دیگه چه خبر؟



ترامپ: به ایرانی‌ها گفته‌ام تا پس از انتخابات صبر کنند!

   خبر اول اینکه، رئیس‌جمهوری امریکا باری دیگر مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ ایران برای انعقاد توافقی جدید با وی تماس خواهد گرفت. به‌گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، ادعا کرد: من به‌ آنها گفتم که تا پس از انتخابات صبر کنند اما تأکید کردم که پس از انتخابات همه چیز سخت‌تر خواهد شد. به آنها گفتم که تا پس انتخابات صبر کنند چراکه الان نمی‌توانند توافق کنند. اگر جوی خواب‌آلود پیروز شود، به بهترین توافق ممکن می‌رسند. از سوی دیگر جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات امریکا هم مدعی شد که جمهوری اسلامی به داشتن مواد لازم برای ساخت بمب اتمی نزدیک‌تر شده است! وی گفت: امریکا منزوی شده است. متحدان‌مان کارهایشان را به تنهایی پیش می‌برند. سیاست «اول امریکا» باعث انزوای امریکا شده است. وی با بیان این ادعا که ایران به داشتن مواد لازم برای ساخت بمب نزدیک‌تر شده است، افزود: کره‌شمالی بمب و موشک‌های بیشتری در اختیار دارد. ما در شرایطی هستیم که متحدان‌مان رسماً می‌گویند که نمی‌توانند روی ما حساب کنند.

استرداد مدیرعامل اسبق بانک سرمایه

  خبر دیگر اینکه، در راستای مأموریت ابلاغی رئیس قوه قضائیه و برای اولین بار یک مجرم بزرگ اقتصادی از اروپا به کشور بازگردانده شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در پی تأکیدات و دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر بازگرداندن مجرمین و متهمین اقتصادی، علیرضا حیدرآبادی‌پور مدیرعامل اسبق بانک سرمایه که درحین تحقیقات مقدماتی از کشور خارج شده بود با تلاش پلیس اینترپل جمهوری اسلامی توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به کشور مسترد شد. حیدرآبادی‌پور دو پرونده مهم فساد اقتصادی دارد. وی به اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع متهم بوده و در جریان محاکمه برخی از مدیران بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور به طور غیابی به ۱۲ سال حبس محکوم شده است.

محکومیت یک شهروند ایرانی در امریکا

  دست آخر اینکه،  وزارت دادگستری امریکا یک‌ شهروند ایرانی را به‌دلیل آنچه که «دور زدن تحریم‌های امریکا» خوانده شد، به ۲۳ ماه حبس محکوم کرده است. به‌گزارش ایسنا، وزارت دادگستری امریکا روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سید سجاد شهیدیان ۳۳ ساله را به اتهام «انجام تراکنشات مالی مغایر با تحریم‌های اعمالی علیه ایران» به ۲۳ ماه حبس محکوم کرده است.اریکا مک دونالد، دادستان امریکایی در این خصوص گفته است: آقای شهیدیان مؤسس و رئیس یک شرکت خدمات مالی بود که روش‌هایی برای دور زدن تحریم‌های امریکایی که به طور قانونی علیه ایران اعمال شده بودند، اتخاذ کرده بود. چنین اقداماتی مجرمانه است و منافع امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7470/3/557708/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها