ایران 1- آرژانتین 1

یک یک با قهرمان



تیم ملی فوتبال ایران در دیداری به یاد ماندنی مقابل تیم ملی آرژانتین به تساوی یک بر یک در طول 90 دقیقه رسید. آرژانتینی که یک سال بعد قهرمان جام جهانی فوتبال شد. ملی پوشان در نوروز 1356 عازم اسپانیا شدند تا در مسابقات بزرگداشت هفتادوپنجمین سالگرد تأسیس باشگاه رئال مادرید شرکت کنند. آنها سه‌شنبه 2 فروردین 1356 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئوی رئال مادرید مقابل آرژانتینی‌ها در طول 90 دقیقه یک گل زدند و فقط یک گل دریافت کردند. گرچه در ضربات پنالتی آنها 4 بر یک مغلوب بازیکنان سرزمین نقره شدند،اما مساوی مقابل آرژانتین انگیزه ملی‌پوشان را برای کسب نتایج درخشان در فوتبال مضاعف کرد. انگیزه‌ای که آنها را سال 1356 برای نخستین بار راهی جام جهانی کرد. ترکیب تیم ملی ایران را که حشمت مهاجرانی هدایت آن را بر‌عهده داشت، بهرام مودت (ناصر نبوی از دقیقه 40)، حسن نظری، حسین کازرانی، نصرالله عبداللهی، آندرانیک اسکندریان، علی پروین (کاپیتان)، محمد صادقی، ابراهیم قاسم‌پور، حسن روشن، غفور جهانی و رضا عادلخانی تشکیل می‌دادند.
ملی‌پوشان با واگذار کردن بازی در ضربات پنالتی به دیدار رده‌بندی این جشنواره راه یافتند و با تیم مولودیه الجزایر قهرمان جام باشگاههای آفریقا که مقابل رئال مادرید دو بر یک
 شکست خورده بودند، مواجه شدند که در آن بازی پس از تساوی یک بر یک (با گل غفور جهانی)، ایران در ضربات پنالتی قهرمان آفریقا را شکست داد و به مقام سوم این جشنواره دست یافت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7470/16/557699/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها