اخـــــــــبار



طرح ملی زنان و ICT در ۲۷۰ نقطه کشور اجرایی شد

مشاور وزیر ارتباطات در کارگاه آنلاین توانمندسازی زنان با ICT گفت: طرح ملی زنان و ICT در ۲۷۰ نقطه کشور اجرایی شد. به گزارش «ایران»، کارگاه توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان در دو بخش توانمندسازی زنان از طریق ICT و حمایت از کودکان در فضای مجازی با حضور معاون برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان، معاون حمایت از کودکان وزارت زنان و کودکان اندونزی، مسئول امور بانوان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نمایندگان سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی، نماینده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و مدیران برخی از استارتاپ‌های ایرانی بین دو کشور ایران و اندونزی، به‌صورت آنلاین برگزار شد.
در این نشست هانیه سامعی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان گفت: توانمندسازی زنان در حوزه ICT و حفاظت از کودکان در فضای مجازی در شرایط فعلی اهمیت بسیاری دارد و تبادل اطلاعات میان کشورهای دارای تشابهات فرهنگی و دینی، در این زمینه می‌تواند بسیار مفید باشد. وی با اشاره به طرح ملی زنان و ICT گفت: این طرح در۲۷۰ نقطه کشور، با هدف آموزش مفاهیم اولیه فضای مجازی و امکانات آن برای بهره‌برداری زنان و معرفی فرصت‌ها و چالش‌های فضای مجازی اجرایی شده است.
کوثر سلیمی خورشیدی، مسئول امور بانوان در رگولاتوری نیز گفت: سند «حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان» در سال۹۶ توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تصویب شد که از جمله برنامه‌های اجرایی در راستای عملیاتی‌سازی آن می‌توان به تشکیل بانک اطلاعاتی حمایت از فضای مجازی کودکان، اجرای طرح ۲۰ تا ۲۰ (رونمایی از یک طرح مربوط به کودکان در بیستم هر ماه) و ایجاد اینترنت پاک از سوی زیست بوم مجازی کودک اشاره کرد. وی گفت: تصویب ضوابط صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برگزاری ۲۹ کارگاه‌ آموزشی خانواده، آشنایی با فضای مجازی و توانمندسازی زنان از طریق فناوری اطلاعات، ارائه سیمکارت کودک و نوجوان با قابلیت دسترسی به بسته‌های خدماتی جذاب تلفن همراه پهن باند متناسب با گروه های سنی کودک و نوجوان و عدم فروش هرگونه سیمکارت تلفن همراه به افراد کمتر از ۱۸ سال از جمله اقدامات رگولاتوری در زمینه حفاظت از کودکان و حمایت از زنان است. سلیمی خورشیدی درباره همکاری اپراتورها با رگولاتوری در حوزه حفاظت از کودکان اظهار کرد: ارائه سیمکارت کودک و تبدیل سیمکارت عادی به سیمکارت کودک و نوجوان با کمک دو اپراتور موبایل از جمله اقدامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

محدود شدن تبلیغات پنهانی در اینستاگرام

اینستاگرام در پی تحقیقات دیده بان رقابت انگلیس، متعهد شد تبلیغات پنهان از سوی اینفلوئنسرها در این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو را محدود کند.
به گزارش ایسنا، فیس بوک ایرلند، که اینستاگرام را در انگلیس اداره می‌کند، متعهد شده است تغییراتی را صورت دهد و سازمان رقابت و بازارهای انگلیس وعده مذکور را تغییر رفتار مهمی از سوی یک پلتفرم شبکه اجتماعی بزرگ توصیف کرده است.
دیده بان رقابت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: با تغییرات اینستاگرام، پست کردن یک تبلیغات در این پلتفرم بدون این که به‌عنوان تبلیغات مشخص شود دشوار خواهد شد.
فیس بوک که شرکت مادر اینستاگرام است، از همکاری با سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در جهت افزایش شفافیت مربوط به ارسال تبلیغات از سوی اینفلوئنسرها استقبال کرد.
سازمان رقابت و بازارهای انگلیس درباره این که بسیاری از اینفلوئنسرها محتوای مربوط به شرکت‌ها را در اینستاگرام پست می‌کنند بدون این که مشخص کنند برای این کار پول یا مشوق‌های دیگری دریافت کرده‌اند، تحقیقاتی را انجام داده بود.
اینفلوئنسرها اگر برای ارسال چنین پست‌ها یا خدماتی پول یا مشوق‌های دیگر دریافت می‌کنند، از این پس باید تأیید یا فاش کنند. بر اساس گزارش رویترز، اینستاگرام از فناوری استفاده خواهد کرد که مشخص می‌کند چه زمانی کاربران به وضوح روشن نمی‌کنند که تبلیغات ارسال می‌کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7470/17/557703/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها