گفت‌و‌گوی «ایران» با ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال که به کرونا مبتلا شده است

مبتلا شدن رونالدو نشان می‌دهد باید مراقب همدیگر نیز باشیم



حامد جیرودی
خبرنگار
موج جدید شیوع کرونا باعث شده نهادهای مربوطه تأکید بیشتری بر اجرای قوانین و پروتکل‌ها داشته باشند و در برخی کشورها مقررات سختگیرانه تازه‌ای وضع شود. در این میان ستاره‌های ورزش جهان و ایران نیز از ابتلا به کرونا در امان نمانده‌اند و بازیکنانی مانند زلاتان ابراهیموویچ و کریستیانو رونالدو نیز کرونا گرفته‌اند. حمید سوریان قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران و جهان و نایب رئیس فعلی فدراسیون کشتی هم به این ویروس مبتلا شده و تست کرونای سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال هم پس از بازگشت تیم ملی از ازبکستان مثبت اعلام شد. موضوعی که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به آن اشاره داشت و برای ناظم الشریعه آرزوی سلامتی کرد. ناظم الشریعه که حال چندان مساعدی نداشت، به خبرنگار«ایران» گفت: «برای سفر به ازبکستان دو بار در ایران و دو بار در آن کشور تست کرونا دادیم. وقتی از ازبکستان برگشتیم، میشل پطروس (مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی) گفت حالم خوب نیست. من یکشنبه و دوشنبه خوب بودم ولی کم کم بدن دردم شروع شد و وحشتناک شدت گرفت. کسی هستم که هر روز تمرین دارم و ورزش می‌کنم. ابتدا خیلی نگران نبودم ولی آنقدر بدن درد شدید شد که یک شب تا صبح نخوابیدم. چهارشنبه تست کرونا دادم و پنجشنبه هم مشخص شد که مبتلا شده‌ام. البته در هتل ما هیچ کسی نبود و پروازمان هم چارتر بود، نمی‌دانم چطور این ویروس به ما منتقل شد. با این حال فعلاً در منزل قرنطینه هستم تا حالم بهتر و ویروس از بدنم خارج شود.»
او درباره اینکه چهره‌های سرشناسی مانند حمید سوریان و کریستیانو رونالدو هم به این ویروس مبتلا شده‌اند چنین واکنشی داشت: «همان طور که کارشناسان می‌گویند این ویروس بسیار موذی و منحوس است و خطر ابتلا به آن بسیار وجود دارد. من فقط خدا را شکر می‌کنم که بازیکنان تیم ملی در سلامت کامل هستند و مشکلی از این نظر ندارند. به‌هر حال، کرونا الان طوری شده که ما باید با آن زندگی کنیم ولی امیدوارم امکانات درمانی و پزشکی ما روز‌به‌روز در این خصوص بهتر شود و دولت هم تلاش مجدانه‌ای در این خصوص انجام دهد و در غیر این صورت مشکلات‌مان درباره شیوع کرونا بیشتر خواهد شد.»
توصیه اصلی پزشکان این است که همه مردم در ابتدا به‌صورت انفرادی پروتکل‌های بهداشتی مثل رعایت کردن فاصله اجتماعی و زدن ماسک به‌صورت مداوم در خارج از منزل را جدی بگیرند. ناظم الشریعه با تأیید این نکات ادامه داد:«واقعاً همین طور است. شما شک نکنید که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، وضع بسیار بدتر از این خواهد شد. بنابراین باید مراقب هم باشیم و فقط به فکر خودمان نباشیم. این نکته‌ای است که به نظر من باید خیلی به آن توجه داشت و باید علاوه بر بهداشت فردی مواظب اطرافیان‌مان هم باشیم.»
کریستیانو رونالدو گفته پروتکل‌ها را رعایت کرده و از منزل هم خارج نشده و علائم بیماری را هم ندارد. با این حال در قرنطینه مانده تا این دوران را سپری کند. مبتلا شدن فردی با شرایط رونالدو که کمتر در محیط‌های آلوده است، نشان دهنده این است که کرونا به قول معروف غریبه و آشنا نمی‌شناسد. سرمربی تیم ملی فوتسال در این باره گفت:«یقیناً همین طور است. مبتلا شدن ستاره‌ای مثل رونالدو نشان می‌دهد که رعایت کردن نکات بهداشتی به‌صورت فردی هم به تنهایی جوابگو نیست و باید اطرافیان هم رعایت کنند.»
تیم ملی فوتسال در دو بازی تدارکاتی در ازبکستان، حریف را با نتایج 2-1 و 3-2 شکست داد. ناظم الشریعه درباره این اردو هم صحبت کرد:«ما قرار بود در مسابقات جام ملت‌های آسیا در کویت شرکت کنیم که این مسابقات به‌خاطر کرونا به تعویق افتاد و فکر می‌کنم فروردین 1400 برگزار شود. با این حال و با توجه به یک سال دوری از میادین و همچنین بچه‌هایی که برای اولین‌بار تیم ملی را همراهی می‌کردند، این اردو و نتایجی که با پیروزی تیم کشورمان همراه بود، راضی کننده بود. خصوصاً اینکه ازبکستان یکی از تیم‌های خوب فوتسال آسیا نیز به شمار می‌رود. ما انتظار داریم که به اندازه نام فوتسال ایران و توقعاتی که از این تیم می‌رود، حمایت‌ها هم صورت بگیرد تا به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.»
ناظم الشریعه و ملی پوشان فوتسال، بازی تیم ملی فوتبال ایران برابر ازبکستان را که با پیروزی 2-1 شاگردان دراگان اسکوچیچ همراه شد در ورزشگاه پاختاکور تاشکند از نزدیک تماشا کردند. او درباره عملکرد تیم ملی همچنین نظر داد:«بازی خوبی بود ولی به نظرم باید به اسکوچیچ اعتماد کرده و به او و تیم ملی کمک کنیم تا از این گذر سخت عبور کنند.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7470/18/557713/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها