مجموعه جدید «دیرین دیرین» با داستان‌های طولانی می‌آید




مریم سادات گوشه
خبرنگار
«دیرین دیرین» با صدای محمدرضا علیمردانی از آن دسته طنزهای به یادماندنی و معروفی شد که علی درخشی برای اولین بار در نوروز 94 از تلویزیون آن را پخش کرد. طنزی که بار معنایی تاریخی داشت و به دوران دیرین دیرین و انسان‌های اولیه و بی‌سروسامانیان پرداخت و ریتمی آهنگین و موزون داشت و به مشکلات و مسائل اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی پرداخت و توانست جای خود را در بین مخاطبان آثار طنز باز کند.
اکنون بعد از گذشت 5 سال از تولید این مجموعه طنز انیمیشن کوتاه قرار است که بزودی مجموعه جدید «دیرین دیرین» دوباره با شکل و شمایل جدیدتری وارد شبکه نمایش خانگی شود. درخشی انیمیشن‌ساز موفقی که پیش از آن هم با انقراض و حیات وحش استعداد خود را در حوزه انیمیشن‌سازی نشان داده بود، در مورد موضوع این انیمیشن به «ایران» می‌گوید: «در این سری جدید سعی کردیم از فضای انتقادی فاصله بگیریم و مجموعه را وارد یک فضای دراماتیک کردیم.»
او در مورد وجه تمایز این مجموعه جدید با قبل توضیح می‌دهد: «این مجموعه انیمیشنی جدید دیرین دیرین به صورت داستان بلند است و هر قسمت 20 تا 25 دقیقه است که البته دنباله‌دار نیست و هفته‌ای 2 قسمت در شبکه نمایش فیلیمو ظرف یک ماه آینده پخش خواهد شد و تا شش ماه ادامه خواهد داشت.»
درخشی در‌خصوص جامعه مخاطب انیمیشن«دیرین دیرین» در ایران می‌گوید: «جامعه مخاطب انیمیشن در ایران بیشتر مربوط به کودکان و نوجوانان است تا بزرگسالان. در کشور ما بیشتر کودکان و نوجوانان انیمیشن می‌بینند تا بزرگسالان. در صورتی‌که ما نیز امیدواریم بزرگسالان هم پای این انیمیشن بنشینند.»
او در مورد ساخت این انیمیشن تصریح کرد: «ساخت کار بلند خیلی سخت‌تر است. مخصوصاً انیمیشن دیرین دیرین که پیشتر ساخته بودیم و مخاطب عادت به زمان کوتاه دارد. این مجموعه 50 قسمت است. و برای اولین بار قرار است انیمیشن هم در فضای تلویزیون اینترنتی آورده شود. ما می‌خواهیم با فیلم‌ها رقابت کنیم.»
این هنرمند در مورد زمان اجرای کارش افزود: «ما از اردیبهشت ماه 98 شروع کردیم و تا مهر 99 حدود یک سال و نیم طول کشید تا این کار به اتمام برسد. ما خروجی بالایی داشتیم و راندمان کارمان خیلی خوب بود.»
او درمورد ساخت مجموعه‌اش در شرایط سخت اقتصادی کنونی افزود: «مسأله تحریم‌ها در ساخت «دیرین دیرین» بی‌تأثیر نبود. لطمه‌ای که به تمام اقتصاد کشور وارد شد و ما هم از آن مستثنی نیستیم. اما با وجود تمام مشکلاتی که به وجود آمد این مجموعه با موفقیت ساخته شد.»
او در مورد پروژه دیگری که برای تلویزیون ساخته است، تصریح کرد: «این کار را با همکاری وزارت نیرو (توانیر) انجام می‌دهیم و فرهنگ درست مصرف کردن را با ایجاد طنز و سرگرمی ایجاد خواهیم کرد. امیدوارم تا دو ماه آینده از طریق تلویزیون پخش شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7470/19/557718/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها