اخبار



غلامعباس توسلی درگذشت

غلامعباس توسلی جامعه‌شناس برجسته ایرانی، فعال سیاسی و مؤلف بیش از ده‌ها کتاب در حوزه علوم اجتماعی در سن ۸۵ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. آزاده توسلی دختر مرحوم غلامعباس توسلی به ایرنا گفت: بعد از چهار ماه بیماری، مرحوم توسلی ظهر جمعه دچار ایست قلبی شد و در منزل شخصی اش فوت کرد.
غلامعباس توسلی جامعه‌شناس برجسته ایرانی در اول خرداد ۱۳۱۴ در رشتخوار (خراسان رضوی) و در خانواده‌ای از طبقه متوسط متولد شد.مرحوم توسلی تاکنون بیست جلد کتاب تألیف کرده‌است که برخی از آنها مانند نظریه‌های جامعه‌شناسی، جامعه‌شناسی کار و شغل، جامعه‌شناسی دین و... به چاپ‌های مکرر رسیده‌اند. وی همچنین در حدود ۶۰ مقاله علمی ـ پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی منتشر کرده‌است.

پاسخ حمید انصاری به فائزه هاشمی درباره فلسطین

حمید انصاری قائم مقام مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، در یادداشتی مواضع اخیر فائزه هاشمی درباره موضوع فلسطین و عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را نسنجیده و مخالف با نظریات مرحوم هاشمی رفسنجانی دانسته است.
به گزارش جماران، در بخشی از این یادداشت آمده: اشتباه آشکار گوینده این است که غصب فلسطین را موضوعی تاریخی و مربوط به گذشته دانسته و با قیاس مع‌الفارق آن با جدایی بحرین از ایران و تشکیل مجدد جمهوری‌های مستقل در قلمرو شوروی سابق و یا وحدت دو آلمان و جدایی دو کشور کره چنین نتیجه گرفته است که همان‌گونه که وضعیت فعلی این کشورها را به رسمیت می‌شناسیم می‌توان عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی را هم مورد تأمل قرار داد! انصاری با رد قیاس‌های تاریخی فائزه هاشمی آورده: طنز جالب اینکه گوینده در چندین نوبت قبلاً در مسائلی نظیر حق دوچرخه‌سواری بانوان و یا حضور آنان در ورزشگاه‌ها گفته است که باید برای این حق جنگید (با همین تعبیر) و اینکه آماده پرداخت هرگونه هزینه‌ای و از جمله به زندان رفتن می‌باشد. اگر واقعاً دفاع از حق ولو در امور جزئی و ورزشی تا این حد ارزش دارد - که به نظر من دارد - آیا این استدلال را می‌پذیرید که چون در کشورهای دیگر محرومیت‌هایی صدهابار مهمتر از این نسبت به بانوان اعمال می‌شود منفعت خودتان را در نظر بگیرید و کوتاه بیایید و منافع و امنیت خود و جمعی دیگر را به خطر نیندازید؟
انصاری در ادامه با یادآوری تفاوت مخصوص نظر فائزه هاشمی با مرحوم پدرش چند نمونه از مواضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یادآوری کرده است؛ «نباید بگذاریم دیوار انزجار از رژیم صهیونیستی در جهان که با خون زن و مرد و پیر و جوان فلسطینی در دنیا، مخصوصاً در اروپا ایجاد شده و بالا رفته، با سخنان نسنجیده ما فرو ریزد و جای آن سیم خاردارهایی در حمایت از اشغالگران بکارند.» «در مورد آینده فلسطین من هنوز هم عقیده دارم که حضور اسرائیل و این دولت جعلی موقت است و یک روزی بالاخره این جسم که خارجی و در پیکر یک ملت و یک کشور وارد شده است حذف می‌شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7470/3/557709/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها