اخبــــار



تکذیب یک خبرسازی دیگر  علیه خانواده رئیس جمهوری

روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد، دختر حسن روحانی هیچگاه عضو هیأت علمی این دانشگاه نبوده و مطلقاً به عنوان حق‌التدریس نیز در این دانشگاه حضور نداشته و رشته تحصیلی وی نسبت و قرابتی با رشته‌های تحصیلی دانشگاه شهید بهشتی ندارد. روز شنبه علیرضا نظری نماینده خمین در مجلس در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس مدعی شد که ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساختمان دانشکده‌ای که‌ «دختر حسن روحانی» قرار بود در آن عضو هیأت علمی شود، از اعتبارات کرونا تخصیص یافته است. او گفته بود این اعتبارات «ظرف 48 ساعت» و «بدون رعایت سلسله مراتب اداری» به دانشگاه شهید بهشتی تخصیص پیدا کرده. بر اساس سخنان این نماینده مجلس قرار بوده مبلغ 100 میلیارد تومانی یاد شده «برای خرید یک ملک هزینه شود.» نظری همچنین مدعی شده بود که فرزند رئیس جمهوری قرار است به عضویت هیأت علمی دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شهید بهشتی در بیاید.
حالا در جوابیه‌ای که دانشگاه شهید بهشتی به خبرگزاری فارس داده، معلوم شده که این ادعاها از اساس کذب است. در این جوابیه آمده است: دختر حسن روحانی هیچگاه عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی نبوده و مطلقاً به عنوان حق‌التدریس نیز در این دانشگاه حضور نداشته و بنا بر اطلاعات موجود، رشته تحصیلی ایشان نسبت و قرابتی با رشته‌های تحصیلی دانشگاه شهید بهشتی ندارد. این دانشگاه همچنین تأکید کرده که «دولت جمهوری اسلامی ایران هیچگاه چنین مبلغی را به دانشگاه شهید بهشتی اختصاص نداده است.» در جوابیه یاد شده همچنین آمده است: «دانشگاه شهید بهشتی از سال 1391 تاکنون هیچگونه ملکی را خریداری نکرده و قصد خرید نیز نداشته است.» دانشگاه شهید بهشتی در ادامه جوابیه خود نوشته است: «نماینده مجلس شورای اسلامی یا هر فرد دیگری حق دارد عملکرد مسئولان را مورد نقد و ارزیابی قرار دهد، اما اشاعه کذب خلاف قوانین است، لذا این دانشگاه شکایت از آقای علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی برای طرح مطالب خلاف واقع را برای خود محفوظ می‌دارد.»

تبریک روحانی به امامعلی رحمان

رئیس جمهوری در پیامی انتخاب مجدد امامعلی رحمان به عنوان رئیس جمهوری تاجیکستان را تبریک گفت. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در این پیام تبریک خطاب به امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان اظهار کرد: انتخاب مجدد جناب‌عالی به عنوان رئیس جمهوری تاجیکستان را صمیمانه تبریک می‌گویم.اطمینان دارم با عنایت به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور دوست و برادر، در دوره جدید مسئولیت آن‌جناب، مناسبات همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در جهت تأمین منافع مشترک و تحکیم صلح و ثبات منطقه‌ای بیش از پیش گسترش یابد.از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن‌جناب و عزت و سربلندی مردم جمهوری تاجیکستان را مسألت دارم.

قالیباف: سیستان و بلوچستان گنج پنهان است

رئیس مجلس با هدف بازدید و نظارت میدانی بر حوزه‌های انتخابیه نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، دیروز وارد فرودگاه چابهار شد. وی در بدو ورود به چابهار، استان سیستان و بلوچستان را «گنج پنهان» نامید. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جمع خبرنگاران تأکید کرد: تصمیم‌هایی که در این نظارت‌های میدانی گرفته می‌شود در پرتال مجلس قرار داده شده و پیگیری‌های بعدی این تصمیم‌ها نیز در تهران ادامه می‌یابد. وی افزود: امیدوارم این نظارت میدانی بتواند تحرک بیشتری را به پروژه‌های نیمه تمام بدهد و بتوانیم به این استان که در ظاهر محرومیت دارد اما در واقع دارای ظرفیت‌های بزرگ و مهمی است و در حوزه ترانزیت، شیلات، صنعت، گردشکری و کشاورزی ظرفیت‌های خوبی دارد و گنج پنهانی است، خدمت بیشتری انجام دهیم. رئیس مجلس در روز نخست سفر در منطقه محروم میرآباد در حاشیه چابهار حاضر شد و گفت‌وگویی بدون واسطه با مردم این مناطق داشت. قالیباف همچنین از محل احداث فرودگاه چابهار که در چند هفته گذشته محل مناقشه شده بود، بازدید کرد. رئیس مجلس دیروز همچنین در نامه‌ای به رئیس جمهوری، اصلاحات ساختاری بودجه را از مطالبات اصلی نمایندگان و از محورهای اصلی بسته اقتصاد مردمی عنوان کرد و خواستار این شد که لایحه بودجه ۱۴۰۰ متناسب با شرایط اقتصادی و با لحاظ اصلاحات ساختاری مدنظر رهبری تدوین و تقدیم مجلس شود.

تماس تلفنی جهانگیری با آیت‌الله علوی بروجردی

 معاون اول رئیس جمهوری در تماس تلفنی با آیت‌الله سیدمحمدجــــــواد علـــــــــــــوی بروجردی، در جریان آخرین وضعیت جسمانی و روند درمان وی قرار گرفت و با ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور گفت: دولت با تمام ظرفیت به‌دنبال کاهش فشارها بر اقشار ضعیف جامعه است.به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی، ضمن ابراز تأسف از مبتلا شدن این استاد برجسته حوزه علمیه قم به بیماری کرونا، از خداوند برای وی عافیت و سلامت کامل مسألت کرد. معاون اول رئیس جمهوری در این تماس تلفنی همچنین گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات ناشی از تحریم‌های بی‌سابقه و ظالمانه امریکا ارائه و اظهارداشت: فشارهای اقتصادی از یک سو و مسائل مرتبط با بیماری کرونا، مردم را با فشارهای سنگینی مواجه کرده که البته دولت با تمام ظرفیت به‌دنبال کاهش این فشارها بر مردم و بویژه اقشار و طبقات ضعیف جامعه است. آیت‌الله سیدمحمدجواد علوی بروجردی نیز در این تماس تلفنی از تلاش‌های دولت برای مدیریت شرایط سخت اقتصادی پیش‌رو و اقدامات صورت گرفته برای مقابله با شیوع کرونا قدردانی کرد.وی همچنین ضمن قدردانی از تماس معاون اول رئیس جمهوری اظهار امیدواری کرد دولت بتواند مسائل و مشکلات پیش‌روی کشور را بخوبی مدیریت کند تا بتوانیم از این مقطع دشوار بخوبی عبور کنیم.

هلاکت ۳ تروریست در شمال غرب کشور

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از دو عملیات موفق رزمندگان این قرارگاه علیه گروهک‌های تروریستی در کامیاران و مریوان طی هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: در این عملیات‌ سه تروریست به هلاکت رسیده و سه نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش سپاه نیوز، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اشراف اطلاعاتی و اقدامات پیچیده عملیاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) در هفته جاری، طی دو عملیات موفق رزمندگان قرارگاه علیه عناصر ضد انقلاب و گروهک‌های تروریستی در مناطق کامیاران و مریوان، سه نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و سه نفر دیگر از آنان زخمی شدند که یک نفر از آنان توسط رزمندگان قرارگاه دستگیر شد. در این عملیات‌ مقادیر زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی تروریست‌ها توسط رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) کشف و ضبط شد. بنابر اعلام روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) تروریست دستگیر شده از اتباع بیگانه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7467/2/557341/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها