد دیروز[شنبه 14 شهریور1360] در یکی از دفاتر ساختمان مرکزی دادستانی کل انقلاب رخ داد، آیت‌الله علی قدوسی دادستان کل انقلاب از ناحیه پا و سینه مجروح شد و پس از رسیدن به بیمارستان در ساعت ۲۰ دقیقه بعدازظهر به صف طویل شهدای انقلاب اسلامی پیوست.
روزنامه جمهوری اسلامی- یکشنبه 15 شهریور1360

آیت‌الله مدنی به شهادت رسید

حدود ساعت 40/1 بعدازظهر روز جمعه [20 شهریور 1360] پس از آنکه آیت‌الله سید اسدالله مدنی خطبه‌های نماز را به اتمام رساند، در جایگاه خود به‌طور انفرادی ۲ رکعت نماز آغاز کرده بود که جوانی حدوداً ۲۰ ساله از میان جمعیت خود را به وی رساند که مأموران محافظ مانع حرکت و نزدیکتر شدن به امام جمعه شدند ولی جوان به فاصله‌ای رسیده بود که توانست با دست بازوی آیت‌الله مدنی را بگیرد و به‌سوی خود بکشد.
در این حال مردم و محافظین به جوان مشکوک شده مانع از نزدیک شدن به امام جمعه می‌شوند که در این اثنا جوان مهاجم با یک حرکت، خود را روی آیت‌الله مدنی می‌اندازد و بلافاصله ضامن نارنجکی را که به همراه داشته می‌کشد و نارنجک منفجر می‌شود. براثر این انفجار آیت‌الله مدنی و چند نفر از اطرافیانش بشدت مجروح شدند و جوان مهاجم در دم متلاشی و کشته شد.
امام جمعه تبریز و عده‌ای دیگر از زخمی شدگان بلافاصله توسط مردم به بیمارستان سینای تبریز انتقال یافتند و تحت مداوا قرار گرفتند، اما متأسفانه شدت جراحات وارده به حضرت آیت‌الله مدنی به حدی بود که تلاش پزشکان به نتیجه نرسید و ایشان به شهادت رسیدند...
روزنامه کیهان - شنبه 21 شهریور 1360






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7478/16/558670/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها