تمام اتفاقات پرسپولیس در 72 ساعت گذشته

خبرهای خوب برای هواداران




گروه ورزش/ حواشی باشگاه پرسپولیس تمامی ندارد و این تیم در تعطیلات آخر هفته هم با این موضوع روبه‌رو بود. موضوع جدایی احتمالی برخی از بازیکنان، عدم دریافت مطالبات باشگاه و بحث پرداخت بدهی برانکو و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم از جمله مشکلات این باشگاه است. یکی از مهمترین اتفاقاتی که روز پنجشنبه برای سرخ‌ها رخ داد، جلسه مسئولان این تیم با وزیر ورزش و جوانان بود. این جلسه با حضور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان و مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای با اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی، افشین پیروانی و سیدجلال حسینی به نمایندگی از بازیکنان برگزار و درخصوص مسائل و مشکلات باشگاه بحث و گفت‌و‌گو شد. در این جلسه
۳ ساعته نمایندگان باشگاه پرسپولیس به بیان مشکلات تیم پرداختند و مسائل به صورت شفاف بررسی شد. طی صحبت‌های به‌عمل آمده قرار شد که آخرین قسط مطالبات برانکو این هفته پرداخت شود و تأمین منابع برای پرداخت بقیه مطالبات بازیکنان در اولویت قرار گرفته و پرداخت شود تا با حفظ فضای همدلی، پرسپولیس با قدرت و آرامش در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند.
نظر سرپرست باشگاه در مورد جدایی برخی بازیکنان
یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی پرسپولیسی‌ها جدایی احتمالی برخی از بازیکنان است. بشار رسن، شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری بازیکنانی هستند که می‌خواهند از جمع سرخ‌ها جدا شوند بر همین مبنا مهدی رسول‌پناه، سرپرست باشگاه پرسپولیس در‌خصوص بشار رسن اظهار داشت: «باشگاه مخالف صددرصد جدایی رسن است و این موضوع را به وی اعلام کرده‌ایم. رسن با ما قرارداد دارد و نمی‌تواند جایی برود. به بشار گفتم باید به تعهدات خود عمل کند. پرسپولیس روی حفظ این بازیکن مصمم است و این موضوع را خیلی جدی می‌گیرد. تمام هواداران نگران هستند و ما این موضوع را درک می‌کنیم. پرسپولیس در آستانه قهرمانی آسیاست و نمی‌خواهیم بازیکنان خود را از دست دهیم.» وی درباره وضعیت شجاع خلیل‌زاده و محمد نادری هم عنوان کرد: «قرار است با شجاع مذاکره و او را برای ماندن راضی کنیم. خلیل‌زاده یکی از بهترین بازیکنان ما است که انگیزه زیادی دارد و افتخار پرسپولیس است. تمام تلاشمان را به کار می‌گیریم تا مشکل این بازیکن حل شود. با مدیر برنامه‌های نادری هم در ارتباط و منتظریم نادری برای مذاکره به باشگاه بیاید.» رسول پناه همچنین درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات برانکو اظهار داشت:‌ «ان‌شاء‌الله هیچ خطری باشگاه را تهدید نکند و ما بر اساس وظیفه‌ای که داریم باید بحث پرداخت مطالبات برانکو را انجام دهیم. امیدواریم این غائله هر چه سریع‌تر ختم به خیر و خیال همه هواداران راحت شود.»
درخواست عجیب بشار از هواداران و موضع پرسپولیس
بشار رسن، بازیکن عراقی پرسپولیس که برای جدایی از جمع سرخپوشان مصمم است پنجشنبه شب با انتشار یک ویدیو در صفحه اینستاگرام خود از هواداران این تیم درخواست کرد برای جدایی‌اش به وی کمک کنند. بشار در این ویدیو خطاب به هواداران اظهار داشت: «هر بازیکنی دنبال آینده خود، زندگی و خانواده‌اش است‌. برای احترام گذاشتن به هواداران، قراردادم با پرسپولیس، مربیان، کادر فنی و بازیکنان، از قطر به ایران آمدم زیرا با این تیم قرارداد دارم. چند جلسه با رسول‌پناه داشتیم اما برای جدایی به توافق نرسیدیم. اکنون می‌خواهم از من حمایت کنید. تصمیم خودم را گرفته‌ام اما باشگاه اجازه نمی‌دهد و حق هم دارد اما برای آینده و زندگی خودم می‌خواهم بروم. خدا را شکر باشگاه الان شرایط خوبی دارد. تیم به فینال آسیا رفته و اکنون بازیکن داریم. جدایی هیچ بازیکنی روی موفقیت تیم تأثیر نگذاشته و خدا را شکر تیم موفق است. از شما می‌خواهم به من کمک کرده و از باشگاه، سرمربی و کادر فنی بخواهید. ان‌شاءالله خیر است.»
باشگاه پرسپولیس مخالف جدایی بشار است اما زمانی که پافشاری او را دید می‌خواهد با این بازیکن تعامل کند. باشگاه پرسپولیس به بشار اعلام کرده تنها در صورتی موافقت خود با صدور رضایتنامه‌اش برای تیم قطری را اعلام خواهد کرد که این باشگاه توافق کند در نیم فصل او را به خدمت بگیرد. در حقیقت پرسپولیس به دنبال تکرار شیوه انتقالی است که پیش از این درباره علیرضا بیرانوند دنبال کرده بود و این باشگاه در توافق با انتورپ بلژیک در نهایت او را در روزهای پایانی فصل در اختیار آنها قرار داد.
شجاع و نادری به توافق نزدیک شدند
جدایی شجاع خلیل‌زاده هم موضوعی بود که پرسپولیسی‌ها روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای به آن واکنش نشان دادند. باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مدافع این تیم - شجاع خلیل‌زاده‌- توقع غیرمنطقی از این باشگاه نداشته است. مدیران باشگاه پرسپولیس پس از فسخ قرارداد از سوی شجاع خلیل‌زاده به دنبال مذاکره و جلب رضایت این بازیکن برای بازگشت به جمع سرخپوشان هستند و بارها در مصاحبه‌های خود تأکید کرده‌اند خلیل‌زاده در جمع سرخپوشان باقی خواهد ماند. در همین زمینه قرار است مهدی رسول‌پناه با شجاع خلیل‌زاده و مدیر برنامه‌های این بازیکن امروز (یکشنبه) نشستی برگزار کند تا در صورت توافق، این مدافع ملی‌پوش قرارداد جدیدی با سرخپوشان امضا کند. خلیل‌زاده که گفته می‌شود با پیشنهاد جدی از لیگ قطر مواجه شده، درخواست افزایش رقم قرارداد را دارد. علاوه بر این تمدید قرارداد محمد نادری با پرسپولیس هم به یکی از دغدغه‌های اصلی هواداران و اعضای کادر فنی این تیم تبدیل شده است. این مدافع و مدیر برنامه‌هایش جمعه شب پس از مدت‌ها جلسه‌ای حضوری با دو عضو هیأت مدیره باشگاه برگزار کرده و به توافق‌های ابتدایی برای ادامه حضور وی در این تیم دست یافتند. البته نادری در این جلسه به مدیران باشگاه گفته است تا روز یکشنبه جواب نهایی‌اش برای تمدید قرارداد با پرسپولیس را اعلام خواهد کرد اما این‌گونه که به نظر می‌رسد نسبت به روزهای قبل ادامه حضور وی در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی قوت بیشتری یافته است.
۴۰۰ هزار یورو دیگر به برانکو رسید
باشگاه پرسپولیس در چند روز گذشته دو قسط از مطالبات ۷۸۴ هزار یورویی برانکو ایوانکوویچ را پرداخت کرده است. پرسپولیس که تاکنون ۶۶۰ هزار یورو به حساب سرمربی اسبق خود واریز کرده، قرار است هفته آینده هم ۱۲۴ هزار یورو دیگر به این مربی پرداخت کند تا با برانکو تسویه حساب کرده باشد. باشگاه پرسپولیس علاوه بر پرداخت این پول، باید جریمه 60 هزار فرانکی هم به فیفا بدهد تا پنجره نقل و انتقالاتی‌اش باز شود. بر همین اساس دارو بوسیچ، وکیل سرمربی کروات ضمن تشکر از مدیریت پرسپولیس برای این اقدام به فارس گفت: «این موضوع مهم است که سرانجام پرسپولیس تلاش خود را انجام داد تا پول را به برانکو برساند. مدیرعامل پرسپولیس کار بزرگی را انجام می‌دهد و طلب برانکو را بخش بخش پرداخت می‌کند. نکته مهم این است مبلغ زیادی را پرداخت کرده اما هنوز کل طلب تسویه نشده است. تا وقتی آنها در حال پرداخت پول هستند، ما اعتراض یا شکایتی نداریم و ان‌شاءالله پرسپولیس در روزهای آینده کل پول را پرداخت می‌کند.»
فرصت 5 روزه برای ارسال لایحه دفاعی درخصوص آل‌کثیر
یکی دیگر از موضوعات پرسپولیسی‌ها غیبت آل‌کثیر در فینال است و پرسپولیسی‌ها به دنبال این هستند تا او بخشیده شود. مهاجم سرخ‌ها در آستانه بازی مقابل النصر عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به دلیل خوشحالی بعد از گلی که از سوی AFC نژادپرستانه تلقی شد به ۵ ماه محرومیت و ۱۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد. با گذشت چند هفته از این رأی و ارسال دفاعیه باشگاه پرسپولیس به کنفدراسیون فوتبال آسیا اکنون گراندز رأی به باشگاه ارسال شده و پرسپولیس پنج روز فرصت دارد لایحه بدهد و به تصمیم نهایی اعتراض کند.
شکایت النصر از پرسپولیس دوباره رد شد
یکی دیگر از پرونده‌های پر استرس سرخپوشان شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس به دلیل استفاده از بازیکنان جدید بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست تجدید‌نظر النصر در پرونده شکایت از پرسپولیس به خاطر بازیکنان جدید را نیز رد کرده تا از نظر ای‌اف‌سی، این پرونده مختومه شود و پرسپولیس فینالیست قطعی لیگ قهرمانان آسیا لقب گیرد. در خبری که از سوی رسانه‌های سعودی منتشر شده، آمده: «کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا، به فرجام‌خواهی باشگاه النصر پاسخ منفی داده و رأی کمیته انضباطی (تبرئه پرسپولیس) را تأیید کرده است.» بنابراین پرسپولیس باید منتظر حریف شرق آسیایی خود باشد و برای فینال لیگ قهرمانان آسیا 2020 آماده شود.
AFC رسماً دوحه را میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرد
همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً اعلام کرد، دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی دوحه قطر برگزار خواهد شد. بر این اساس فینال آسیا در روز 19 دسامبر (شنبه، 29 آذرماه) برگزار می‌شود. پیش از این عنوان شده بود که احتمالاً ورزشگاه آزادی میزبان فینال لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.
باشگاه از هواداران کمک خواست و نخواست!
باشگاه پرسپولیس روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای و ذکر مشکلات مالی این باشگاه، شماره حسابی را معرفی و از هواداران خود درخواست کرد در صورتی که تمایل به حمایت و تقویت تیم در بخش اقتصادی دارند مبالغی را به این شماره حساب واریز کنند. البته پس از واکنش منفی برخی پیشکسوتان و انتقادهای گسترده به خاطر این اقدام، سایت و اینستاگرام باشگاه پرسپولیس این خبر را حذف کردند.

بــــرش
شجاع؛ زننده بهترین گل غرب آسیا

هفته گذشته سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب بهترین گل مسابقات لیگ قهرمانان 2020 در منطقه غرب نظرسنجی برگزار کرد که در بین 10 گل، گل شجاع خلیل‌زاده به الشارجه با کسب 48 درصد آرا توانست بهترین گل لقب گیرد. گل شیخ دیاباته به الاهلی عربستان نیز با 34 درصد آرا، مقام دوم لقب گرفت. گل رضا میرزایی، مهاجم سپاهان به السد قطر نیز با کسب 3 درصد به مقام پنجم رسید.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7470/18/557714/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها