هزار تن روغن در راه بازار


۷۰

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در حال حاضر شرایط روغن خانوار و صنف و صنعت در تعادل قرار دارد و ۷۰ هزار تن از ذخایر برای خانوار در زنجیره تأمین در حال توزیع است. حسن حنان، درباره وضعیت روغن در کشور و موضوعات مطرح شده در فضای مجازی گفت: در حال حاضر وضعیت تأمین و موجودی کالای روغن برای مصارف خانوار و صنف و صنعت در شرایط مطلوب‌تر قرار دارد و بهتر از هر زمان دیگری در حال تأمین است. معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران به‌عنوان تأمین کننده کالاهای اساسی (برنج، روغن، شکر و گندم) است که در حال حاضر باید اذعان کنم که سطح ذخایر در حد مطمئن و بالاتر از سطح اطمینان است و هیچ مشکلی نداریم. بازار هم مستمر رصد می‌شود و تعامل با بخش خصوصی فراهم شده است.
عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: میزان مصرف ماهانه روغن کشور ۱۲۰ هزار تن و میزان مصرف روغن سالانه تا ۱۶۰۰ هزار تن (یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن) می‌رسد که ۵۵ تا ۶۰ درصد مصرف صنعتی و ۴۰ تا ۴۵ درصد مصرف خانوار است. حسن حنان افزود: روغن پالم و سویا برای مصارف صنف و صنعت و روغن‌های آفتاب‌گردان و ترکیبی از سایر روغن‌ها برای خانوار استفاده می‌شود که روغن خانوار در بطری‌های ۸۰۰ گرمی تا ۲ کیلوگرمی و روغن صنایع به‌صورت فله یا حلب ۱۶ کیلویی بسته‌بندی و به مصرف می‌رسد. او افزود: به‌عنوان یک مسئول دوباره تأکید می‌کنم در حال حاضر شرایط روغن خانوار و صنف و صنعت در تعادل قرار دارد و ۷۰ هزار تن از ذخایر برای خانوار در زنجیره تأمین در حال توزیع است.
قائم مقام معاون وزیر گفت: مردم هم این فضاها را می‌دانند و خود می‌دانند چگونه با این ترفندهایی که القای کمبود کالا در بازار را می‌کنند، مقابله کنند./ایسنا



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7478/9/558642/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها