توهین مجدد رئیس جمهوری امریکا به معترضان

ترامپ: این حیوانات را بگیرید و به زندان بیندازید




گروه جهان/ در حالی که اعتراض‌ها به پورتلند بازگشته و شماری از معترضان در این شهر در ادامه اعتراض‌های ضد نژادپرستی خود اقدام به سرنگون کردن مجسمه‌های «تئودور روزولت» و «آبراهام لینکلن» کرده‌اند، رئیس جمهوری امریکا، سه هفته مانده به انتخابات امریکا، معترضان را حیواناتی خواند که باید زندانی شوند.
به گزارش سایت روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، «ترامپ» در چند رشته توئیت که نشان‌دهنده خشم فراوان او از اعتراض‌ها بود، از اف بی‌آی، سرویس امنیت داخلی امریکا، خواست کسانی را که این مجسمه‌ها را پایین کشیده‌اند، به زندان بیندازد. او نوشت: «همین حالا این حیوانات را بگیرید و به زندان بیندازید. چپ رادیکال خوب می‌داند چطور باید از احمق‌ها سوء‌استفاده کند.»
اعتراض‌هایی که دیروز در پورتلند تحت عنوان «روز خشم بومیان» برگزار شد، خیلی زود تبدیل به یک هرج و مرج کامل شد و طی آن مجسمه‌های «لینکلن» و «روزولت» در عرض 10 دقیقه سرنگون شدند. معترضان سپس در بیانیه‌ای که قرائت کردند، «لینکن» را به دلیل اعدام 38 بومی امریکایی پس از قیام 1862 محکوم کردند و «روزولت» را نیز متهم به «سرقت اراضی بومیان» کردند.
اعتراض‌ها در پورتلند ازهفته گذشته پس از آن رو به خشونت گذاشت که پلیس امریکا به معترضان ضد نژادپرستی که مقابل اداره مهاجرت این شهر در اعتراضی صلح‌آمیز گرد آمده بودند، حمله کرد.
ترفند کهنه ترامپ برای پیروزی در انتخابات
یک هفته پس از آنکه «دونالد ترامپ» با هدف تکرار عامل موفقیت انتخاباتی خود در سال 2016 دستور انتشار ایمیل‌های هیلاری کلینتون که در انتخابات آن سال جنجالی شد، صادر کرد، وزارت امور خارجه این اسناد را مشتمل بر بیش از ۳۵ هزار سند می‌شود و بخشی از آن هم مربوط به ایران است، منتشر کرد. به گزارش ایرنا، شمار اسناد مرتبط به ایران در ایمیل‌های شخصی کلینتون در دوره تصدی وزارت خارجه یکهزار و ۵۴۱ مورد است که در این ایمیل‌ها گزارش‌ها، تحلیل‌ها و نظریات صاحبنظران مختلف به چشم می‌خورد که درباره ایران، سردار شهید سلیمانی، جنگ سوریه، درگیری‌های تروریستی در عراق، تقابل ایران و رژیم صهیونیستی، سیاست‌های جدید در قبال ایران در رسانه‌ها یا نشست‌های عمومی مطرح شده است.
به گزارش «سی‌ان‌ان»، «ترامپ» با کمک رسانه‌هایی مانند فاکس نیوز، دست به روایت غیرمنصفانه‌ای از این اسناد زده و تلاش کرده، هیلاری کلینتون و دولت اوباما را متهم سازد که سعی داشتند ترامپ را با رسوایی تبانی با روسیه از پا بیندازند. اما بررسی دقیق این اسناد نشان می‌دهد، این اسناد چیز جدیدی برای بازگو کردن ندارند و همان طور که خود «ترامپ» نیز اعتراف کرده است، براساس اطلاعاتی تأیید نشده و کاملاً ساختگی پی ریزی شده‌اند. «ترامپ» حتی تا آنجا پیش رفته که اوباما و بایدن را مجرم خوانده است.
به نظر می‌رسد این جدیدترین اپیزود ترامپ و رسانه‌های وابسته به او برای معرفی اوباما و تیمش به عنوان تیمی شیطانی باشد که قصد کودتا علیه ترامپ و دولتش را داشته‌اند. اما نکته قابل تأمل آنجا است که این اسناد نه به طور کامل که به طور گزینشی انتخاب و منتشر شده‌اند.
یکی از این اسناد شامل جزئیاتی از ارزیابی اطلاعاتی تأیید نشده روسیه از وقایع جولای 2016 بود که کلینتون «طرح مبارزات انتخاباتی برای دامن زدن به یک رسوایی» را در مورد روابط ترامپ با روسیه تصویب کرد. این سند نشان می‌دهد، در نهایت اطلاعات موثقی به دست تیم هیلاری نرسید و بنابراین دموکرات‌ها و کارشناسان امنیت ملی بلافاصله تصمیم‌ها برای انتشار چنین مطالب مشکوکی را زیر سؤال بردند. اما فاکس نیوز و دیگر نهادهای رسانه‌ای جناح جمهوریخواهان چشم خود را روی این بخش از مدارک بسته‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7467/4/557349/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها