واگذاری مدیریت داراسوم در پایان سال 1400 به مردم



معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کسی از خرید واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های دولتی متضرر نمی‌شود.
عباس معمار‌نژاد در مورد ارزش روز سهام باقیمانده دولت در سه بانک خصوصی شده ملت، ‌تجارت و صادرات، گفت: ارزش روز این سهام 24 هزار میلیارد تومان است که واحدهای این صندوق با توجه به قیمت روز بازار با 20 درصد تخفیف به مردم ارائه می‌شود.
معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سهام سه بانک مهم(ملت، ‌تجارت و صادرات) در صندوق داراسوم قرار داده شده است. وقتی کسی واحدهای سرمایه‌گذاری یک صندوق را خریداری می‌کند، ریسکش کمتر است. ممکن است قیمت یک سهم کم شود، اما سهم‌های دیگر آن را جبران می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. البته ریسک جزء ذات بازار سرمایه است، اما واقعیت امر و بررسی سابقه صندوق‌ها در بورس نشان داده است کسی که واحدهای صندوق‌ها را خریداری کرده، ضرر نکرده و بلکه سود برده است.
وی گفت: مدیریت این صندوق از طریق شرکت تأمین سرمایه ملت انجام می‌شود و مدیر صندوق درواقع مدیر تأمین سرمایه ملت خواهد بود. صندوق قبلی شامل سهام سه بانک و دو بیمه بود که مدیر آن کارگزاری بانک مسکن بود، اما این صندوق داراسوم فقط شامل سهام سه بانک ملت، تجارت و صادرات است.
معمارنژاد گفت: سود سالانه هر بانک به صندوق داراسوم واریز می‌شود و این صندوق نیز به نسبت تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری هر شخص، سود را بین آنها تقسیم می‌کند.
معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طبق قانون تا پایان برنامه ششم توسعه یعنی پایان سال 1400 مدیریت صندوق‌های دارا یکم، تا سوم در اختیار دولت است و گفته شده است، هر کس بتواند حداقل یک دهم درصد از واحدهای سرمایه‌گذاری هر یک از این صندوق‌ها را داشته باشد، می‌تواند در مجمع عمومی صندوق و انتخابات هیأت مدیره شرکت کند و به مرور مدیریت این صندوق‌ها به دارندگان واحدهای سرمایه‌گذاری واریز می‌شود.
معمارنژاد افزود: تخفیف در نظر گرفته شده برای خرید واحدهای دارا سوم جدا از تخفیف صندوق‌های دارایکم و دارادوم است و ربطی به آنها ندارد.
معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی گفت: تمام تلاشمان این است که در هفته‌های اول آبان‌ماه این صندوق داراسوم را در بورس ارائه کنیم و دارنده هر کد ملی می‌تواند واحدهای این صندوق را خریداری کند و الزامی به داشتن کد بورسی نیست. بنابراین آنهایی که کد بورسی دارند از طریق کارگزاری‌های خود یا از طریق شبکه بانکی و آنهایی که کد بورسی ندارند، از طریق درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها می‌توانند نسبت به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری دارا سوم تا سقف 5 میلیون تومان اقدام کنند.
وی این را هم گفت: مصوبه هیأت دولت برای واگذاری دارا سوم گرفته شده، باید این مصوبه بزودی ثبت شود و سعی می‌کنیم، در اولین فرصت حتی‌الامکان هفته اول آبان یا نهایتاً تا آخر آبان دارا سوم را در بورس ارائه کنیم./فارس


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7470/10/557674/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها