محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع ملی‌پوش پرسپولیس در گفت و گو با «ایران»:

اسکوچیچ خیلی زود با بچه‌ها اُخت شد


محمدمحمدی سدهی/ هفته گذشته برنامه آماده‌سازی تیم ملی فوتبال برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر برگزار شد و ملی‌پوشان کشورمان با برگزاری اردوی تاشکند مقابل ازبکستان به برتری 2-1 دست یافتند. شاگردان اسکوچیچ پس از تاشکند راهی ترکیه شدند اما بازی این تیم با مالی به دلیل ابتلای چند بازیکن حریف به کرونا لغو شد و 2 اردوی در نظر گرفته برای تیم ملی با برگزاری تنها یک بازی به پایان رسید. تیم ملی در حال حاضر در مسابقات انتخابی جام جهانی با حضور در جایگاه سوم پس از تیم‌های عراق و بحرین شرایط مناسبی ندارد و باید در 4 بازی دور برگشت امتیازات لازم را کسب کند.
محمدحسین کنعانی‌زادگان، مدافع تیم ملی فوتبال درخصوص بازی تدارکاتی مقابل ازبکستان به خبرنگار«ایران» گفت: «ملی‌پوشان پرسپولیس به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا، خیلی دیر به اردوی تیم ملی اضافه شدند ولی با وجود این  2 اردوی خوب در ازبکستان و ترکیه برگزار کردیم. مهمترین موضوع در اردو جمع شدن بازیکنان پس از چند ماه کنار هم بود. به نظر من همین موضوع بهترین دستاورد تیم ملی در اردوی ازبکستان و ترکیه بود. در اردوی اول به تاشکند رفتیم و با ازبکستان بازی کردیم. نمایش خوبی مقابل این تیم داشتیم و توانستیم تیم خوب ازبکستان را شکست دهیم اما متأسفانه بازی دوم ما در اردوی ترکیه با تیم ملی مالی لغو شد. بازی با مالی می‌توانست به آماده‌سازی تیم ملی کمک زیادی کند.»
او در ادامه به کار کردن با دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی اشاره کرد:«اسکوچیچ خیلی زود با بچه‌ها اُخت شد و از کار کردن در کنار اسکوچیچ لذت می‌بریم. او مربی بسیار خوبی است و برای تیم ملی زمان زیادی می‌گذارد. اسکوچیچ برای آنالیز حریفان ساعت‌ها زمان می‌گذارد و تا ساعت دو سه بامداد تیم‌ها را آنالیز می‌کند. علاوه بر این اسکوچیچ شناخت بسیار خوبی از بازیکنان دارد و این فاکتورهای مثبت می‌تواند دلیلی بر موفقیت تیم ملی در بازی‌های آینده باشد.» کنعانی‌زادگان شانس صعود تیم ملی به جام جهانی 2022 قطر را بالا می‌داند: «هیچ کدام از بازی‌ها در گروهمان آسان نیست و تیم‌های سرسختی همچون عراق و بحرین تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا بهترین نتیجه را مقابل تیم ملی ایران بگیرند. همان گونه که در دور رفت مسابقات شاهد این موضوع بودیم و توانستند تیم ملی را شکست دهند. با وجود این تلاش می‌کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم. صد درصد به جام جهانی صعود می‌کنیم چرا که لایق هستیم.» مدافع ملی‌پوش پرسپولیس در خصوص سؤالی مبنی بر اینکه چه زمانی به تمرینات سرخپوشان اضافه می‌شود؟ چنین پاسخ داد: «در حال حاضر استراحت می‌کنم و منتظر تماس مسئولان باشگاه هستم تا در تمرینات حاضر شوم. متأسفانه پس از بازگشتمان از قطر یک سری اتفاقات برای پرسپولیس افتاد که موجب رنجش هواداران شد. پرسپولیس یک فرصت تاریخی دارد و هواداران دوست ندارند این فرصت تاریخی از دست برود و تیم با جدایی برخی از بازیکنان با دست خالی در فینال لیگ قهرمانان حاضر شود. علاوه بر این خودمان هم دوست نداریم این فرصت ایده‌آل برای قهرمانی را از دست بدهیم. هیچ چیزی جز قهرمانی هواداران را خوشحال نمی‌کند.»
مدافع شماره 6 پرسپولیس اظهار داشت: «ما بازیکنان خوشحالیم که بهترین هواداران آسیا را داریم و از این نظر به خودمان می‌بالیم. منتظریم ببینیم در چند روز آینده چه اتفاقاتی می‌افتد. امسال هم همانند سال‌های گذشته باید با قدرت در لیگ قهرمانان، لیگ برتر و جام حذفی حاضر شویم و بهترین نتایج را در این سه جام بگیریم. برای کسب نتیجه در مسابقات پیش رو مصمم هستیم و تنها نیاز به آرامش داریم. پرسپولیس فینالیست آسیاست و این موضوع باعث شده بازیکنان پیشنهادهایی داشته باشند که کاملاً طبیعی است. حقیقتاً همه پیشنهاد دارند اما هیچ جا مثل پرسپولیس نمی‌شود و این را همه بچه‌ها می‌دانند. بچه‌ها یک سری مشکلات دارند که باشگاه باید کمک کند برطرف شود تا بدون استرس و با خیال راحت تنها به بازی کردن فکر کنند.»
کنعانی‌زادگان با اشاره به اینکه امیدواریم مشکلات هر چه زودتر تمام شود و آرامش به پرسپولیس بازگردد، گفت: «دوست داشتیم فینال در تهران برگزار شود اما این اتفاق نیفتاد و دوحه به عنوان میزبان فینال معرفی شد. قطری‌ها امکانات خوبی دارند و برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا زحمات زیادی کشیدند. وقتی آنها اینقدر زحمت کشیدند، مسلماً حقشان این است که فینال را در کشور خودشان برگزار کنند. در هر حال هدف ما قهرمانی در آسیاست و برایمان فرقی نمی‌کند که فینال در کجا برگزار شود. ما در دوحه برای نام بزرگ پرسپولیس می‌جنگیم و ا‌‌ن‌شاءالله جام را به خانه می‌آوریم. پرسپولیس امسال در لیگ قهرمانان بهترین نتایج را کسب کرد و لایق قهرمانی هستیم. امیدوارم قهرمان شویم و جام را به هواداران پرشورمان هدیه دهیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7471/1/557860/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها